מבחר רולים של סושי בהזמנה יומיים מראש
מבחר רולים של סושי בהזמנה יומיים מראש

כשסושי איכותי פוגש את המטבח הישראלי

אחרי 10 שנים במיאמי ועבודה באחת ממסעדות הסושי הטובות בארץ, חזר שי גבאי לקרית ים ופתח את הפרויקט שלו – "סו-שי". הוא מציע מבחר סוגי סושי במגשים של שישה, שמונה ו-10 רולים, וההזמנות מתקבלות יומיים מראש

פורסם בתאריך: 10.5.22 13:29

אם הייתם שואלים את שי גבאי הילד מה הוא ירצה לעשות כשיהיה גדול, כנראה שהתשובה לא הייתה אפילו קרובה למה שהוא עושה היום. לאחר שהשתחרר מהצבא בתפקיד רס"ר בגבעתי, הוא עבר לאילת, שם עבד בתחום האלקטרוניקה. לאחר שחסך מספיק, הוא נסע לטיול של כמה חודשים לארה"ב. זה היה בשנת 2008, החודשים הפכו לשנים, ולאחר עשור במיאמי, הוא החליט שדי.

"בארבע השנים האחרונות שם למדתי בקולג' במגמת קולינריה", הוא מספר, "הלימודים לתואר כללו את מקצועות הליבה, בנוסף להתמחות במגמה, שם למדנו תיאוריה ועבודה מעשית".

איך הגעת לבישול?

"בבית, בקרית ים, תמיד הסתובבתי סביב סבתי במטבח שלה. מצד אבי, הסבתא היא עיראקית ומצד אימי היא בורמזית, והאוכל שלה היה קשור יותר להודו. בכל שישי ושבת היינו נפגשים כל המשפחה המורחבת כדי לאכול אצל סבתא. הכל היה מאוד טקסי סביב האוכל ואף פעם לא ויתרנו על המפגש. לא חשבתי שזה מה שאני אעשה, אבל כן אהבתי לצפות, להריח, לטעום. בארה"ב זה היה מאוד חסר לי, והייתי מוצא את עצמי מתקשר לאימא שלי כדי שתדריך אותי לעשות קובה וחומוס ומאכלים נוספים".

שי גבאי

שי גבאי

בקיצור, געגועים.

"חד משמעית. תמיד חיפשתי מה אני רוצה לעשות בחיים, והקולג' היה ממש קרוב לדירה שלי. יום אחד כשעברתי לידו, פשוט נכנסתי. תהליך ההרשמה לא היה פשוט, גם לא הלימודים, אבל סיימתי ואפילו בהצטיינות, כנגד כל הסיכויים".

ואז חזרת לארץ.

"נכון, כי הרגשתי שהגיע הזמן, לנסות להשתקע פה גם מבחינת זוגיות וגם להיות קרוב למשפחה. התחלתי לעבוד באחת ממסעדות הסושי הטובות בארץ, TYO בנווה צדק. זו הייתה הפעם הראשונה שהתעסקתי עם סושי, והתאהבתי. כשפרצה הקורונה והמסעדה נסגרה, חזרתי לקרית ים".

 

 

במהלך הסגרים, החל גבאי להכין ארוחות שף והתארח בבתים של אחרים. התפריט התבסס על מנות מהעולם, מאחר שלא הייתה אפשרות לבקר בארצות אלו, ובאחד הימים אימו שאלה אותו למה הוא לא מתרכז בסושי, כי התגובות שקיבל מהמשפחה והחברים הקרובים היו נלהבות.

"גרמתי למשפחה שלי לא לאכול סושי באף מסעדה", אומר גבאי, "וחשבתי שאימא שלי צודקת. בסילבסטר האחרון הכנתי מגשים שנחטפו, הייתה היענות מטורפת והתגובות היו מאוד טובות. מאז רק התפתחתי ושיפרתי, עד שהחלטתי לפתוח את 'סו-שי', שזה הפרויקט החדש שלי – סושי איכותי שפוגש את המטבח הישראלי. אני לא מתיימר להיות יפני, אני רוצה להביא משהו אחר. הבסיס הוא חומרים טריים, אם זה דגים, או צמחוני, אבל להעלות את זה לשלב הבא – להביא לתוך הסושי טעמים ישראליים וגם את הטעמים הלטיניים שפגשתי במיאמי. את הסושי אני מוכר במגשים של שישה, שמונה ו-10 רולים, במטרה להפוך את הסושי בוקס למשהו חברתי, ולא רק למילוי הבטן, אלא שיהיה איוונט מסביב".

"סו-שי", הזמנות בטלפון: 054-8369299, בעמוד הפייסבוק >>> או ישירות באתר >>> הזמנות מתקבלות יומיים מראש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר