בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)
בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)

"כשיש משהו טוב, אנשים משלמים עליו בכיף"

למוני קומט, הבעלים של החנות בון בון וינטג' בשוק הפשפשים, יש חלום - לפתח את השוק, להפוך אותו לאטרקטיבי ולהחיות את חיי הלילה בו. כדי שזה יקרה הוא הופך בלילות את חנותו לבר ומקווה שעוד סוחרים או יזמים ילכו בדרכו

פורסם בתאריך: 31.8.20 09:23

מוני קומט הוא חשמלאי קטרים ביום יום, ובסופ"שים הוא מתפנה לעבודה הנוספת שלו – זו שתופסת את המקום הראשון בלבו. בשנים האחרונות האהבה שלו היא עתיקות, והוא ואשתו לירז הם הבעלים של החנות בון בון וינטג' בשוק הפשפשים. כנראה שאת האהבה הזו הוא ינק מאמו, חני בוהדנה, שגם לה יש חנות עתיקות.

"אף פעם לא התעניינתי בפריטים שהיו סביבי, עד לפני שבע שנים", הוא מספר, "החלום שלי הוא לפתח את השוק, להפוך אותו לאטרקטיבי ולהחיות את חיי הלילה בו".

קומט הכניס בשבועות האחרונים לחלל העצום שברשותו מכונת קפה ומקררי שתייה קלה ובירות. התפריט כרגע מתרכז בעוגות ובעוגיות במהלך היום, ובכל חמישי בערב הופכת החנות לבר עם קונספט שונה.

"לשוק יש פוטנציאל, ובערב גם נוח מבחינת החנייה וגם יש אווירה שונה", הוא אומר, "זה לא עמוס כמו בעיר התחתית. אצלנו עדיין קצת קשה, אני נותן למקום להתאושש לפחות שנה, אבל אני ארים אותו. בינתיים אני נהנה מהעובדה שזה קצת מחתרתי. אני משקיע המון, ולאט לאט אנשים מתחילים להכיר. אני מת כבר לראות את המקום הזה תופס, חי, נושם ופעיל בכל יום, בדיוק כמו שקורה בכל שבת. אני מסתובב בשווקים בעולם כדי לקנות סחורות, ותמיד מוצא מסעדה טובה או בר באמצע השוק. בשוק שלנו חסר מאוד אוכל. חייבים שלפחות עוד שני עסקי מזון ייפתחו כאן כדי לעלות על הגל".

 

בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)

בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

מה הכיוון מבחינה קולינרית?

"אני מגשש ומחפש מישהו שיוביל את המטבח. בינתיים אני עובד על כל אישורים. אני לא יודע מה יהיה הכיוון, אבל אני רוצה לעשות משהו ז'ונגלייר, שיהיה טעים. לא גדול מדי ומפוצץ, אלא טעים בחך. לעשות חרטה זו לא בעיה, אבל אנשים הם לא פראיירים, הם יודעים מה טוב, וכשיש משהו טוב, הם משלמים עליו בכיף. מהשבוע אפתח גם ברביעי בערב. השאיפה שלי שיהיה אוכל מסודר, כי בכל פעם אני מביא מישהו אחר שאחראי על האוכל – פעם היה כאן סביח, פעם סושי, ופעם מעשנה שמישהו הביא והכין כאן בשרים מהצהריים".

המקום מספיק גדול בשביל לארח אמנים, מוזיקה.

"אני רוצה לעשות ערבי ג'אז, אבל בינתיים יותר קל למצוא די. ג'יי שמנגן טכנו מאשר למצוא נגנים. אני מת לעשות עניין וליצוק תוכן. לא המצאתי כלום – עוד ברים עושים את זה – אבל בשוק יש אווירה שאין באף מקום אחר. ביפו סוחרי העתיקות סוגרים ב-17:00 ומיד נפתחים כל המסעדות והברים. אני בטוח שגם השוק שלנו יתעורר. זה ייקח זמן, אבל זה חייב לקרות גם בחיפה. אם מתחם סירקין, שהיה מקום מת, פורח, אני מאמין שגם אצלנו יקרה אותו הדבר, רק שעוד מישהו יקבל שכל ויפתח משהו".

 

בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)

בון בון וינטג' (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Aviran

    אני חבר ולקוח קבוע…כרגע לטעמי זו הבילוי הכי טוב בעיר. לא נמאס ולא ממצא כל פעם משהו חדש ושונה אם מבחינת מוזיקה,אוכל,עיצוב של המקום,יריד בגדים,תכשיטים,וגם קהל שמתחלף..מקום מדהים עם אנשים מדהימים ומגניבים עם פוטצניאל ענקק שירות של אלופים וגם מחירים שהם ממש ממש אטרקטיביים יחסית שיהיה המון בהצלחה.
    כבר מחכה לסופש…תבואו יהיה כיף שונה ומגניב והאווירה אוי האווירה…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר