עומרי חסנין וח"כ עאידה תומא סולימאן. "חברי הכנסת הערבים עושים רע לחברה הערבית" (צילום: רמי שלוש)
עומרי חסנין וח"כ עאידה תומא סולימאן. "חברי הכנסת הערבים עושים רע לחברה הערבית" (צילום: רמי שלוש)

"אתם שחקנים גדולים, שקרנים ופחדנים"

העיתונאי החיפאי-ערבי עומרי חסנין נחשף לפוסט של ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, שבו היא מתגאה על הישגיה של הרשימה למען האזרחים הערבים, ורתח מזעם. בפוסט תגובה הוא כתב את הציטוט שבכותרת. וזה לא הכל

פורסם בתאריך: 20.2.18 13:30

לאחרונה פרסמה ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת פוסט בעקבות שידור של העיתונאי עקיבא נוביק שבו הוא סיפר על הצעות החוק הרבות שמגישים חברי הרשימה, והוסיפה מסר לעיתונאים הערבים: "בכתבה חושף נוביק את מה שהעיתונאים הערבים לא חשפו. בנוסף להובלת המאבק למען השלום ולסיום הכיבוש ודיכוי העם הפלסטיני פועלים ברשימה המשותפת למען האזרחים בכלל והאזרחים הערבים בפרט, עוקבים אחרי הסוגיות היומיומית ומעלים אותם בגאווה מול אחת מהממשלות הגזעניות ביותר”. את הפוסט קרא גם איש התקשורת הערבי-חיפאי עומרי חסנין, וכתב פוסט משלו שתוקף בצורה חסרת תקדים את חברי הכנסת הערבים: "ח"כ תומא סלימאן, אענה לך ברמה הכי נמוכה שלך – מה שהעיתונאים הערבים לא חשפו זה אתכם. אתם שחקנים גדולים, שקרנים, חשוב לכם רק הכיס שלכם וכמה אתם מרווחים בחודש ולא מעניין אתכם שום דבר אחר. אתם חיים במדינה הזאת, אוכלים, ישנים ומקבלים משכורת בכל חודש, ומשחקים בראש של החברה הערבית. אם ח"כ אורן חזן, שגם אותו אני לא סובל, עושה לכם בית ספר בכנסת – זה אומר הכל. לפעמים הוא צודק כי המדינה מפרנסת אתכם והבנק רק צוחק בסוף החודש, ואתם מחממים את האווירה במקום להרגיע אותה. לכל בעיה יש פתרון, והוא לא לתת לילדים להילחם עם השוטרים ועם החיילים, ואתם בורחים כמו חתולים כשמופעל נשק חי. אחר כך, כשיש הרוגים, מתחיל הסרט עם הגבר של הטלוויזיה, ח"כ איימן עודה, שהוא באמת גבר שרק טוחן מים. עד מתי? איימן, כשהיית בנצרת ראש העיר עלי סלאם השפיל אותך מול מצלמות הטלוויזיה וגירש אותך מנצרת. הוא צודק, כי באמת כולכם פחדנים. והעם המסכן, שהילדים שלו נהרגים, מה איתו? תתחילו להתעורר כי הגיע הזמן להחליף את כולכם ולתת לדור הצעיר לייצג את החברה הערבית – לתת לה ביטחון, לתת לה ליהנות מהחיים ולתת לה את כל התנאים שמגיעים לכל אזרח ערבי. אתם כל הזמן תוקפים את החברה הישראלית, אבל קודם כל תנקו את עצמכם כי בכל יום יש חיסולים במגזר הערבי ואלימות נגד נשים בחברה הערבית. אחר כך תסתכלו על החברה הישראלית. אבל הבעיה היא שאתם מביישים אותנו בהתנהגות שלכם. אחרי מותו של נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל התביישתי בכם. ממתי לא נותנים כבוד לבנאדם שמת? אתם ביישתם אותנו. אולי בעתיד אהיה חבר כנסת, ואם זה יקרה אני הולך להעיף את כולכם משם כי לא מגיע לכם שתשבו על הכיסא הזה ולא מגיע לכם להגן על האזרחים הערבים. לרוב האנשים נמאס מכם, הם לא מאמינים בכם ולא רוצים אתכם בכנסת. ובקשר לאיימן עודה, חנין זועבי, אחמד טיבי, והכוכבת עאידה תומא סלימאן – סירבתם שהעיתונאי עומרי חסנין יראיין אתכם, וזה אומר הכל. תאמינו לי, יש לי המון שאלות יותר קשות מאלה של התקשורת הישראלית".

 

 

חסנין, למה אתה עצבני?

"אני לא עצבני, אני מוסר את המסר הנכון לכולם שבאמת הגיע הזמן לשנות ולהביא דור צעיר במקום אלה שיושבים היום בכנסת ולא מייצגים אותנו. חברי הכנסת הערבים עושים רע לחברה הערבית".

אני מניח שקיבלת תגובות נזעמות בעקבות הפוסט.

"לא קיבלתי שום דבר. אני לא מאוים, יש קהל גדול שאוהב אותי ואת הדרך שלי כי אני ישר וכך צריך להיות. מספיק עם השקרים שלהם. זאת הבעיה – קודם צריך לנקות את עצמנו ורק אחר כך להסתכל על אחרים. יש אלימות בחברה הערבית, הרג וחיסולים, אז קודם צריך לנקות את עצמנו".

ולמרות הפניות של סנובה לא נמסרה תגובה מדוברות הרשימה המשותפת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סממן שולי

    תומא סולימן מתברכת בניאוץ כל מה שהוא יהודי. השינאה המפעפעת מדבריה מוציאה אותה מהשיח התרבותי המקובל. לטעמה היא מייצגת את הציבור הערבי בישראל וזה לא כך. מתחולל שינוי במגזר הערבי אך סלימן עושה הכל להעצים את השינאה בסיגנון בוטה . חובה להקיא אותה מתוכנו וטוב יעשה הציבור הערבי אם לא ישתף איתה פעולה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר