עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

מכתב לקליש רותם: העירייה פוגעת בזכויות העובדות הסוציאליות

במכתב ששלחה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים לקליש רותם היא טוענת, כי העירייה פוגעת בשכרן של העובדות, וכותבת: "אני מצפה כי תגלי מנהיגות לתיקון רצף הכשלים הללו, אשר יכולים להיתפס כמדיניות ניהולית פוגענית מכוונת". העירייה השיבה לה במכתב: "אלה טענות סרק. אנו מלאי תקווה, כי הטיפול האישי הרגיש, המחבק והאוהב, לו זוכים העובדים הסוציאליים בחיפה, יהווה מקור להשראה להתנהלות הנכונה גם בשאר הרשויות בארץ"

פורסם בתאריך: 2.8.21 12:05

איגוד העובדים הסוציאליים מאשים את עיריית חיפה בהפרת זכויותיהן של העובדות הסוציאליות. במכתב ששלחה בשבוע שעבר יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני לקליש רותם, היא כותבת: "באוגוסט 2020 נחתם הסכם קיבוצי לעובדים סוציאליים, המסדיר בין היתר מתן מענק בשתי פעימות ותוספת חודשית למשך 11 חודשים בין אוגוסט 2020 ליוני 2021. לאור אי עמידתה של העירייה בתנאי ההסכם, תוך עיכוב המענק של העובדים הסוציאליים במשך ארבעה חודשים, נערכה במאי 2021 פגישה עם סמנכ"ל העירייה, ובה הובטח כי תנאי ההסכם יקוימו עבור כל העובדות והעובדים במשכורת יוני".

במכתבה מוסיפה חרמוני: "לדאבוני הרב, תוקפו של ההסכם תם, ועדיין יש עובדות רבות שלא הוסדר התשלום עבורן. אני רואה עניין זה בחומרה רבה, העניין פוגע ביחסי העבודה התקינים ברשות וזאת אל מול אוכלוסיית עובדות מחויבת מאין כמותה. דרישתנו היא הסדרת התשלום באופן מיידי".

עוד טוענת חרמוני במכתבה, כי העברת העובדות הסוציאליות מהעסקתן על ידי מתנ"ס הדר להעסקה ישירה בעירייה פגעה בדרגתן, זכויותיהן ושכרן. כותבת חרמוני: "נוצר מצב אבסורדי שבו העובדות והעובדים שמוצאים עצמם מפוטרים ומחשש לאיבוד פרנסתם, ללא זמן סביר להתארגנות במצב כזה, ומבלי שמבינים מהם תנאי העסקתם החדשים, מזומנים לראיונות עבודה וחותמים על חוזי עבודה גנריים. לא התקבלו חוזי העסקה וסימולציות שכר עבור העובדות בטרם המעבר. חלקן לא קיבלו סימולציית שכר עד רגע זה. לא יעלה על הדעת שעובדות שנמצאות במערכת, חלקן גם 12 שנה ויותר, הקימו שירותים ונותנות את כל מרצן למערכת ולתושבים, נפגעות בעת מעבר שכזה. הפגיעה היא בדרגתן שאינה נשמרת, בשכרן הפנסיוני ובהכנסתן השוטפת. נוסף על כך, אותן עובדות נקלטות כעובדות ארעיות, זאת על אף שצברו ותק וימשיכו לבצע את אותו תפקיד בדיוק, באותו המקום, עם אותם בפונים. אסור שאירועים כאלה ייעשו במחטף, תוך פגיעה בזכויות העובדות".

בסיום מכתבה כותבת חרמוני: "פגיעה בתנאי שכרן של העובדות היא פגיעה ישירה בשירותי הרווחה בחיפה, שגם כך סובלים מתת איוש תקנים. אני מצפה כי תגלי מנהיגות לתיקון רצף הכשלים הללו, אשר יכולים להיתפס כמדיניות ניהולית פוגענית מכוונת".

 

 

סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון בעירייה, צפריר רוזן, וראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, מאירה קיפרמן השיבו לחרמוני במכתב: "נדהמנו לקבל את מכתבך הבוטה והמוטעה, שלצערנו הרב, מתנער מהאחריות שלכם כארגון העובדים בחתימה על הסכם קיבוצי קשה ליישום, ואף ניתן להגיד פוגעני לעובדים, ולו רק בשל העמימות שלו והדרישות מהעובדים".

עוד הם מוסיפים: "מינהל משאבי אנוש ומינהל הרווחה עסקו ועוסקים שעות רבות וארוכות לפני הפגישה ובעיקר לאחריה בתיקון הפערים שהועלו על ידי העובדים כולל פנייה לאוצר במקרים חריגים. משום מה 'שכחת לציין', כי רוב רובם של העובדים קיבלו את המקדמות כנדרש וכי ההסכם מדבר על מקדמות, וכן כי ההתחשבנות הסופית בגין הפרשים תינתן לעובדים בחודש יולי 2021, כלומר במשכורת אוגוסט 2021".

מוסיפים רוזן וקיפרמן במכתבם: "מספר העובדים שנמצאו כי לא קיבלו את המקדמה במלואה, בקשתם נבדקה והם קיבלו מייל, אשר מבהיר את התהליך כולל הסבר שמפרט על ההתחשבנות הסופית באופן המכובד ביותר תוך יצירת דו שיח ושיתוף פעולה פורה".

בנוגע להעברת העובדים להעסקה ישירה, טוענים השניים, כי מאחר שהעירייה, קיבלה החלטה להפסיק הפעלת פרויקטים באמצעות תאגיד "הדר", היה צורך להפסיק את ההעסקה באמצעות התאגיד. לדבריהם, מתוך דאגה כנה ואמיתית לעובדי הרווחה, קיבלה ההנהלה החלטה אמיצה ומיטיבה עם העובדים, לאפשר את קליטתם כעובדי עירייה, על כל ההשלכות הנובעות מכך. לשון המכתב: "במקום להוקיר תודה על עבודה כה רגישה בקליטת העובדים ובמתן מתווה תעסוקתי חדש עבורם, את בוחרת לתקוף את ההחלטה. ההחלטה לקלוט את הפרויקטים בתחום הרווחה להפעלה ישירה בעירייה, כפי שכתבת, מהווה מהלך חשוב, הן לביסוס שירותי הרווחה ברשות והן לעובדים. כל המנהלים המקצועיים היו בקשר אינטנסיבי ורצוף עם עובדי הפרויקטים להסביר מה התהליך, ללוות וליידע על ההזדמנות ולסייע בידם להגיש מועמדותם לתפקיד. לאחר שעובדים קיבלו אישור על זכייה במכרז, הוזמנו לחתימת חוזה וניתנה להם האפשרות לקבל הדמיית שכר. תנאי ההעסקה, הכוללים מתח דרגות, שנות ותק נחשבות וימי מחלה, נקבעים על ידי הסכמים קיבוציים על פי הנחיות משרד הפנים והרשות מחויבת לפעול על פיהן".

רוזן וקיפרמן מסיימים את מכתבם לחרמוני: "תמוה הדבר שבחרת לפנות לראש הרשות בטענות סרק, תוך נפנוף באמצעים של מאבקים להשגת הזכויות האבודות. אנו מלאי תקווה כי הטיפול האישי הרגיש, המחבק והאוהב, לו זוכים העובדים הסוציאליים בחיפה, יהווה מקור להשראה להתנהלות הנכונה גם בשאר הרשויות בארץ. לפיכך אנו תמהים לסיבה האמיתית בגינה בחרת להוציא מכתב זה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שירי

    יש לי תחושה, שמלווה אותי זמן רב, שיש פה התנכלות מכוונת כלפי ראשית העיר. ואני ממש לא מעורבת פוליטית. רק אזרחית עם עד על הדופק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר