חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

רט"ג: ההסכם עם העירייה להעסקת פרויקטור חזירים על סף חתימה

בעוד העירייה כבר חתמה על ההסכם, רט"ג עדיין מעכבת את חתימתו. כפי שנחשף בחודש שעבר ב"כלבו – חיפה והקריות", במסגרת ההסכם, יתבצע ניסוי, ראשון מסוגו בארץ, להעתקת מספר חזירים ליער חורשן. עלות העסקת הפרויקטור – 400 אלף שקלים בשנה

פורסם בתאריך: 3.8.21 07:49

גורמים ברשות הטבע והגנים (רט"ג) מסרו, כי בקרוב ייחתם עם עיריית חיפה הסכם להעסקת פרויקטור לתחום חזירי הבר, כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות באפריל האחרון. ככל הידוע, העסקתו של הפרויקטור תתפרש על פני חמש שנים. הוא יהיה כפוף לרט"ג, אך משכורתו תשולם על ידי העירייה. גם עבודתו הרצופה תהיה מול גורמי העירייה, ובעיקר מול מ"מ ראש העירייה נחשון צוק, שמונה לאחראי על נושא החזירים.

נזכיר, כי דבר מינוי הפרויקטור מטעם רט"ג עורר בשעתו גל של ביקורת, בשל העובדה שלהחלטה על מינויו, קדמו, לראשונה בתולדות העירייה, גם מינוי אקולוגית ולאחר מכן גם מינוי של ממונה על חיות בר; צעדים שלא הביאו לפתרון הבעיה.

בחודש שעבר חשף "כלבו – חיפה והקריות" כי ההסכם עם על העסקת הפרויקטור הגיע לישורת האחרונה שלו, וכי במסגרת ההסכם הוחלט ביצוע ניסוי, ראשון מסוגו בארץ, להעתקת מספר חזירים ליער חורשן. עלות העסקת הפרויקטור נאמדת בסכום של 400 אלף שקלים בשנה. נודע, כי העירייה כבר חתמה על ההסכם להעסקת הפרויקטור, אולם חתימתה של רט"ג עדיין מתעכבת.

 

 

ברט"ג אישרו את הדברים ואמרו בתגובה: "ההסכם נמצא בטיפול משפטי מול חברת הביטוח, שבסיומו יועבר לעיריית חיפה בימים הקרובים".

בינתיים, ראש העירייה עינת קליש רותם ממשיכה לספוג חיצי ביקורת בכל מה שקשור לטיפול העירייה בבעיית חזירי הבר, ודברים שאמרה בריאיון בסוף השבוע למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" ("אתה יודע כמה אנשים אומרים לי 'יו, איזה חמודים!") רק הלהיטו עוד יותר את הרוחות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ההוא משם

    אוי…זה נשמע כהרמה להנחתה…פרוייקטור חזירים…
    פרופסור חזירוביץ'

  2. אילנה א'

    אולי פשוט לחזור לטפול שנעשה בימי יהב, במקום לבזבז עוד ועוד כספים בנסיונות שוא ?
    מה יעזור לשלוח מספר חזירים לאזור של שכנים, לראות איך החמודים מסתדרים שם, ובינתיים בואדיות חיפה, הם פרים ורבים,
    ו-400.000++ נזרקים לשוא

  3. אבי בוחבוט קריות

    למנות פרוייקטור לטובת החזירים זה לשים את הכסף על ראש הצבי תמצאו לכם פתרונות יותר מצאותיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר