ביגה
ביגה

הרבנות הסירה את תעודת הכשרות ממפעל ביגה

מ"מ מנהל מחלקת הכשרות ברבנות הראשית חיפה הודיע לרן בן דוד וליאיר מלכה, הבעלים של מפעל ביגה שמספק מאפים לבתי הקפה של הרשת, על הסרת תעודת ההכשר שלו בשל ליקויים שהתגלו בו: "מהתנהלותכם ניכר כי אין בכוונתכם לשתף פעולה לתיקון הליקויים"

פורסם בתאריך: 29.8.22 10:43

הרבנות הראשית חיפה הודיעה למפעל ביגה, אשר מספק מאפים לרשת בתי הקפה ביגה, על הסרת תעודת ההכשר שלו.

במכתב ששלח אתמול (ראשון) מ"מ מנהל מחלקת כשרות ברבנות הראשית חיפה אילן מלכה לבעלים של ביגה רן בן דוד ויאיר מלכה הוא ציין כי כבר לפני שבועיים – ב-15 באוגוסט – הוא הודיע להם על הכוונה להסיר את תעודת ההכשר שניתנה למפעל "ומאחר ובמועד שנקצב לא תיקנתם את ליקויי הכשרות שצוינו במכתב ההתראה, ומהתנהלותכם ניכר כי אין בכוונתכם לשתף פעולה עם המשגיח ומפקח הרבנות לתיקון הליקויים, החלטתי להסיר את תעודת ההכשר".

 

 

מפירוט הליקויים שצוינו במכתב עולה כי במפעל לא מתאמים עם משגיח הכשרות ומדליקים את התנור הגדול כל יום על ידי עובד עכו"ם (עבודת כוכבים ומזלות, כלומר לא יהודי; ב"כ, ח"ה) ללא נוכחות המשגיח; במחלקה ללא גלוטן (במחסן ובחדר הערבוב) קיימות נגיעות של חרקים ומעופפים שונים, ולמרות התראות המפקח לא נמצא פתרון למניעת נגיעות אלו; אין הפרדות בתבניות ובעגלות בין פרווה לחלבי, ובביקורות השונות נמצאו תבניות ממחלקת הקונדיטוריה במאפייה ולהיפך – אין משמעת בקרב העובדים באשר לנוהלי הפרדה; בקרב העובדים קיים חוסר רצינות ומשמעת כלפי הטמעת נוהלי הכשרות; קיימים קמחים במקמחת ובקופסאות אכסון בסוף יום העבודה שלא נכנסו לאחסון בקירור; וטרם סופק ציוד ברירה וניפוי לשימושו של צוות הכשרות.

במחלקת הכשרות של הרבנות הראשית רואים בחומרה את הליקויים בביגה, שלטענתם לא טופלו למרות כמה התראות בעבר, וכעת הם דורשים מבעלי הרשת להסיר כל סממן כשרות המופיע בעסק – משילוט, מפרסום (כולל גם ברשתות החברתיות), מהתפריטים ומהקופסאות ומהשקיות של טייק אוויי ומשלוחים.

מביגה לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. לא רלונטי

    אז עכשיו סוף סוף ניתן יהיה לפתוח את סניפי הרשת בסופ"שים כפי שרשת בתי קפה / מזון אמורה להתנהל בעולם מתוקן שלא מתאים לחושך של ימי הביניים?

  2. שונא כפייה

    מתנגדי השוחד הכשר ואני בתוכם נלך לפקוד ולהזמין מביגה אוכל עכשיו שאין שוחד ושלמונים למיסיונרים בשחור אז יהיה על מה לדבר

  3. אני

    התגובות כאן מכילות שנאת ישראל בכמויות. זה… מותר?
    האמת, לפי נוסח הכתבה, ביגה החליטה שהיא מכריזה חרם על היהדות, ולא להפך. מצטרפת לקו האנטישמי שסוחף את הציבור החילוני, וניכר במגיבים כאן. יפה לכם.

  4. ט.

    הרבנות הם עובדי הכוכבים והמזלות. למה לעזאזל שעובד ערבי לא יוכל לפתוח את התנור.

  5. יהודי חיפאי חילוני

    תודה רבה לרבנות. מקווה שכל עסק שמתנהל ככה ללא יוצא מן הכלל תישלל לו הכשרות.
    מי שלא רוצה לשמור על הכשרות שלא ירשום כשר רק בשביל לגנוב לקוחות!

  6. מוטי

    מדוע כדי להדליק תנור צריך משגיח כשרות, יש תפילה/ברכה מיוחדת להדלקה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר