תמיר אלברט. אז מי באמת רצח את אגנתה פאלסקוג? (צילום: יח"צ)
תמיר אלברט. אז מי באמת רצח את אגנתה פאלסקוג? (צילום: יח"צ)

ההיסטריה חוזרת: תמיר אלברט ורם אוריון יופיעו ביחד בוונדרבר

שניים מחברי נושאי המגבעת יעלו ביום חמישי על הבמה של הוונדרבר וישירו את הלהיטים הגדולים של הלהקה המיתולוגית ושל להקת הג'ינג'יות. שלומי מנגר: "קורא לכל בלייני ה-high way לבוא להופעה ולחזור אחורה בזמן"

פורסם בתאריך: 4.2.18 20:26

רבותי, ההיסטוריה חוזרת, וגם ההיסטריה. בחמישי במועדון הוונדרבר יופיעו שניים מהאנשים המשפיעים על סצנת הרוק הישראלית בשנות ה-80 וה-90 – תמיר אלברט ורם אוריון, לשעבר חברי להקת נושאי המגבעת.

הלהקה הוקמה בירושלים בשנת 1984 על ידי אלברט (גיטרה), אהד פישוף (שירה וגיטרה), אלון כהן (תופים) וישי אדר (קלידים). את ההופעה הראשונה שלהם מחוץ לירושלים עשתה הלהקה בחיפה – ב-high way המיתולוגי של שלומי מנגר. בשנת 1989 הצטרף אוריון ללהקה במקומו של אדר ואחריו גם אדם הורביץ. כעבור שנתיים הוציאה הלהקה את אלבומה "מי רצח את אגנתה פאלסקוג?" ועשתה את הפריצה הגדולה שלה, אך שנה אחת בלבד מאוחר יותר פישוף פרש מהלהקה והיא התפרקה.

פישוף, אוריון ואדר הקימו את הבא בתור הוא כלום ויצאו לסיבוב הופעות קצר, חלק אחר של הלהקה הצטרף לצביקה פיק לסיבוב הופעות שנקרא "צביקה פיק ונושאי המגבעת". ב-1993 הקים אלברט עם אמיר צורף, לשעבר בנוער שוליים וברוקפור, את להקת הג'ינג'יות שהוציאה אלבום אחד, אבל זמן קצר אחר כך חזר אלברט בתשובה, עבר התגורר בשכונת מאה שערים בירושלים, יצא בשאלה וחזר להופיע בהרכבים שונים. אוריון ניגן והופיע עם ערן צור, הוציא אלבום ואלבום מקוצר כסולן להקת בתרי זוזי, ופתח לאחר מכן בקריירת סולו.

בחמישי יחזרו אלברט ואוריון להופיע ביחד בהרכב עם גפן בנקיר (גיטרות וקלידים), שגיא צורף (בס) ואלעד (תופים). רשימת השירים תכלול שילוב של להיטי נושאי המגבעת והג'ינג'יות שאם הייתם רוקיסטים בזמנו תתקשו לשכוח – "אני טקסט פוליטי", "הבא בתור הוא סוס", "מתנה לחג", "Live in בית שמש", "האדמה מקולקלת", "ג'ינג'יות", "אל.איי" ו"ביפ".

 

 

מנגר, חוזרים אחורה בזמן?

"הם היו להקה ירושלמית שהמנהל שלהם שידך לי כשהם עוד לא היו מוכרים. הם יצאו מירושלים בפעם הראשונה אלי. ואז זה הפך למסורת והם הופיעו אצלי די הרבה. העולם אז היה פרימיטיבי ואני עשיתי להם את התאורה על הבמה. היו קטעים".

נוסטלגיה.

"כן, זה נחמד. זו להקה שעשתה היסטוריה. הם היו להקה מטורפת. אני יוצא בקריאה לכל בלייני ה-high way לבוא להופעה ולחזור אחורה בזמן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר