מלוחים ומתוקים בבורקס ארליך (צילום מתוך דף הפייסבוק של בורקס ארליך)
מלוחים ומתוקים בבורקס ארליך (צילום מתוך דף הפייסבוק של בורקס ארליך)

ארליך, תביא בורקס

ליאור בראלי - ארליך בשבילכם - ניצל את משבר הקורונה כדי לפתוח את בורקס ארליך - boulangerie patisserie. לא תמצאו שם ביצים קשות, זיתים ומלפפון חמוץ, אלא בצק עלים שנעשה בעבודת יד, בורקסים עם מילויים מפתיעים ומתוקים שיעשו לכם נעים

פורסם בתאריך: 26.8.20 08:42

אחד ממשפטי המחץ בסרט "צ'רלי וחצי" הוא "ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים" – משפט שנאמר בשתי סיטואציות שונות אך דומות להפליא גם על ידי זאב רווח וגם על ידי יהודה ברקן. בזמן שירותו הצבאי קיבל ליאור בראלי את הכינוי ארליך, והמשפטים האלמותיים מאותו סרט בורקס מיתולוגי הם שעלו בראשו כשהוא פתח את בורקס ארליך – boulangerie patisserie. זוהי הסיבה לכך שדמותו של ברקן, חבוש בכובע שף מוגזם, זכתה לעדנה והוטבעה כחלק מהלוגו.

בבורקס ארליך אין ביצים קשות, זיתים ומלפפון חמוץ ליד. מה שיש זה בצק עלים שהוא מלאכת מחשבת אשר נעשה בעבודת יד, עם חומרי הגלם הטובים והטריים ביותר, ממש כמו במאפייה צרפתית משובחת.

התפריט מצומצם אך מדויק. במלוחים יש בורקסים עם שמות כמו פטאייר – בצל מאודה בשמן זית ועלי זעתר טריים (14 שקל); ילדות – גבינה ושומשום (16 שקל); ארליך – בולגרית, אורגנו וקלמטה (17 שקל); ודולורס – פלפל שחור, בשמל, קרעי תפוחי אדמה ופרמזן (17 שקל). בגזרת המתוקים יש קרואסון חמאה או שוקולד (15 שקל); קווין אמאן (15 שקל); קווין שקדים – גנאש לבן מוקצף וריבת תות (17 שקל); קווין טארטאטן – קרמל, תבלינים וקרם אנגלז (17 שקל); קרואסון שוקולד לבן וקרם פיסטוק (18 שקל); וקרואסון קרם מסקרפונה ודובדבנים (19 שקל).

 

 

בראלי הוא טבח שמגיע מעולם מטבחי הסרוויס. בעברו הוא עבד כשף במסעדה בבוסתן הגליל ובסינטה בר, והתחנה האחרונה שלו היתה וניה ביסטרו. ואז הגיע נגיף הקורונה. עניין הפטיסרי והבולונז'רי התחיל כשהוא יצא לחל"ת והבין שלו ולזוגתו פטריסיה אין שום דרך להתפרנס מלבד לסמוך על הביטוח הלאומי. "זה התחיל נטו בגלל פרנסה", הוא אומר, "אבל בגלל שהרבה חבר'ה אהבו את המוצר, וגם אני אהבתי את הקונספט, השארנו אותו והפכנו לעסק".

תמשיכו עם התפריט המצומצם או שאתם מתכוונים להגדיל את המגוון?

"בעתיד התפריט יהיה גדול יותר. אנחנו מנסים להיות ממוקדים אבל קשובים ללקוחות שמבקשים קצת יותר מתוקים. דווקא במלוחים אנחנו בסדר. נוסיף בקרוב גם טארטים כמו טארט לימון וטארט תפוח הולנדי שאני אוהב מאוד".

ההזמנות בטלפון 058-7527526 מתקבלות עד לשעה 20:00 בערב שלפני. מינימום הזמנה: 60 שקל. משלוח בחיפה: 15 שקל.

 

הלוגו של בורקס ארליך

הלוגו של בורקס ארליך

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר