שמשון עידו (צילום: יח"צ)
שמשון עידו (צילום: יח"צ)

מועצת העיר לא אישרה את רשימת יקירי העיר עליהם המליצה ועדת השמות

הרשימה הובאה לאישור המועצה בישיבתה אתמול (שלישי), אולם 16 התנגדו לה ורק שישה הצביעו בעד. חבר המועצה מקואליציית השינוי שמשון עידו: "יש הרגשה שנכנסו לרשימה הזו אנשים שפחות ראויים מאנשים אחרים, ואני אגיד את זה בלשון המעטה, ואולי מקורבים לאיש כזה או אחר – אנחנו לא יכולים לתת את ידינו לעניין הזה". עתה הרשימה תוחזר לוועדה, אולם זו כבר לא תהיה אותה הוועדה

פורסם בתאריך: 4.8.21 13:20

מועצת העיר לא אישרה בישיבתה אתמול (שלישי) את רשימת יקירי העיר כפי שהומלצו בפרוטוקול ועדת השמות. כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" ביוני האחרון, הוועדה המליצה כי הזוכים בתואר יקירי העיר יהיו: אורה חיים, אריאלה קנה, לטיפה רחמים, מרגלית בנימי, רחל אשרוב, ד"ר רן לין, ד"ר שלמה מרקל, הרב אליהו זיני, ולדימיר פטרוב, חיים וילינגר, יעקב בזק, יצחק ענתבי, בנצי כץ, ניסים שקלים, עזריאל דנסקי, פתחי פוראני, רמי דותן, שי חורב, שלומי מנגר, פרופ' ארנון סופר ופרופ' רפי ביאר. נזכיר, כי גם ד"ר יהודית זוסמנוביץ' ז"ל זכתה לקבל את התואר בביתה מספר ימים לפני מותה.

את פרוטוקול ועדת השמות ויקירי העיר נדרשת מועצת העיר לאשר, על מנת להפוך את הזכייה לרשמית. אולם אתמול, חברי קואליציית השינוי, שהם הרוב במועצה, הצביעו נגד אישור הפרוטוקול. הצבעה זו מגיעה בהמשך לבקשת קואליציית השינוי לפצל את ועדת השמות לשתיים: ועדת שמות וועדה ליקירי העיר. בקשה זו תובא לאישור בישיבת המועצה שתתקיים הערב (רביעי), כחלק מהבקשה של קואליציית השינוי לאשר מחדש את הרכב הוועדות.

שלשום (שני) שלחה חברת מועצת העיר סופי נקש, מסיעת "יונה יהב וצעירי חיפה", מייל למזכירת המועצה עדנה הררי אברהם, ובו ביקשה לידיה את כל קורות החיים של הזוכים בתואר יקיר העיר. יצוין, כי זה זמן רב שחברי קואליציית השינוי מטיחים ביקורת בראש העיר על כך שוועדת השמות ויקירי העיר הפכה למנוף יחצני עבורה, על מנת לצבור אהדה בקרב קהלים שונים, בעיקר כשרחובות ואתרים בעיר החלו להיקרא על שמות אישים שעודם בחיים.

 

 

יו"ר סיעת הליכוד, שמשון עידו, אמר בישיבה: "כשיושבת ועדה כזו ודנה באנשים, ויש הרגשה שנכנסו לרשימה הזו אנשים שפחות ראויים מאנשים אחרים, ואני אגיד את זה בלשון המעטה, ואולי מקורבים לאיש כזה או אחר – אנחנו לא יכולים לתת את ידינו לעניין הזה. יש אנשים ראויים מאוד שלא נכנסו לרשימה הזו, ואני אומר לכם את זה ממה שאני רואה. זה על פניו. דבר נוסף. לא קיבלנו שום דבר על האנשים האלה שנבחרו. קורות החיים הגיעו שעתיים לפני הישיבה. רוצים שאנחנו ניקח 23 אנשים ונעבור על כל קורות החיים שלהם שעתיים לפני הישיבה.

"דרך אגב, אנחנו אנשים אחראים. אנחנו מגיעים לפה קצת לפני הישיבה, אנחנו דנים בכל מיני דברים שקשורים לישיבה, מנתחים, רואים, מחליטים מה לעשות. לכם יש ישיבת קואליציה, לנו יש ישיבת קואליציה משלנו. אז אנחנו לא יכולים בשעה לעבור על כל הרשימה הזו ולבוא לכאן ולקבל החלטה. זה לא נכון ולא ראוי.

"ועוד דבר. אין קריטריונים שעומדים בפני חברי המועצה, שהם יכולים לבדוק על פיהם שאכן האנשים האלה ראויים. יכול להיות שהם ראויים מאוד ואנחנו נתמוך בהם, אבל אנחנו לא יודעים. אז יש שמות גדולים שם, שאנחנו בלי לקרוא את הרזומה שלהם יודעים להגיד 'או קיי, אלה ראויים מאוד'. אבל אנחנו לא מכירים את כולם. לכן, מה שאני מבקש זה שהנושא הזה יירד מסדר היום לוועדה לדיון מחודש. גם על האנשים וגם על ההליך".

חבר המועצה ניר שובר, שלפני היכנסו למועצה היה רכז ועדת השמות ויקירי העיר, אמר: "התקנון הוא אותו תקנון שהיה אצל יונה יהב, שום דבר לא השתנה. התקנון מאוד ברור ומוגדר. היה קול קורא שפורסם בעיתונים בשלוש שפות, והגיעו בקשות. בסך הכל היו 50 בקשות. מתוך 50 הבקשות בחרנו 24. בשורה התחתונה יש פה אנשים, לדעתי, שהם מאוד מכובדים ואתם כן צריכים להצביע בעד".

בתום הדיון הצביעו 16 נגד ושישה בעד.

נושא בחירת הזוכים בתואר יקירי העיר יוחזר כעת לוועדה, אולם בשל העובדה שהערב צפויה מועצת העיר לאשר את פיצול הוועדה לשתיים ואת הרכבתה מחדש, וכן את הדחתה של קליש רותם מתפקיד יו"ר הוועדה, רוב הסיכויים כי מי שתדון ברשימת הזוכים בתואר תהיה הוועדה החדשה ליקירי העיר, שבראשותה צפוי לעמוד עידו. לראשות ועדת השמות צפויה להתמנות חברת המועצה שרית גולן-שטיינברג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר