ניר שובר (צילום: ראובן כהן)
ניר שובר (צילום: ראובן כהן)

שובר בריאיון בלעדי: "בבחירות הבאות אתמודד למועצת העיר ולא ברשימתה של קליש"

ניר שובר כבר מוכן לבחירות 2023. בריאיון ל"כלבו – חיפה והקריות" הוא חושף את שם הרשימה העצמאית שאיתה ירוץ למועצת העיר, חוזה כי ישיג בין שלושה לארבעה מנדטים ומצהיר שהוא בהחלט מכוון לכיסא סגן ראש העיר

פורסם בתאריך: 26.7.21 12:16

ניר שובר נכנס למועצת העיר רק לפני כחודש, וכבר מצהיר, כי בבחירות הבאות יתמודד למועצה ולא ברשימתה של קליש רותם; הצהרה מפתיעה, לכל הדעות, שכן שובר נמנה היום עם אנשי סיעת "חיים בחיפה" של קליש רותם ומי שנחשב לאחד ממקורביה, ועד לפני כחודש אף שימש בתפקיד עוזר ראש העיר.

"חד משמעית אני אתמודד למועצה בבחירות הבאות, ואני גם יודע שאביא בין ארבעה לחמישה מנדטים. מה שבטוח זה שאני לא אהיה ברשימה של קליש, אלא ברשימה עצמאית משלי, ויש לה כבר שם: 'חיפה פיתוח'. הקמתי אותה והכנתי אותה עוד בתקופה שהצהרתי שאני מתמודד לראשות העיר דאז", אומר שובר ומוסיף, כי חשוב לו להבהיר שקליש מודעת לכוונה שלו להתמודד ברשימה עצמאית, כך, שלדבריו, זו לא תהיה הפתעה עבורה כאשר תקרא דברים אלה.

" זו הייתה החלטה שקיבלנו ביני ובינה, שאני לא רץ ברשימה שלה בפעם הבאה, כי אני רוצה לרוץ לבד. יש לי אנשים שלי, יש לי צוות שלי, יש לי את הדרך שלי ואני רוצה להתחיל אותה לבד. אני לא עושה מאחורי הגב. זו החלטה שקיבלתי בידיעתה של עינת ולזה אני מכוון.

"אני חושב, אם להיות צנוע, שאני אגיע לשלושה-ארבעה מנדטים ובלי להיות צנוע אז לחמישה-שישה. מקום טוב באמצע, זה גם בסדר. אני מאמין שבאזור ארבעה מנדטים זה הריאלי. אני מאוד מחובר לשטח, אני חי את חיפה, אני חי בתוך עמי ואני מסתובב באזורים המלוכלכים והפחות מלוכלכים, עושה סיורים בלילה ולפנות בוקר, אני באמת מרגיש חי, ונושם את השטח, ועל הדרך אני עוזר ונוגע בהמון חיפאים שיש להם בעיות. מכיוון שאני באתי מלמטה והגעתי לאן שהגעתי בשתי הידיים ואני עובד בלסייע לאנשים – אני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי. יש לי גב גדול מהציבור ולא רק ברשתות החברתיות, אלא ברחוב, ואני יודע מה הכוח שלי. אני לא רק מקווה, אני גם בטוח שכל אותם אלפי אנשים שנגעתי בהם, לא רק בשנים האחרונות כפעיל חברתי או כנבחר ציבור, אלא כניר, שהם מעריכים את העבודה שלי ושאת התוצאה נראה בקלפי".

 

 

שובר החל את דרכו כבעל בית קפה בגן שמואל בכרמליה שנשא את השם "היינה קיוסק קפה". המקום הפך אבן שואבת לבלייני העיר וברבות הימים גם מוסד בילוי. ההצלחה הביאה עימה סניפים נוספים שניתנו להם זיכיון, ושובר, שהפך לכוכב רשתות חברתיות, משך אליו פוליטיקאים מקומיים וארציים.

בבחירות הפנימיות לראשות מפלגת העבודה ביולי 2017 שובר כבר שימש ראש המטה בחיפה של אבי גבאי שהתמודד מול עמיר פרץ. ההימור התברר כמוצלח לאחר שגבאי זכה בבחירות אלו. לקראת הבחירות המוניציפאליות ב-2018 פיצלה מפלגת העבודה את תמיכתה בין רשימתה של קליש רותם לישראל סביון. במסגרת תמיכתו של גבאי בקליש רותם, שובצו נעמה לזימי ושובר ברשימתה, כששובר הוצב במקום החמישי. מאחר שרשימתה של קליש רותם זכתה רק בארבעה מנדטים, שובר לא נכנס למועצה, אולם מונה לתפקיד עוזר ראש העיר במשרת אמון. לפני כחודש, עם החלת החוק הנורווגי וכניסתה של לזימי לכנסת, נכנס שובר למועצה במקום לזימי. במסגרת המעבר למועצה, ניתן לו תיק שיפור פני העיר (שפ"ע) וקידום עסקים.

בתחילת דרכו, עוד לפני החבירה לקליש רותם, שובר מינף את עצמו הכי גבוה שאפשר והצהיר שהוא יתמודד על ראשות העיר. כיום, הוא נשמע צנוע הרבה יותר, אך לא מהסס להצהיר שהוא בהחלט מכוון לכיסא סגן ראש עיר: "עד היום הייתה לי דלת פתוחה אצל ראש העיר ואני בטוח שבשני הנושאים עליהם אני אמון כיום – שיפור פני העיר וקידום עסקים – אני אקבל גיבוי מלא גם מראש העיר וגם מממלא מקומה נחשון צוק. אני חושב שכל תוצאה מעל שלושה מנדטים, תביא לי מינוי של סגן ראש העיר, ללא ספק, אבל אני לא בונה על זה. זה לא מה שיגרום לי לרוץ או לא לרוץ. אני חושב שאני ראוי וצריך להיות במקום של סגן ראש עיר, אבל בוא נחכה לתוצאות. כל תוצאה מעל שלושה מנדטים תביא אותי לשם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. דביר לנגר, עו"ד

    ניר שובר היה הראשון (והיחיד עד כה) מבין המתמודדים בבחירות שהביע תמיכה במנהרת שדרה ובהעתקת תחנה חוף הכרמל לרציפים תת-קרקעיים בסביבת האצטדיון, כלומר, בפינוי מלא של המסילות מהסביבה החופית. הוא לא חשש לומר את דעתו, ועל כך מגיע לו כל הכבוד. לגבי המחלוקת, ראו כאן – https://youtu.be/saSQMSbQy3o וכאן – https://www.facebook.com/dvir.langer/posts/1966653076824995

  2. אליעד כהן

    אותו dna של קליש וצוק. נגזרת לא ממלכתית . הוא היה עוזר ראשת העיר 3 שנים,
    זה כישלון לרזומה שלו.
    חיפה שייכת למזרחיים, לשכונות החוף לא לכרמליסטים האליטסתים.
    הבחירות האלו שכונות החוף יחליטו מה יהיה. הגיעו מים עד נפש!
    צריכים ראש עיר עממי חזק משכונות החוף ושיהיה מזרחי… נצא בהמון לבחור.

  3. עדנה, כרמל

    לאזרחי חיפה אני מאחלת – שלעולם לא תזדקקו לעזרתו של ניר שובר, כי לא תקבלו אותה.

  4. אבידן יעקב

    חדשות טובות !
    זה ששובר מתראיין סימן שקלים מתכננת לפרוש
    לפני שתפוטר !

  5. יוחאי פ.

    עילוי שאין שני לו.
    אם רוצים להחריב את העיר אחרי עידן צוקליש שעושים עבודה "מצויינת" זהו האיש!!!!!

  6. עו"ד דביר לנגר

    ניר שובר היה היחיד מבין כל המועמדים אשר תמך בפינוי מלא של המסילות מהחוף (באמצעות העתקת תחנת חוף הכרמל לרציפים תת-קרקעיים בין האצטדיון לבין צומת מת"מ, מתחת לכביש 4). כך גם ניר שובר היה המועמד היחיד שתמך במנהרת שדרה, מתוך הבנה שזו התשתית אשר תצעיד את חיפה והצפון כולו קדימה. אלה עובדות שכדאי לזכור.

  7. יוליה יוסיפוב תושבת השכונה

    ניר אני יכולה לתת לך הצעה קטנה ,
    עם אתה רוצה 4 מנדטים אתה צריך את אלי מנווה שאנן .
    הבן אדם הזה מגיע לו הכי הרבה עבד יותר מכולם.
    ורק הוא איש עשייה !!!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית חיפה עיריית המחדל מאז שחר הסטוריית העיר

  9. מוני

    אופורטוניסט חסר בושה, פעם עבודה, פעם ביבי, תלוי לאן נושבת הרוח. לקליש לפחות יש מקצועיות בתחומה.

  10. חיפאי מודאג

    קשקשן עשיר. מיצג מובהק לניתוק של הכרמליסטים משאר העיר. חושב שעיר מנוהלת בפייסבוק .

  11. קילר הלוהטת

    צבא הקילרים יתמוך בכל מי שיפעל להקמת כיכר קילר הלוהטת.
    זוהי להקת הרוק שמזוהה עם חיפה, ופועלת 40 שנים. מ-1981.
    השנה תציין הלהקה 40 שנה לפעילותה. רוקנרול של עיר הפועלים!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר