צ'יפס בקונוס (צילום מתוך דף הפייסבוק של צ'יפסדאם 33)
צ'יפס בקונוס (צילום מתוך דף הפייסבוק של צ'יפסדאם 33)

כמו באמסטרדם: הצ'יפסדאם בוואדי ניסנאס

בוואדי ניסנאס, ליד שווארמה אמיל, פתח וויליאם חורי את צ'יפסדאם 33, שם הוא מגיש מגוון מנות של תפוחי אדמה, ובראשם צ'יפס עם רטבים קלאסיים ואקזוטיים כמו בהולנד עם קונוס מנייר

פורסם בתאריך: 14.12.20 09:37

ההולנדים קוראים לצ'יפס פטאט, והם אלו שהצליחו להביא את מקלות תפוח האדמה המטוגן לכדי אמנות של ממש. הצ'יפס שלהם הוא בשרני ועסיסי, לא דקיק ופריך כמו בהמבורגריות האמריקאיות (שם קוראים לצ'יפס פרנץ' פרייז), והוא מוגש בקונוס מנייר, לא לפני ששידכו לו אחד מעשרות סוגי רטבים, ובהם רטבים קלאסיים כמו קטשופ ומיונז (שיותר דומה לגבינה מותכת) או רטבים יותר אקזוטיים.

בצ'יפסדאם 33 שנפתחה לפני כשבועיים ברחוב אלנבי 33 מגישים מגוון מנות של תפוחי אדמה, אבל לקונוס יש משקל רב. "לפני שש שנים הייתי באמסטרדם", מספר הבעלים וויליאם חורי, "ראיתי את חנויות הצ'יפס ופשוט התאהבתי בצורת ההגשה כי כולם שם מסתובבים ברחוב כשבידם קונוס עם צ'יפס אלוהי. במשך השנים חזרתי לאמסטרדם כמה פעמים, בעיקר בגלל שיש לי עסק של פרחים בשם WONDERLAND והולנד ידועה כיצואנית של פרחים, ותמיד חזרתי לאכול פטאט ולנסות לפצח את סוד הקסם".

חורי פתח את הצ'יפסדאם צמוד לחנות הפרחים המוכרת בוואדי ניסנאס, ממש ליד שווארמת אמיל (שלא מוכרים בה צ'יפס), גם מכיוון שיש בסביבה שלושה בתי ספר.

מה כולל התפריט?

"בתפריט יש כמה סוגים של צ'יפס – פלחי פוטטוס, בטטה, צ'יפס סטייק שהוא עבה מאוד, צ'יפס כפרי, צ'יפס רגיל, הום פרייז, שניצלונים שאשתי מכינה בבית, תפוח אדמה מוקרם, ובקרוב נכניס גם תירס עם גבינה. הרטבים שלנו הם מיוחדים, ואנחנו משקיעים בהם מאוד כי הם לב העניין. יש רטבים רגילים של קטשופ ומיונז מיובא מהולנד, ויש את המיוחדים שהם ספייסי מיונז, רוטב קארי ירוק חריף וכוסברה, חמאת בוטנים וצ'ילי מתוק, איולי שום, ורוטב של שתי גבינות מומסות. צ'יפס בסופו של דבר הוא צ'יפס, אבל הרוטב הוא זה שנותן את האפקט. אנחנו מוכרים גם צ'ורוס למי שמתחשק משהו מתוק".

 

צ'יפס בקונוס (צילום מתוך דף הפייסבוק של צ'יפסדאם 33)

צ'יפס בקונוס (צילום מתוך דף הפייסבוק של צ'יפסדאם 33)

 

 

מהם המחירים?

"המחירים הם מחירי הרצה. תפוח אדמה מוקרם עם חמאה, שני סוגי גבינה ותוספות לבחירה עולה 25 שקל. קונוס קטן עולה 15 שקל, וגדול 20 שקל. שניצלונים עם הום פרייז או צ'יפס וסלט עולים 35 שקל. על הרטבים אנחנו לא גובים תשלום נוסף".

מה תגובתך על הטענה שהצ'יפס הוא קפוא?

"לא פרסמתי בשום מקום שאנחנו חותכים במקום את תפוחי האדמה, ואף פעם לא טענתי שזה צ'יפס מאמסטרדם. מה שכן – אני לא קונה בסופר. אני קונה את השקיות ממפעל שחותך, מטגן ומקפיא את המוצר. הרעיון שלי הוא למכור מנות מפנקות בטייק אווי, נשנוש זול ומשביע על הדרך, כי אנשים חולים על צ'יפס, אבל הופתעתי מאוד מההצלחה של השניצלונים של אשתי. אנחנו מקפידים על טריות ועל ניקיון ומשתמשים בחומר גלם הכי טוב. זהו סוד ההצלחה, לא צריך לחסוך בדברים האלה. אני מחכה לנסוע שוב להולנד, והפעם לבחון דברים בצורה אחרת, מקצועית יותר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאפו ענק .מקום נהדר ואוכל טעים מאוד שיהיה בהצלחה

  2. בני 1

    אנחנו תושבי חיפה מפרגנים לחיפאים ערבים יהודים שמאל,ימין.כולנו בעד שעסקים בחיפה ירוויחו.רדו לןואדי לקנות.

  3. עוז

    ולמה הציפס שלהם מאד טעים,??אספר לכם מניסיון

    בשמן הם שמים שומן של חזיר וזה נותן טים מיוחד לציפס.
    בתיאבון

  4. לא משנה

    עוז אתה חצוף וגזען!
    אף אחד לא שם שומן של חזיר בשמן אתה כנראה
    עושה את זה בעצמך ומאשים אחרים
    בגלל שבעל העסק ערבי אז אתה מחפש דרך לפגוע בפרנסה
    שלו?

    יש לפרגן ולעודד עסקים ואין מקום לגזענות חיפה היא עיר מעורבת.
    אין מקום לאנשים כמוך.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה צ'יפס קפוא. תקנו בסופר שקית צ'יפס קפוא של כמה קילו וזה יספיק לכם להמון מנות ויהיה לכם יותר טעים.
    או שפשוט תחתכו תפו"א ותכינו לבד.
    מה שבטוח שב -20 ש"ח תכינו לבד פי 10 יותר כמות ממה שתקנו בחנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר