בשר העוף שהושמד (צילום: דוברות משרד הבריאות)
בשר העוף שהושמד (צילום: דוברות משרד הבריאות)

70 ק"ג בשר עוף הושמדו באטליז בסירקין. בעל האטליז: "זו סחורה זהב"

משרד הבריאות הודיע היום על השמדת בשר עוף ב"אטליז אלי אסייג" ברחוב סירקין 21. הבעלים של האטליז כועס: "לכתוב שהבשר לא ראוי למאכל אדם, זה בלוף אחד גדול וזה פשוט רוע לכתוב דבר כזה. אני 40 שנה עובד בעסק. בחיים לא נתקלנו במישהו שהתלונן על הסחורה שלנו. מה זה השטויות האלה?"  

פורסם בתאריך: 21.7.21 20:02

אתמול (שלישי) בוצעה ביקורת של רופא וטרינר רשותי-ממשלתי של עיריית חיפה, מוסמך היחידה הווטרינרית במשרד הבריאות, ב"אטליז אלי אסייג" ברחוב סירקין 21, חיפה. הווטרינר הרשותי הורה להשמיד 70 קילוגרם של בשר עוף, וכך נכתב בדוח של משרד הבריאות: "במהלך הביקורת נמצאו במקום ליקויים תברואיים וכן בשר עוף שתוקפו פג, שאינו ראוי למאכל אדם ועלול להזיק לבריאות האדם. בהוראת הרופא הווטרינר הושמדו כ-70 ק"ג של בשר עוף. הטיפול במזון מן החי, אחסונו ושיווקו ללא התנאים הנדרשים בחקיקה וללא עקיבות, עלולים להזיק לבריאות הציבור. משרד הבריאות והרשות המקומית ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה נגד העסק".

אלי אסייג, הבעלים של האטליז אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הבעיה שבגלל החג של הערבים אין שחיטה וגם בגלל ט' באב, לא הייתה שחיטה שבוע. לקחנו סחורה, נתנו לה מכת קור, וזו סחורה זהב. בסך הכל עבר יום אחד, לא קורה כלום, אלה לא מקררים של בית. הווטרינר בא ולקח כמה ארגזים של כרעיים שהיו בתוקף עד 19 ביולי, ומפה ועד לכתוב שהם לא ראויים למאכל אדם, זה בלוף אחד גדול וזה פשוט רוע לכתוב דבר כזה. ד"ר חורי, הווטרינר, קרא למכונית של גן החיות כדי שיעמיס את הסחורה. את יודעת מה הנהג אמר? שהוא לוקח את הבשר הזה הביתה, כי זה זהב. כל שנה זה ככה בגלל החג של הערבים".

אתה היית אוכל את זה?

"ברור, איזו שאלה. נראה לך שאני אמכור לבן אדם דבר שהוא מסריח, או קרוב להיות מסריח? נראה לך כזה דבר? אני 40 שנה עובד בעסק. היה לנו עסק ממול, בחיים לא נתקלנו במישהו שהתלונן על הסחורה שלנו. מה זה השטויות האלה? אם תיכנסי עכשיו לסופר של הערבים אין סחורה? ברור שיש, אבל הם לא הולכים לבדוק שם, כי הם לא יכולים לבדוק שם. הם חכמים על חלשים".

תסביר מה הקשר לחג של הערבים.

"אין עובדים במשחטות שהם יהודים, מלבד השוחט ובעל הבית. במשחטות הגדולות בצפון עובדים רק ערבים. אז מי יפרק את העופות, מי יעבד אותם, מי ישטוף ומי יפיץ? גם הנהגים הם ערבים. זה תהליך שלם, זה לא כמו שהיו מביאים פעם את העופות עם הרגליים, ראש, חלקי פנים והשוחט היה שוחט ושולחים ככה לאטליזים. היום לאחר השחיטה העופות נכנסים לקירור, לניקיון, זה לא דומה לפעם. אבל עכשיו בגלל החג המשחטות סגורות לגמרי ולא ליום יומיים".

 

 

אלו עופות שכבר היו אצלך?

"אנחנו מקבלים סחורה וברגע שאנחנו יודעים שלא תהיה במשך שבוע שחיטה, מכניסים את הסחורה הזו לפריזר לכמה שעות ואחר כך שבוע שלם, לא קורה לה כלום. הסחורה תפוסה טוב, זה לא מקרר של בית. בסך הכל עבר יום אחד, אבל התהליך שעשינו מחזיק לשבוע. כל החנויות עובדות ככה, זה לא שהמצאנו את אמריקה. אמרתי את זה לווטרינר, לא האמנתי שהוא יעשה כזה דבר. לפרסם 'לא ראוי למאכל אדם' זה נבזות".

מדובר באמת ב-70 ק"ג?

"70 ק"ג זה ארבעה ארגזים. סחורה זהב. משרד הבריאות חכם על חלשים. נראה אותם נכנסים לוואדי בשבת. להם מותר לעשות נקניקיות, קבבים, לייצר דברים ולנו אסור לייצר כלום, אנחנו לא מפעל. אם אמכור פה סחורה של מפעלים, מי יקנה אותה? למה בן אדם בא לאטליז? לסופר, עוף מגיע פעם בשבוע, אצלנו כל יום. פה מקבלים שירות ויחס אישי עם סחורה מצוינת. אנחנו חיים את הסחורה, נושמים אותה, מטפלים בה. אנחנו טוחנים מאות קילוגרמים כל יום. ארבע משפחות אני מפרנס מהחנות הזו, שתי אחיות שלי, אני ועוד פועל ערבי. אנחנו לא נקלקל את השם שלנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דודו

    כאחד שקונה אצל אלי אסייג אין מצב שאלי ימכור בשר לא ראוי למאכל .האיטליז של אלי זה המקום הבטוח ביותר לקנות בשר ועופת ללא חשש.
    אל חשש אלי נמשיך לקנות אצלך ,ידוע ושקוף לגמרי שתפרו לך סתם תיק…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר