המתוקים של אמיר
המתוקים של אמיר

"לא כל מי שמרים עוגה ומארזים צבעוניים הוא שף קונדיטור"

לפני שנתיים פתח אמיר בכר - לוחם שנפצע והפך לקונדיטור - את אמיר מתוקים במטבח הביתי. בפטיסרי שלו תמצאו עוגות, מוסים ופטיפורים, ובתקופת הקורונה הוא התרחב וכעת הוא מציע ארוחות בוקר בסגנון יווני במתכונת של מאזטים

פורסם בתאריך: 8.11.20 09:10

כאשר אמיר בכר, 34, היה לוחם בשטחים הוא נפצע ונשלח להעביר את המשך השירות כקונדיטור באחד מהמטבחים הצה"ליים. חייו כבר לא נראו אותו הדבר.

"שם הכל התחיל", הוא מספר, "נכנסתי לזה חזק, זה שואב אותך, ממכר ודורש להיות עם היד על הדופק ולהמציא את עצמך מחדש. עבדתי בבתי המלון הכי נחשבים בארץ, ובשנתיים האחרונות פתחתי את אמיר מתוקים – עסק מהבית, אבל במטבח נפרד ומקצועי לכל דבר. בתקופת הקורונה הצלחתי להפוך את המקום שלי לפטיסרי ברמה גבוהה, כפי שתמיד חלמתי, ושילבתי חנות מתנות כי היה לי הרבה יותר מדי זמן פנוי וגם היתה דרישה. אני עושה מארזי מתנות ליולדות ולימי הולדת, וזה הלך מעולה כשכולם היו בסגר ולא ניתן היה לבקר חברים ומשפחה".

מה זה פטיסרי ברמה גבוהה?

"קונדיטוריה ביתית ששמה דגש על הטעם ועל חומרי גלם איכותיים, ללא שום תחליפים או דברים תעשייתיים, כדי שהלקוח יקבל את המוצר הכי טוב שיש. יש לי פטיסרי אמיתי עם דברים שהם ייחודיים שלי ושאי אפשר למצוא אותם בחיפה".

כמו מה?

"פטיפורים ועוגות מוס אמיתי ולא קצפת עם ממרח קנוי. אני מרכיב לבד מתכונים כי יש לי הכשרה כהנדסאי מזון ואני יודע איך לגעת בחומר ולהפוך את המתכון למה שאני רוצה. השוק נהיה פרוץ, כל אחד נהיה שף קונדיטור בלי יותר מדי השכלה ובלי ללמוד את תורת החומרים הבסיסית. אני לא מזלזל, לכל אחד מגיע פרנסה, אבל לא כל מי שמרים עוגה של 20 ס"מ ומארזי מגנום צבעוניים הוא שף קונדיטור".

 

המתוקים של אמיר

המתוקים של אמיר

 

 

ועכשיו יצאת עם ליין של ארוחות בוקר.

"אני לא רק שף קונדיטור אלא גםי שף חלבי. התעסקתי במשך המון שנים באוכל איטלקי ויווני. זיהיתי ביקוש לארוחות בוקר והרמתי את הכפפה, גם כדי להגדיל הכנסות וגם לתת עוד שירות ללקוחות. זו לא ארוחת בוקר סטנדרטית, כי אין בזה טעם לדעתי. זו ארוחת בוקר מיוחדת, עם מאזטים, מאפים מיוחדים, סלטים ולחם יוגורט, וזאת אחרי עבודת תחקיר מקיפה שעשיתי עם אנשים שמכירים את יוון. כך יצרתי מנות מקוריות ואותנטיות, וזו ארוחה שאפשר להרכיב באופן עצמאי. אני שולח ללקוח תפריט, והוא מרכיב לעצמו את מה שהוא אוהב ולפי התקציב שמתאים לו. כל קטגוריה מתומחרת בנפרד. אני לא כופה על אף אחד ארוחה במחיר קבוע כי אני מבין את המצב הכלכלי בתקופה הזו. כל מי שמזמין ממני ארוחה, ולא משנה באיזה סכום, מקבל במתנה ארבע יחידות של לחם שטוח שאני מכין".

תפריט המאזטים כולל פלפלים כבושים, ציזיקי נענע ושמיר, מיקס זיתי יוון, ממרח שום שקדים, לבנה עם שמן זית וזעתר, פטה עזים, קשקבל כבשים, סלט חצילים קלויים ועשבי תיבול, ממרח פטה ופלפלים קלויים, ופאבה – ממרח אפונה צהובה (15 שקל למאזה); בגזרת המאפים תמצאו מאפה פתוח עם גבינות צאן, פטאייר תרד ופטה, בורקיטס קשקבל, בורקיטס קשקבל וחצילים, ובורקיטס פטה ופלפל קלוי (עשרה שקלים ליחידה); בסלטים תוכלו לבחור סלט יווני, סלט ערבי קצוץ דק וסלט ירוק בוויניגרט הדרים (30 שקל לסלט זוגי); ולקינוח יש לילות ביירות או מלבי (עשרה שקלים למנה אישית).

בכר מציע גם מארזי מתנה של עוגה, ארבעה פטיפורים לבחירה ובלון (350-60 שקל), עוגות (300-75 שקל) ומארזי פטיפורים (תשע יחידות ב-120 שקל, 12 יחידות ב-150 שקל ו-15 יחידות ב-180 שקל).

משלוחים בשכונות הסובבות את נוה שאנן הם בחינם, ומשלוחים לעכו, לנהריה, לעתלית וליישובי חוף הכרמל בתוספת דמי משלוח. פתוח שבעה ימים בשבוע. הזמנות בווטסאפ 054-3967347.

 

המתוקים של אמיר

המתוקים של אמיר

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר