העגורן שהוגבה בנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)
העגורן שהוגבה בנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

צפו: עגורן גשר ענק בנמל חיפה הוגבה ב-9 מטרים

לאחר הגבהתו, מתאים העגורן לשינוע מכולות מאוניות ענקיות, שלרוחבן מוצבות 21 שורות של מכולות והן נושאות על סיפונן עד 16 אלף מכולות (TEU), וכן לשרת אוניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על סיפונן. בקרוב יוגבהו באותה השיטה שלושה עגורנים נוספים

פורסם בתאריך: 8.8.21 18:38

בסוף השבוע הושלם בנמל חיפה השלב הראשון של פרויקט יוצא דופן, במהלכו בוצעה הגבהה בתשעה מטרים של עגורן גשר ענק לפריקה וטעינה של אוניות במסוף כרמל.

העגורן, G21, מתוצרת חברת kocks הגרמנית, נמצא בשורש מסוף כרמל בחודשים האחרונים במסגרת עבודות הגבהה של ארבעה עגורנים ברציף. לאחר שהושלמה הארכת הזרוע האדומה-לבנה של העגורן בחמישה מטרים, הוחל בשלב המורכב של ההגבהה שלו בתשעה מטרים. לאחר עבודות ההכנה שהתבצעו בשבועות האחרונים ובאמצעות מתקני הרמה שהובאו במיוחד מגרמניה הוגבה חלקו העליון של העגורן באיטיות 9.70 מטרים, וזאת כדי לאפשר הכנסתן של ארבע רגליים בגובה תשעה מטרים ברווח שנוצר. הרגליים חוברו בזו אחר זו לחלקו התחתון של העגורן, ולאחר עיגונן הורד חלקו העליון של העגורן ב-70 סנטימטרים, עד אשר הונח על רגלי ההגבהה. בהמשך יועבר העגורן, שכעת הוא הדרומי ביותר ברציף, לקצה הצפוני ביותר של מסוף כרמל, ופעולה דומה תבוצע בשלושה עגורנים נוספים.

בסיום שידרוג ארבעת העגורנים, יהיו במסוף כרמל שישה עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאוניות מכולה ענקיות, שלרוחבן מוצבות 21 שורות של מכולות והן נושאות על סיפונן עד 16 אלף מכולות (TEU). ארבעת העגורנים המוגבהים יוכלו גם לשרת אוניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על הסיפון. נכון לעכשיו, שני העגורנים הנוספים ברציף יישארו עם זרוע המתאימה לאוניות ברוחב 19 שורות של מכולות בלבד.

 

 

יו"ר הדירקטוריון אשל ארמוני ומנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן התייחסו לפרויקט: "מדובר בצעד נוסף במוכנות של נמל חיפה לתחרות מול הטרמינלים החדשים שייפתחו בקרוב. אנו משוכנעים שהעוצמה של מסוף כרמל בסיום פרויקט שדרוג עגורני המכולות, לצד היעילות התפעולית הגבוהה בנמל חיפה, לא תיעלם מעיניהם של מקבלי ההחלטות בחברות הספנות הגדולות בעולם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אליעזר

    להוציא צו הפסקת עבודה כל ידי עיריית חיפה. איפה אתם פיקוח על הבניה?
    לכלצדבר צריך היתר

  2. אני החסיד והחייל של כ"ק אדמו"ר מרן נשיא ונביא שופט ויועץ הדור מליובאוויטש מרן המלך המשיח בן דוד צדקנו שליט"א!!!

    למה למען ה' עדיין נשארו עם אוניות משא ולא עברו למטוסי משא? המטוסים משא גם יותר זולים בהרבה מאוניות משא וגם תוך כמה שעות גג 18 שעות הם נוחתים ביעד ולא כמו אוניות משא שלוקח להם שבועות רבים עד שהם מגיעים ועד שמפרקים את תכולה של אוניות משא!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר