חוששים מפרצה (צילום: רויטרס)
חוששים מפרצה (צילום: רויטרס)

בעירייה חוששים מגישה של "גורמים עוינים" למחשבי העירייה. הפתרון: הגבלת כניסת עובדים לאתרי אינטרנט

עובדי עיריית חיפה התבשרו לפני זמן קצר כי החל מעתה תוגבל כניסתם לאתרי אינטרנט מהם נהנו עד עתה. הסיבה הרשמית: חשש שאתרים אלו ישמשו כפרצת אבטחה לגורמים עוינים שיחדרו לרשת העירונית. ועד העובדים: "הנושא יבחן על ידי ארגון העובדים ויבדק"

פורסם בתאריך: 22.7.21 18:05

עיריית חיפה תגביל גישה של עובדים לאתרים כמו פייסבוק וואטסאפ, וזאת לאור חשש מגישה של גורמים עוינים לרשת העירונית. כך עולה מהודעה שקיבלו לפני זמן קצר עובדי עיריית חיפה ועליה חתומה סמנכ"לית טכנולוגיה ומערכות מידע של העירייה, שושי לבבי.

"בעקבות העלייה המשמעותית, שחלה לאחרונה, בניסיונות חדירה, ולצערנו, גם בחדירות בפועל, לרשתות ולמערכות של ארגונים ורשויות בארץ ובעולם, פועלת העירייה להגברת אבטחת הרשת ומאגרי המידע העירוניים", כתבה לבבי לעובדים.

עוד נכתב כי "במסגרת זו מגבילה העירייה, בדומה לארגונים ציבוריים אחרים, את הגישה מתוך מחשבי העירייה לאתרי רשתות חברתיות (כגון: פייסבוק, וואטסאפ וכו') וכן לאתרים של הורדה ושליחה של קבצים, העלולים להוות פרצת אבטחה ולאפשר לגורמים עוינים גישה לרשת העירונית. בנוסף הוגבלה הגישה לאתרי וידאו (כגון: יוטיוב, סרטים וכו'), המעמיסים את הרשת העירונית וגורמים להאטה ולתקיעה של העבודה השוטפת במערכות המידע הרשותיות".

 

 

לבבי הוסיפה כי "החל מיום ראשון 08.08.2021 תוגבל גם הגישה לאתרי אודיו (מוסיקה, רדיו וכו'), אשר השימוש בהם מעמיס גם הוא את הרשת, ועלול לפגוע ביציבותה".

ההודעה כללה הערה כי עובדים שכן נדרשים לגישה לאתרים אלו מתוקף עבודתם, מתבקשים לפנות לכתובת המייל של מחלקת אבטחת המידע והסייבר של העירייה, וזו תבחן את הבקשה ותיתן "מענה לצורך".

מועד עובדי העירייה נמסר בתגובה לכלבו כי "הנושא יבחן על ידי ארגון העובדים ויבדק".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר