אנדריי סוידאן ואליאס מטר
אנדריי סוידאן ואליאס מטר

מפגש פסגה גסטרונומי

זה הולך להיות ערב שאף חובב אוכל ויין טוב לא ירצה לפספס. ביום חמישי הקרוב יתארח איש היין אנדריי סוידאן במעדניית "מרתה" של השף אליאס מטר לערב שכולו בסימן צפון איטליה

פורסם בתאריך: 12.3.22 17:31

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין שני מומחי גסטרונומיה חיפאים. ביום חמישי בקרוב (17 במארס) יתארח איש היין אנדריי סוידאן במעדניית "מרתה" של השף אליאס מטר, לערב שיוקדש כולו לצפון איטליה.

סוידאן, שזו לו הפעם הראשונה שהוא מתארח בעסק חיפאי אחר, מסביר את הצעד: "לא על היין לבדו יחיה האדם, ובהיותי חיפאי שדואג ותומך, מרים ומעבד את כל העניין של תרבות היין והגסטרונומיה בחיפה לא מעט שנים, חלק מהדברים הטובים ביותר נמצאים מתחת לאף. 'מרתה' זו דוגמה נהדרת – שף מוכשר שפותח מעדנייה, מחפש שת"פים ולאור היכרות ארוכת שנים, החלטנו שזה הזמן לשתף פעולה. את היינות בחרנו בקפדנות, גם מספקים מקומיים וגם מחו"ל, ואנחנו הולכים לעשות התאמה נפלאה של המנות ליין בליווי הסברים. נגיש יין של יקב 'אנטיקה טרה וונטה', אחד היקבים הטובים והמוערכים ביותר באזור. יין האמרונה של היקב זכה כיין הטוב בעולם בטעימה עיוורת בנובמבר האחרון. בטעימה נמזוג שני יינות מצוינים מאזור סוואבה המתמחה בלבנים מעולים, יינות ואלפוליצ'לה ויינות ריפאסו מצוינים. כל היינות מיוצרים ידנית על ידי יצרנים מקומיים. זו הולכת להיות חוויה גסטרונומית לכל חובב אוכל ויין ברמה סופר גבוהה. האיכות תדבר בעד עצמה, גם ביינות וגם באוכל, וזו רק יריית הפתיחה".

 

 

אליאס מטר, מה תגיש לצד היינות?

"התפריט מבוסס על מנות מצפון איטליה – שלושה סוגי סלטים, מנות ביניים כמו פסטות וריזוטו. המנות העיקריות יהיו תבשילי בשר, כמו אנטריקוט עם ירקות שורש. הקינוח הוא הפתעה. האוכל יוגש לצד היינות שאותם אשווק גם במעדנייה".

איך ניתן להשיג מקום, כי אתה מפרסם אירוע ובאותו היום הוא כבר סולד אאוט?

"אפשר להתעדכן באינסטגרם או בפייסבוק של 'מרתה' או לשלוח הודעה לטלפון שלי ואני אוסיף לרשימת התפוצה. ככה אפשר לדעת על אירוע שלושה ימים לפני הפרסום במדיה הדיגיטלית. 'מרתה' מובילה בחיפה בתחום הסדנאות, אם זה ערבי יין, וויסקי ועוד. מתחילת אפריל אני אקדיש יומיים בשבוע קבועים לסדנאות, כך שיש למה לצפות".

"מרתה", שדרות המגינים 90, חיפה. חמישי, 17 במארס, 20:00. טלפון: 050-6345173.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר