מר באן בורגר. בורגר דירטי צ'דר (צילום: יח"צ)
מר באן בורגר. בורגר דירטי צ'דר (צילום: יח"צ)

המבוקשות

פלטפורמת המשלוחים Wolt הגיעה סוף סוף לחיפה (ועוד לא החלטנו אם זה טוב או רע), ולרגל המאורע, יצאנו לברר אילו מנות משלוח הכי אהובות על החיפאים

פורסם בתאריך: 25.6.22 14:18

הרשתות החברתיות, ובמיוחד קבוצות האוכל החיפאיות, רועשות וגועשות, בעקבות כניסתה של חברת המשלוחים Wolt לחיפה. החלטנו שלא לקחת צד בוויכוח האינסופי, האם זה טוב או רע לחיפאים, האם Wolt מיטיבה עם לקוח הקצה, אבל עושה זאת על חשבון עמלות גבוהות במיוחד שהיא גובה מהמסעדנים. כמובן שהדעות חלוקות, והכי נכון יהיה להמתין, כי הזמן יעשה את שלו.

הרגלי הצריכה מאז הקורונה השתנו לבלי היכר. בזמן הסגרים, מסעדות ובתי קפה שלא עשו משלוחים, נאלצו להיערך מחדש ולהקים מערך שכזה, גם כדי לשרוד את התקופה שבה היו סגורים וגם כי חלה עלייה בדרישה. במקביל, מאות אלפי עובדים החלו לעבוד מהבית, ורבים מאז לא חזרו פיזית למשרדים. כשהם רחוקים מחדרי האוכל, ההייטקיסטים שדאגו לכל מחסורם הקולינרי בשעות העבודה, ובאין זמן או ידע מספיקים להכין ארוחות בבית, הדרך הקלה היא להזמין משלוח.

ביקשנו לבדוק איזו מנה הכי אהובה על החיפאים במשלוחים, ולצורך כך ערכנו שאלון קצר לעסקים שונים ומגוונים, חלקם מסעדות, חלקם בתי קפה. הם מופיעים ברשימה לפי מיקומם – מהעיר התחתית לראש ההר.

"שולה – מטבח טברייני"

"המנה הכי אהובה במשלוחים היא הפלאפלית", אומר חמי פסקה, "זו מנה שנולדה בקורונה ודי בטעות. בין הסגרים, כשמותר היה לפתוח לאיסוף עצמי, חשבנו על כל האנשים שעובדים בעיר התחתית, שרוצים משהו בקטנה ולא ארוחה מלאה. התחלנו למכור את המנות שלנו בפיתה לדרך ונשארנו עם המון קצוות".

המחשבה הייתה להגיש אותן מטוגנות, כמו בפלאפליות, אלא שאז, קלט פסקה בזווית העין במטבח, את אחד העובדים שבדיוק הכין מאסה של מחית פלאפל. הוא החליט לנסות לחבר בין השתיים ויצאה מנת פינוק נפלאה שמצאה מקום של כבוד בתפריט המסעדה (33 שקלים).

"שולה – מטבח טברייני", שער פלמר 2, העיר התחתית. שעות פתיחה: א'-ו' 16:00-12:00. טלפון: 04-6340799

שולה. פלאפלית

שולה. פלאפלית


"יאן יאן"

המסעדה מציעה תפריט עשיר מאוד, הכולל מבחר גדול של מנות מהמטבח הסיני המסורתי. לאורך כל היום מוגשות מנות עסקיות וגם במשלוחים.

"המנה הכי מבוקשת במשלוחים היא בקר סצ'ואן", אומרת סי פונג, הבעלים, "זוהי מנה פיקנטית של נתחי בשר בקר מוקפץ עם בצל סגול, גזר, פלפלים, פלפל סצ'ואן ופלפל חריף" (52 שקלים).

"יאן יאן", העצמאות 84 / יפו 26, העיר התחתית. שעות פעילות: כל השבוע בין השעות 22:00-12:00. טלפון: 053-9415552

יאן יאן. בקר בסצ'ואן (צילום: יח"צ)

יאן יאן. בקר בסצ'ואן (צילום: יח"צ)


"מרתה"

השף אליאס מטר, שהוא הבעלים של מעדניית "מרתה", התקשה להכריע בין שלוש מנות, כי הביקוש אליהן ממש צמוד. "הלקוחות שלנו אוהבים להזמין כריך גולדן, שהוא למעשה כריך הבית עם ספריבס לבן שאני מכין במעשנה (59 שקלים). המנות האחרות הן מנות Sharing, שאהובות על מי שמזמין למשרד. נקניקיית הבית, שהיא ייחודית למרתה ואפשר למצוא אותה רק פה, על פי מתכון שלי (58 שקלים). היא מגיעה עם חרדל אמיתי ורוטב צ'ימצ'ורי שמכינים פה. המנה השלישית היא סיגר במילוי שקדי עגל, אשר מגיע על מצע של סלט עדשים צבעוני (69 שקלים).

"מרתה", שדרות המגינים 90, המושבה הגרמנית. שעות פעילות: א'-ד', ו' 20:00-09:00, ה' עד חצות. טלפון: 04-6002055

מרתה. נקניקייה וסיגרים (צילום: חגית הורנשטיין)

מרתה. נקניקייה וסיגרים (צילום: חגית הורנשטיין)


"שטרודל"

"המנה המבוקשת ביותר במשלוח אצלנו היא השישברק הידוע של המקום", אומר עלאא עסאד, "כיסוני בצק המוכנים במטבח המסעדה במילוי תבשיל בשר, שוחים ביוגורט עיזים מבושל, שמן זית, עגבנייה טרייה מרוסקת, עלי נענע ולצד אורז זעפרן (89 שקלים). המנה נחשבת לאהובה במיוחד, בגלל שמדובר במנה של בית, מהמטבח הערבי המסורתי ומעבר לטעם המיוחד, זו מנה שלא מוצאים בכל מקום. מרבית האנשים לא מכינים אותה בבית והיא גם מאוד משביעה".

"שטרודל", שדרות בן גוריון 39, המושבה הגרמנית. שעות פעילות: א'-ד' 23:00-08:30, ה' 24:00-08:30, ו', 24:00-08:00, שבת 24:00-09:00. טלפון: 077-700-4312

שטרודל. שושברק (צילום: גלעד הר שלג)

שטרודל. שושברק (צילום: גלעד הר שלג)


"עראבסקה"

המסעדה בשוק תלפיות מגישה אוכל ערבי מקומי, שעובר מדור לדור. המנה שהכי אהובה על לקוחות המסעדה במשלוח היא עג'ינת א-סת – שלושה כיסוני בצק ממולאים בעולש ובצל מקורמל (25 שקלים).

"עראבסקה", לונץ 7, שוק תלפיות. שעות פעילות: א'-ב', שישבת 18:00-11:00, ד'-ה' 22:00-11:00. טלפון: 058-7111983

עראבסקה. עג'ינת א-סת

עראבסקה. עג'ינת א-סת


"מר באן בורגר"

מן הסתם, במקום שמוכר המבורגרים (אבל לא רק), המנה שהכי אהובה במשלוח תהיה המבורגר. אז פה יש שתיים כאלו, ולא ניתן להכריע מי מהן יותר מוזמנת. התחרות הצמודה היא בין הפרנץ' בורגר – המבורגר בלחמניית בריוש ופרמזן, בייקון טלה, ריבת בצל ויין אדום, גבינת בושה, חסה ורוטב איולי (65 שקלים), לבין בורגר דירטי צ'דר – המבורגר בלחמניית פרעצל, בתוספת בייקון טלה, חסה, איולי ורוטב צ'דר.

"מר באן בורגר", נתיב האור 1, נאות פרס. שעות פעילות: כל השבוע מ-11:00 עד חצות. טלפון: 077-3628388

מר באן בורגר. פרנץ' בורגר (צילום: יח"צ)

מר באן בורגר. פרנץ' בורגר (צילום: יח"צ)

 

 

"מנדרין"

אסף כץ, האיש שפתח את הסניף הראשון של הרשת במרכז הכרמל בשנת 1999 ומאז היא רק גדלה, אומר שהם יחסית חדשים במשלוחים, "אבל כבר הצלחנו לזהות מגמה, והלקוחות שלנו אוהבים להזמין את מנת הטורטליני (69 שקלים). את הטרטוליני אנחנו מכינים בעבודת יד, המילוי שלו עשיר בתרד, מנגולד וגבינות, והוא מגיע ברוטב קרם עגבניות מיובשות, מרווה, שום קונפי, פרמז'ן וצנוברים".

"מנדרין", שדרות הנשיא 129, מרכז הכרמל. שעות פעילות: כל השבוע בין השעות 24:00-08:00, שישי עד 02:00. טלפון: 073-7766911

מנדרין. טורטוליני (צילום: יח"צ)

מנדרין. טורטוליני (צילום: יח"צ)


"קפה דיומא"

"מאז הקורונה אנחנו ממשיכים במשלוחים של מארזי הבוקר הזוגי, שלפי השמועות מספיק לכל היום", אומר שי חמצני, השותף במקום, "המארז מגיע עם מגוון הממרחים של 'דיומא', שמשתנה מדי יום: ממרח סלקים, פאבה עדשים צהובות, טחינה לימונענע, מסבחה עדשים שחורות, ממרח בנדורה ועוד; מעט גבינות; סלט ביצים; סלט טונה; קציצות עיג'ה אפויות עם המון ירק; סלט ירקות; ובגזרת המתוקים: עוגות שמרים ולפחות שני מאפים בטעמים משתנים. לכל אלה מתווספים לחמי מחמצת ובייגלים ומיץ תפוזים סחוטרי" (230 שקלים. מיץ תפוזים גדול לזוג יקפיץ את המחיר ל-250 שקלים).

"קפה דיומא", שדרות הנשיא 119, מרכז הכרמל. שעות פעילות: א'-ה' 19:00-08:00, שישי עד 14:00. טלפון: 04-6649191

קפה דיומא. מארז בוקר זוגי

קפה דיומא. מארז בוקר זוגי


"חומוס ברדיצ'ב"

אל תטעו, זו לא חומוסייה, למרות השם. זוהי מסעדה של מאכלים יהודיים מכל העדות, וסביח גורמה היא המנה הכי אהובה על לקוחות הרשת. "הסביח שלנו הוא באמת גורמה", אומרת מנהלת התפעול של הרשת, סיון גבאי, "זוהי הגרסה שלנו לסביח בריא. המנה מוגשת בצלחת ולא בפיתה והיא מורכבת מחומוס שנטחן במקום, חציל אפוי, גרגירי חומוס חמים, תפוח אדמה אפוי, טחינה, ביצת חופש, לימון כבוש, שמן זית ופטרוזיליה" (39 שקלים).

"חומוס ברדיצ'ב", לרשת סניפים במרכז הכרמל, שוק תלפיות, העיר התחתית, מרכז זיו בנווה שאנן וקניון עזריאלי חיפה. לכל סניף יש שעות פתיחה משלו. ניתן להתעדכן באתר >>> 

חומוס ברדיצ'ב. חומוס סביח (צילום: יעל יצחקי, וולט ישראל)

חומוס ברדיצ'ב. חומוס סביח (צילום: יעל יצחקי, וולט ישראל)


"ווק סטריט"

"המנה האהובה על מזמיני המשלוחים מהאסייתית במרכז הכרמל", כך לפי עופר שטרית, אחד השותפים במקום, "היא נודלס ברוטב סצ'ואן. הלקוח יכול לבחור בין אטריות ביצים דקות או עבות, רצועות עוף או בקר, אותן מקפיצים עם כרוב לבן, רצועות בצל, ביצה, שום ובוטנים מעל. זו מנה פיקנטית, שמכינים בתוך חמש דקות על הווק, בדיוק כפי שהישראלים אוהבים" (53 שקלים).

"ווק סטריט", שדרות הנשיא 129, מרכז הכרמל. שעות פעילות: א'-ה' 24:00-11:00, ה' עד 01:00, שישי עד 18:00 ומצאת השבת עד חצות. טלפון: 04-8332211

ווק סטריט. נודלס סצ'ואן (צילום: יח"צ)

ווק סטריט. נודלס סצ'ואן (צילום: יח"צ)


"ביגה חורב"

המנה המנצחת של ביגה באחוזה, היא פיש אנד צ'יפס – פילה דג ים מטוגן בציפוי פריך, עם צ'יפס ותוספת רוטב טרטר. המנה הזו אינה מכילה גלוטן, כמו כל המנות בסניף.

"ביגה", חורב 12, אחוזה. שעות פעילות: א'-ה' 21:30-08:00, שישי 13:30-08:00. טלפון: 04-6333000

ביגה חורב. פיש אנד צ'יפס (צילום: יח"צ)

ביגה חורב. פיש אנד צ'יפס (צילום: יח"צ)


"ששון בר"

"יש פה תחרות קשה וצמודה", אומרת חן נינה לסרי, מבעלי קבוצת סינטה בר, "בין מנת השווארמה לזוג (98 שקלים) לשניצל בחלה (58 שקלים)". השווארמה של ששון עשויה נתחי שייטל וברוסט טלה, ומגיעה עם שתי פיתות, טחינה, סלט כרוב, אריסה, עמבה ותוספת לבחירה כמו אורז / קוסקוס / צ'יפס רגיל או בטטה / שעועית ירוקה או סלט ירוק. השניצל מגיע בלחמניית חלה עם מטבוחה, חצילים מטוגנים, טחינה ופלפל חריף שלם.

"ששון בר", חורב 10, אחוזה. שעות פעילות: כל יום מ-12:00 עד חצות. טלפון: 04-6306234

ששון בר. שווארמה לזוג (צילום: יח"צ)

ששון בר. שווארמה לזוג (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר