השף ג'וני גוריק ממסעדת Onyx (צילום: אנטולי מיכאלו)
השף ג'וני גוריק ממסעדת Onyx (צילום: אנטולי מיכאלו)

איך שגלגל מסתובב

מפת הקולינריה החיפאית עוברת בימים אלה תהפוכות, חלקן מעציבות עם סגירתן של כמה מסעדות שלא הצליחו לשרוד את התקופה האחרונה, וחלקן משמחות עם פתיחתם של מקומות חדשים, חלקם אף מפתיעים

פורסם בתאריך: 12.6.22 01:19

לצד השמחה כשאנחנו מגלים מקום חדש שנפתח או ייפתח בקרוב, תמיד מעציב לשמוע על מקומות שנסגרים, במיוחד על הוותיקים שביניהם, שלא הצליחו לשרוד את התקופה האחרונה. יש אומרים שזו אבולוציה טבעית, שזה מחזור החיים, כשישן מפנה את מקומו לחדש. מה שבטוח, חובבי הנוסטלגיה מצרים על כך.

מוסד ותיק מאוד שנסגר לאחרונה הוא "מפגש השוק" של בטי ושבתאי בשוק תלפיות, בדיוק בעיקול שיורד מלונץ לסירקין. המקום, ספק מזנון, ספק מסעדת פועלים, פעל בשוק במשך עשרות שנים והציע אוכל עממי ובעיקר זול ומשביע. על שולחנות הפורמייקה הוגשו מאכלים ביתיים בצלחת או בפיתה או בגט, וחתך האוכלוסייה שם היה מאוד מגוון.

נסגר לאחרונה. "מפגש השוק" (צילום: בועז רפאלי)

נסגר לאחרונה. "מפגש השוק" (צילום: בועז רפאלי)

עוד מוסד חיפאי שנסגר הוא "קפה פלפלת" במרכז פנורמה. בית קפה חלבי, ששרד לאורך המון שנים. בבקרים הוא אירח את הייקים מהכרמל לארוחות בוקר ובראנץ' ויותר מאוחר הוגשו שם מנות פסטות טריות, פיצות ועוד.

את "דודא מיט בוקס" קיבלו הקרבונרים שבינינו בסיפוק רב. לאור ההצלחה המסחררת של מטבח הרפאים שנולד בעת הסגרים, החליט הבעלים לפתוח ברחוב הדגן התעשייתי בקרית חיים מסעדה עם תפריט משודרג וחוויית אירוח בסגנון מסעדות כפריות בדרום צרפת. הבשרים הגיעו לרוב מעושנים, אך גם לצמחונים ניתנו כמה אפשרויות בחירה. במהלך התקופה שבה המסעדה הייתה פתוחה, החליף השף דודי קדם את אורי אברהם, ותפריט חדש תפס את מקומו של הקודם. במהלך חג השבועות, העלה אמיר פוסטלניק, הבעלים, פוסט פרידה וקרא לו "סוף סיפור".

"קרודו" ברחוב הנמל

אך, כאמור, לצד העצב, יש שמחה, והרבה. השבוע נפתחה להרצה ברחוב הנמל בעיר התחתית "קרודו" של השף עלאא מוסא ואחמד אסדי, שהם הבעלים של "לוקס" הצמודה ו"כנאפה דה לוקס" השכנה. זהו בר אוכל איטלקי ים תיכוני עם מנות מדויקות המתאימות לאווירת בר. "קרודו" במטבח האיטלקי פירושו "נא", כשהכוונה גם לדגים וגם לבשר, ואכן, המנות בתפריט מצדיקות את השם: סשימי, דג כבוש, טטאקי, טרטר, קרפצ'יו ועוד. במקום יש טאבון ענק אשר מוציא פוקאצ'ות פריכות לצד פיצות מיוחדות.

"קרודו", הנמל 15, העיר התחתית. שעות פתיחה: כל השבוע בין השעות 24:00-18:00. טלפון: 077-4990499.

דגים ובשר נאים. "קרודו" (צילום: יח"צ)

דגים ובשר נאים. "קרודו" (צילום: יח"צ)

Onyx ברחוב העצמאות

את Onyx פתחו איש העסקים מחמוד אבו סגייר והשף ג'וני גוריק ברחוב העצמאות בהשקעה עצומה. את גוריק רוב הישראלים לא מכירים, אבל בקרב המגזר הוא במעמד של סופרסטאר. ברזומה שלו סטאז' אצל שפים מהשורה הראשונה בעולם, כמו פול בוקוז ותומאס קלר. הוא בישל לשועי עולם כמו יצחק רבין, שמעון פרס והמלך חוסיין ואפילו כיכב בעונה הראשונה של הגרסה הפלסטינית של הריאליטי "מאסטר שף". גוריק הוא ערבי נוצרי שבישל לרוב במסעדות במזרח ירושלים והגיע הזמן שגם הצפונים יכירו את עבודתו המדויקת והמנות המצוירות והמושקעות.

"אוניקס", העצמאות 102, העיר התחתית. שעות פתיחה: כל השבוע מ-18:00. טלפון: 8117*.

פאב "הדב" חוזר

לאחר תקופה ארוכה מאוד, שבה היה סגור, התבשרנו בשבוע שעבר כי פאב "הדב" שוב נפתח לקהל, לאחר שיפוץ מאסיבי. "הדב" הוא מוסד חיפאי מוכר וידוע הפועל במרכז הכרמל משנת 1990. במהלך השנים החליף ידיים, ועכשיו נפתח להרצה עם מטבח פתוח לאורחים, המציע אוכל חדשני בשילוב של מטבח הישראלי וים תיכוני.

"פאב הדב", שדרות הנשיא 135, מרכז הכרמל. פתוח כל ערב החל מ-19:00. טלפון: 04-8381703.

 

 

ויש עוד חידושים

מקומות חדשים נוספים שנפתחו לאחרונה בעיר התחתית הם Chicken Heaven לאוהבי חלקי עוף מטוגנים. בצמוד אליו נפתח Mr. Burger, שניהם ברחוב קהילת סלוניקי 12.

בתלפיות, בסירקין 38, נפתחה מסעדה הודית בשם "Kesar". הבעלים והשף היא הודית אסלית, שמגישה אוכל רחוב אותנטי בצלחת אחת. ותיקי השוק טוענים שזו המסעדה ההודית הכי טובה ever. היא פתוחה בימים רביעי עד שישי עד 21:00. טלפון: 058-5446586.

הודית אסלית ברחוב הנמל. "שף קיסר" (צילום: עמוד הפייסבוק)

הודית אסלית ברחוב הנמל. "שף קיסר" (צילום: עמוד הפייסבוק)

ברחוב החלוץ 68, ממש בירידה לשוק, נפתחה הגלידרייה "פומפיי", המציעה גלידה אמריקאית מחומרי הגלם הטובים ביותר, כמו וניל אמיתי וסירופ שוקולד משוקולד, תות מתות שדה אמיתי וקרמל. שעות פתיחה: א'-ה' 18:00-10:00, שישי עד 16:00. טלפון: 054-2399536.

וזה עוד לא הכל. מפת הקולינריה בחיפה הולכת להשתנות עם פתיחתם של סניפים חדשים של מקומות ותיקים. ההפתעה דווקא מגיעה מכיוון כפר ויתקין, כשייפתח פה סניף של "בית הפנקייק המקורי" בקרית חיים.

"קונדיטוריית שמו" מתרחבת והיא תפתח סניף חדש בגרנד קניון, אבל זה יקרה רק לקראת ספטמבר; "קינג קונג", מבית קבוצת "רפאלו-מינה טומיי", שנפתחה בביג קריות והיא הכלאה של מטבח אסייתי ודיינר אמריקאי, תפתח סניף נוסף במרכז חורב; למרכז פנורמה ייכנס "דלי איטליאנו" (במקום "קפה פלפלת"), שיהיה הכלאה בין האיטלקית "איטליאנו דה לה קוסטה" לבית קפה-מעדנייה-מאפייה.

מרכז הכרמל יקבל חיזוק בדמות "נוק אאוט סמאשופ", אותו יפתחו ג'רי נחום ואיגור גורודצקי ברחבה מול הפסנתר. הסמאשבורגר שיוגשו במקום יהיו קלילים וכיפיים, בניגוד להמבורגרים המאסיביים להם אנחנו מורגלים. ברחוב יפה נוף, בבניין היפהפה, שבו הייתה בעבר מסעדת "רנה", תיפתח מסעדת דגים על ידי אנשים ידועים מהתחום, המעדיפים בינתיים להישאר בצללים.

"נוק אאוט סמאשופ" במרכז הכרמל (צילום: אינסטגרם)

"נוק אאוט סמאשופ" במרכז הכרמל (צילום: אינסטגרם)

בתלפיות עומד להיפתח "בעתו" – בר קוקטיילים, בבעלות מיה המר והשף גיא רוזמרין, שעבד בתלפיות. זה יהיה מטבח שף מודרני מקומי, כאשר גם האוכל וגם הקוקטיילים מתבססים על חומרי גלם מקומיים המותאמים למזג האוויר. "בעתו" ייפתח במקום "מפגש השוק".

וכך נסגר לו מעגל – חצי שמח, חצי עצוב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר