העצמה נשית זו לא רק סיסמה

הקמפיינים העולמיים metoo# ו־Time's Up לא לבד: פרויקט חג פורים השנתי של סנובה מוקדש הפעם לנשים חזקות, משפיעות ומובילות שמסמלות כוח ומאמינות בדרכן. בקיצור, גיבורות על

פורסם בתאריך: 23.2.18 08:31

כמדי שנה גם הפעם קיבצה סנובה את גיבוריה לפרויקט משותף לכבוד חג פורים, והפעם הוא מוקדש כולו לנשים – נשים משפיעות, נשים מובילות, נשים שמסמלות כוח והעצמה, נשים שמאמינות בדרכן ובמה שהן מייצגות.

הקמפיינים העולמי metoo# ו־Times's Up – שיצאו נגד הטרדות מיניות שחוו נשים, העניקו תעצומות נפש לנשים רבות ברחבי העולם וגרמו לרבות להיחשף עם סיפורן האישי – היוו השראה גם לנו. זוהי מטרתו – לתת במה לנשים חיפאיות חזקות שמהוות מודל ומקור השראה לנשים אחרות. משתתפות בו נשים שהם סלף מייד וומן שבנו ובונות את הקריירה שלהן בעשר אצבעותיהן. והקונספט שנבחר היה כמעט ברור מאליו בהקשר זה – נהפוך את כולן לדמויות של גיבורות על.

כל מי שמככבת בפרויקט נענתה בשמחה לאחר ששמעה את הרעיון שעומד מאחוריו ומה הוא מסמל. 12 נשים התקבצו בסטודיו המאולתר שלנו במרכז קסטרא והתייצבו מול המצלמה כדי להראות לעולם שגם הן יכולות לפלס דרך בעולם גברי.

* * *

שרון פרי
מגישת ספורט

שרון פרי היא מהקולות הנשיים הבולטים בתחום תקשורת הספורט וגם בין הראשונות שהשתלבו בתחום זה ופרצו דרך לבאות אחריהן. את דרכה בעולם הספורט החלה כשדרנית קווים בתוכנית “שירים ושערים” המיתולוגית, ולאחר שלל תפקידים שביצעה נסללה דרכה לכיסא המגישה בערוץ הספורט. במסגרת עבודתה בערוץ הגישה פרי תוכניות כמו “רואים תוצאות”, “הרגעים הגדולים” ומהדורת חדשות הערב, ולעתים גם את מהדורת הלילה. לאחר שבע שנים בערוץ הספורט, כשהרגישה שלא עומדות בפניה הזדמנויות לקידום, היא עזבה והצטרפה למחלקת הספורט של הערוץ הראשון. עם ייסודו של תאגיד השידור כאן היא עברה אליו, וכיום יש לה רצועת שידור יומית בין 18:00 ל־19:00 ביחד עם ליאן וילדאו. לפני כשנתיים עלתה פרי לכותרות כאשר מכשיר הטלפון שלה נגנב ומתוכו הופצו תמונות אינטימיות שלה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן הורה לתת עדיפות לחקירת המקרה, אבל פרי, בניגוד לאחרים שכיכבו בפרשיות דומות, בחרה שלא להפוך לקורבן, התייצבה מול המצלמות וענתה למבקרים שהאשימו אותה בכך שהיא הצטלמה לתמונות מעין אלה. בכך היא הפכה לקולן של נשים רבות שרואות בגופן את רכושן ובכך הן אלה שמחליטות מה לעשות איתו. לאחר קריאתה להפסיק את הפצת התמונות היא טענה כי היא נאנסה וירטואלית, ופרשה זו הביאה אותה להופיע בכנסת כאורחת השדולה למאבק בשיח האלים והבריוני ברשת ולהפוך לאישיות מבוקשת בתוכניות האירוח ובמדורי הרכילות. פרי היא אם לאחד ונחשבת לאחת מגולשות הגלים המובילות בארץ.

פרי: “בחרתי בדמותה של שי-רה, נסיכת הכוח, כי היא נלחמת ברוע בתקווה ליצור עולם טוב יותר. גם אני חוויתי רוע על בשרי, אבל יצאתי מזה מחוזקת”.

 

 

חדוה אלמוג
סגנית ומ”מ ראש העיר

חדוה אלמוג נחשבת כיום לאשה החזקה ביותר בחיפה בשל תפקידה כסגנית ראש העיר וכממלאת מקומו והיותה יד ימינו של ראש העיר יונה יהב. מאז 2002 היא משמשת כחברת מועצת העיר, אבל עוד לפני כן היא החזיקה בקריירה צבאית מפוארת שכוללת תפקידים כמו קצינת ח”ן של הנח”ל, קצינת ח”ן של פיקוד הצפון וקצינת ח”ן ראשית – תפקיד שאותו היא מילאה עד פרישתה מצה”ל בדרגת תת אלוף. אבל בכך לא הסתיימו תפקידיה בהקשר הנשי, והיא שימשה הן כיועצת ראש אכ”א והן כיועצת המטה הכללי בסוגיית נשים ושירותן בצבא. גם לאחר שחרורה בשנת 1991 וכניסתה לפוליטיקה היא מילאה תפקידים שנשים היו במרכזם – בשנת 1994 היא נבחרה ליו”ר נעמת בעיר וכעבור ארבע שנים זינקה לתפקיד יו”ר נעמת הארצי ויו”ר נעמת העולמי. כיום כאמור היא משמשת כסגנית ראש העיר ונושאת גם בתפקיד רגיש של יו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במקביל ממשיכה אלמוג לייצג נשים בנושאים הקשורים למעמד האשה וכן היא מעודדת ותומכת בספורט נשי בעיר כאשר היא מלווה את קבוצת כדורעף הנשים מכבי XT חיפה לכל משחק. אלמוג, אם לשניים, רואה את המשך עשייתה למען העיר ונשותיה גם לאחר הבחירות הבאות.

אלמוג: “בחרתי בדמות של סופר וומן מכיוון שהיא מגלמת את היכולת לשלב את מכלול התכונות הנדרשות כדי לתמרן בין חיים פרטיים, חיים ציבוריים, מקום עבודה, משפחה וכו’. אני לא מרגישה שאני סופר וומן, אבל את התכונות של התמרון אני מנסה לעשות על הצד הטוב ביותר”.

 

 

לינוי לצרס
מאמנת זומבה ו־TRX

לינוי לצרס, סטודנטית בת 24 למשאבי אנוש, חינוך וסוציולוגיה במכללת גליל מערבי, היא מאמנת מקצועית זה חמש שנים לאחר שסיימה קורס מאמנים במכון ווינגייט. את הריקוד היא גילתה כשהיתה בת 6, ובנעוריה היתה בלהקת המעודדות של מכבי חיפה בכדורסל במשך שלוש שנים. בהמשך היא בחרה להתמקצע בתחום והפכה את אהבתה הגדולה לספורט למקצוע. במקביל לעבודתה כמנהלת רווחה ושימור עובדים בחברת ההייטק allstarsIT היא גם מאמנת זומבה, TRX ועיצוב הגוף בחיפה, בטירת כרמל ובעתלית, מנווטת בהצלחה בין שתי העבודות, ונחשבת לאחת מהכוחות הצעירים והמבטיחים בתחום.

לצרס: “בחרתי בדמות דרדוויל כי אני עושה הרבה פעילויות ומשתדלת להצליח בכולן. כמוהו גם אני מנהלת רווחה וסטודנטית ביום, ובערב אני לובשת את דמות המאמנת האנרגטית”.

 

 

יוליה שטראים
סגנית ראש העיר

יוליה שטראים היא בין הנשים המשפיעות בחיפה מעצם היותה סגנית ראש העיר ויו”ר סיעת חיפה ביתנו במועצת העיר. שטראים נולדה באוקראינה, עלתה לארץ בשנת 1990 ובחרה להתגורר בחיפה. את דרכה הפוליטית היא החלה כחברה בליכוד עד למעבר לישראל ביתנו – מפלגה שהיא נמנית עם ראשוניה. לאחר שהיתה אחראית על כל פעילותה של המפלגה בחיפה היא קיבלה על עצמה להוביל את סיעת חיפה ביתנו בבחירות למועצת העיר בשנת 2003 – תפקיד שבו היא משמשת עד היום. גם היא נחשבת למקורבת לראש העיר יונה יהב לאחר שנים ארוכות של צעידה יד ביד, וזאת לאחר שתמכה בו מיום היבחרו לקדנציה הראשונה שלו. שטראים משמשת גם כיו”ר עפת”ח (העמותה לתיירות ונופש חיפה) וכיו”ר הרשות לקליטת עלייה בעיר, והיא גם מובילה את פרויקט “עיר ללא אלימות” שנחשב הבייבי שלה. שטראים היא אם לאחד, וידועה באישיותה הבלתי פוליטיקלי קורקטית.

שטראים: “בחרתי בדמות האם ממשפחת סופר על בגלל שאני עוזרת גם לילדים מהגיל הרך וגם לאנשים מבוגרים. אני אחת מאלה שלא מדברים אלא עושים. אני מדברת בגובה העיניים כמו אמא טובה, גם עם הגדולים וגם עם הקטנים. חשוב לי עתיד המדינה והנוער, ואסור לנו לשכוח גם את האנשים המבוגרים שצריכים את תשומת הלב שלנו”.

 

 

אילנה קרטיש
מתאבקת אולימפית

אילנה קרטיש היא מהספורטאים החיפאים שמביאים לנו גאווה ארצית ועולמית. בגיל צעיר היא החלה להתאמן בג’ודו אצל אביה אלכסנדר, לשעבר סגן אלוף ברית המועצות בג’ודו. לאחר 15 שנים כג’ודאית עזבה קרטיש את ענף הג’ודו ועברה להיאבקות, ואת תחילת דרכה היא עשתה במועדון ההיאבקות של קרית אליעזר. מאז הפכה קרטיש למתאבקת הישראלית מוכרת וקטפה אין ספור תארים בארץ ובעולם. במשך ארבע שנים ברציפות היא הוכתרה כסגנית אלופת אירופה, והיא כבר הספיקה לשכוח מתי הפסידה ליריבה ישראלית. קרטיש עשתה היסטוריה כשהיתה הישראלית הראשונה שייצגה את המדינה כמתאבקת במשחקים האולימפיים (אולימפיאדת ריו 2016). מכיוון שענף היאבקות הנשים בארץ אינו מפותח דיו, היא נאלצת להתאמן בחו”ל.

קרטיש: “בחרתי בדמות קפטן יזראל כהשראה מקפטן אמריקה כי אני רואה את עצמי כדמות דומיננטית וכמנהיגה שרוצה לפתח את הספורט הישראלי בכלל ואת ענף ההיאבקות בפרט למען הדור הצעיר כדי שהנוער שעוסק בספורט לא ייאלץ להתמודד עם קשיים כמו אלה שאני עמדתי בפניהם”.

 

 

 

עדי טננבאום
אחות חדר מיון ברמב”ם

בשנים האחרונה גוברת תופעת האלימות כלפי צוותי רפואה, וגם חיפה סבלה מכך כאשר בספטמבר 2017 הוכתה אחות בקריה הרפואית רמב”ם עד לאובדן הכרה בידי מטופלת. עדי טננבאום, אחות בחדר המיון של בית החולים החיפאי, נמצאת בחוד החנית של העשייה הרפואית ולא פעם חוותה בעצמה אלימות מצד מטופלים. היא בת 34, אחות בחדר מיון זה שמונה שנים, שנתיים מהן ברמב”ם, ובמקביל משמשת גם כמדריכה לצוות האחיות ומשתתפת בפיתוח פרויקטים הדרכתיים.

טננבאום: “בחרתי בדמותה של פויזן אייווי בגלל שאני אוהבת את הצבע הירוק. ועכשיו ברצינות – היא אשה משפיעה, ולא קל להיות אשה, ועוד משפיעה, בעולם של גברים ובעיקר בעולם של נותני שירות כמו התפקיד שאנחנו עושות מדי יום. מבחינתי אחיות הן גיבורות על שמוכיחות את עוצמתן בכל פעם מחדש”.

 

 

ריקי קיטרו
מיסטיקנית

ריקי קיטרו היא המיסטיקנית המוכרת ביותר בחיפה ונחשבת לאחת מהמיסטיקנים הבולטים בארץ. ברזומה שלה תמצאו תוכניות רדיו, ובהן תוכנית שבועית ברדיו חיפה בשם “קיטרו וחברים” שבה היא לא חוסכת את שבטה מהעולים לשידור. אבל למרות לשונה החדה והשתלחויותיה חסרות הרסן במי שמעלה את חמתה בשידור חי, יומן הפגישות שלה מלא באנשים שמבקשים לשמוע את עצתה או לגלות מה צופן להם העתיד באמצעות תקשור עם “החברים מלמעלה”. לפרסום ברמה הארצית היא זכתה כשחזתה היכן מסתתר האנס הסדרתי בני סלע שנמלט מהשגחה משטרתית, ובהמשך כשליוותה את אילנה זאדה, אמה של הילדה תאיר ז”ל. קיטרו היתה קורבן לאונס בילדותה – דבר שהיא לא הסתירה מעולם ואף מרחיבה עליו בהרצאותיה בפני קהל. קיטרו היא גם פעילה חברתית שתורמת למשפחות נזקקות ולאנשים במצוקה ומסייעת בהפקת אירועי בר מצווה לילדים שידם של הוריהם אינה משגת.

קיטרו: “בחרתי בדמותה של פיירסטורם כי היא כמוני – אש, גפרית ותמרות עשן. אני עובדת מתוך אהבה ואכפתיות, וגם כשאני מדברת כמו שאני מדברת ומתריעה, ולא תמיד בלשון עדינה, זה מתוך רצון לעזור לזולת, בדיוק כמו גיבור על”.

 

 

דניאל לוי
כוכבת פופ

דניאל לוי היא אחת מהקולות המבטיחים של עולם הפופ הישראלי. את דרכה היא החלה כשהיתה בת 8 והוכתרה לילדת פלא כאשר סוכן הדוגמניות רוברט בן שושן הימר עליה כדבר הבא. לאחר שהשתתפה בשני פסטיגלים היא ויתרה על הקריירה כדי לחוות את גיל הנעורים וליהנות ממנו כמו שאר בני גילה. לפני כשנתיים היא חזרה אל עולם המוזיקה, וכשהיא חמושה בלוק היסטרי נוטף סקס, בקליפים מושקעים ובתנועות ריקוד כמו של כוכבות הפופ העולמיות, היא כובשת את מקומה כאלילת נוער. לוי דוחה את הניסיונות להשוות אותה לנועה קירל ומקפידה לומר כי “אין שום מקום להשוואה”. למרות שהיא רק בת 22 היא מנהלת את המותג שלה בעצמה, מחליטה על כל דבר ולו הקטן ביותר מבחינה מקצועית, וכל דבר חייב לקבל את אישורה.

לוי: “בחרתי בדמות של וונדר וומן כי היא מסמלת כוח נשי, וזה בדיוק מה שאני מנסה לשדר ולהעביר בכל השירים והקליפים שלי. לא רק גברים יכולים לעשות את זה, וכמו שאומרים – מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה חזקה עוד יותר. אני מאמינה בכוח הנשי ומאמצת את מילותיה של ביונסה – ”Who run the world? Girls”.

 

 

הילה הררי
כוכבת ילדים

החיפאים היותר מבוגרים יזכרו אותה בשמה הילה הררי, אבל ילדיכם יכירו אותה כהיללי, כוכבת הילדים. היא החלה את דרכה כילדת פסטיגל, עברה להיות הסולנית של להקת הרוק פרה קדושה, יצאה לקריירה עצמאית, ואת החשיפה הגדולה ביותר היא קיבלה בזכות שיתוף הפעולה עם להקת כלא 6 בחידוש השיר של מני בגר “זה היה ביתי”, שבלי להתכוון הפך להמנון ההתנתקות מגוש קטיף. לאחר שהוציאה שני דיסקים חישבה הררי מסלול מחדש, ולפני כשמונה שנים עשתה הסבה לעולם הילדים כהיללי – ילדה שאוהבת לשיר ובאמצעות מוזיקה פותרת בעיות לצדו של חברה הטוב ביסקוויט. מאז היא הוציאה שתי קלטות לילדים, כיכבה בערוץ הכוכבים שלyes , שיריה מתנגנים בערוץ הופ, והיא מופיעה בכל רחבי הארץ עם הצגת ילדים.

הררי: “בחרתי בדמותו של רובין מבאטמן בגרסה הנשית. רובין הוא השותף של באטמן, וזה מתקשר גם לחיי בזוגיות שלי – בעלי יניב הוא שותף לכל ההחלטות המקצועיות והעסקיות שלי. זו גם הקבלה לעבודה שלי עם ילדים, שזה משהו טהור, נקי ונועד למטרות טובות. מבחינתי רובין הוא סמל לנחישות ולהתמדה בדיוק כמו שהייתי צריכה בעולם תחרותי כל כך”.

 

 

לי זוהר
אמנית

כבר בילדותה בטירת הכרמל התבלטה לי זוהר כנפש חופשייה ורק חיכתה להזדמנות לפרוץ ולצמח כנפיים. ההזדמנות הזו נקרתה בדרכה כשהיא נבחרה להשתתף בתוכנית האינטרנטית “הישראליות” שהפכה אותה לאושיה מוכרת בקרב הקהל הצעיר, ובעיקר בקרב נשים. עם הפרסום בא התיאבון, וזוהר כבר לא הסתפקה במעמדה ככוכבת רשת. היא פיתחה את קריירת השירה בשירים ייחודיים שחושפים את חייה – התדמית של אשה במידות של פלאס סייז ומערכות היחסים שהיתה בהם כמו למשל אקס שיוצא מהארון – ואיתם היא מופיעה מעל לכל במה אפשרית. בין לבין קורצת זוהר לעולם המשחק והדוגמנות, ולאחרונה היא נבחרה לככב בלוח השנה של מגזין הגברים “בלייזר” שבחר לראשונה בנשים מלאות לככב בו. וזוהי גם האג’נדה שזוהר מייצגת – להעניק כוח לנשים גדולות על מנת שהן יאהבו את עצמן ואת גופן.

זוהר: “בחרתי בדמות הקטוומן מהסרט ‘באטמן’ בגלל החוזק שלה, ועם זאת היא גם נשית וסקסית. זה תואם לאג’נדה שאני מייצגת – שכל אשה, ולא משנה באיזו מידה היא, יכולה להרגיש סקסית כל עוד היא שלמה עם עצמה. מישהי מפורסמת ממני אמרה פעם ‘לא מפריע לי לחיות בעולם של גברים כל עוד אני יכולה לחיות בתוכו’, אבל אני אומרת – זה עולם של נשים”.

 

 

מאי ספדיה
זמרת

מאי ספדיה פרצה לסלון של כל בית כשהשתתפה בתוכנית הריאליטי “אקס פקטור” בשנת 2013. היא בחרה לשיר אז את “If I were a boy” של ביונסה, והדהימה את צוות השופטים בווקאליות אדירה. למרות שלא העפילה לשלבים הסופיים, ספדיה לא ויתרה ועבדה על שירים לקראת דיסק שצפוי לראות אור בקרוב. לאורך כל הקריירה שלה היא נמנעת משימוש בכישוריה של דודתה ארלט ספדיה – תמלילנית ידועה שכותבת לכל כוכבי הז’אנר הים תיכוני – ומקפידה לכתוב ולהלחין את שיריה בעצמה. נוסף על לימודיה בבית הספר רימון היא הפכה השנה לסטודנטית למוזיקה באוניברסיטת חיפה, ובשנים האחרונות היא מוזמנת תדיר לאירועים שמפיקה עיריית חיפה ומככבת כסולנית של תזמורת ה־Big Band חיפה. ספדיה מנהלת את הקריירה שלה בעצמה, ללא סוכנים או מנהלים אישיים, ומחליטה על כל פרט בהקשר האמנותי.

ספדיה: “בחרתי בדמות של ונום – הספיידרמן הרע — כי היא בצבעי שחור-לבן שאני אוהבת מאוד. זו תחפושת מעניינת ולא קונבנציונלית כי לא מדובר בגיבור מהמיינסטרים, בדיוק כמו שאני אוהבת להרגיש. למרות שבסרט הוא משחק את הרע, זו דמות שבעיני היא מעניינת מאוד”.

 

 

ניצן מרציאנו
מנכ”לית קסטרא

ניצן מרציאנו נחשבת לדמות מוכרת מאוד בעיר, גם מתוקף היותה רעייתו של איש העסקים מיקי מרציאנו, הבעלים של מתחם האירועים בקתה ביער בקיבוץ בית אורן. לפני 12 שנה היא התמנתה למנהלת השיווק והאירועים של מרכז קסטרא, שבהן היא חשפה את המקום לקהלים חדשים באמצעות אירועי קונספט שהבולט שבהם הוא תחרות נער ונערת השנה של חיפה והצפון. עם פרישתו של משה ונר מתפקיד המנכ”ל, מינה אותה הבעלים גיל דנקנר לתפקיד. מרציאנו מציינת חמש שנים להחלמתה מסרטן השד שהתגלה בגילוי מוקדם לאחר שהתברר שהיא נשאית של גן סרטן השד והשחלות, ומאז נותנת מענה לכל מי שפונה אליה לעצה או לתמיכה בהתמודדות עם המחלה.

מרציאנו: “בחרתי בדמותה של זינה הנסיכה הלוחמת עבור כל הנשים שנלחמות בסרטן. אני רוצה לתת כוח לנשים אחרות ולהראות שגם עם המחלה אפשר לעבוד, להיות חיונית, להגיע להישגים ולהיראות נשית”.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רחל

    בושה שככה נראות ומתלבשות נשים בישראל !!
    פשוט בושה !!
    אין כבוד לגוף !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר