מרכזית המפרץ (צילום: חברת יפה נוף)
מרכזית המפרץ (צילום: חברת יפה נוף)

עגלת קפה במרכזית המפרץ במרכז התדיינות משפטית בין לב המפרץ לנתיבי איילון

בבקשה שהגישה חברת לב המפרץ לבית המשפט המחוזי היא טוענת, כי בסיכומים מוקדמים עם חברת יפה נוף, המפעילה הקודמת של מרכזית המפרץ, הגיעו הצדדים להבנות, לפיהן לא תתקיים פעילות עסקית תחרותית במרכז התחבורה. לטענתה, נתיבי איילון, המפעילה הנוכחית של מרכזית המפרץ, מתנערת מההסכמות שהושגו

פורסם בתאריך: 10.8.21 08:00

חברת לב המפרץ, בעלת הזכויות והמפעילה של קניון הסינמול, עתרה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חברת נתיבי איילון, חברת יפה נוף ונגד עיריית חיפה, כמשיבה פורמאלית בלבד. לב המפרץ מבקשת מבית המשפט לתת סעד ארעי דחוף, המורה לנתיבי איילון להימנע מלקדם ולהוציא לפועל הצבת "עגלת קפה או כל עסק מסחרי אחר במרכז התחבורה 'המפרץ' הסמוך לקניון". לב המפרץ מנמקת את בקשתה: "צו ארעי בנוסח המבוקש לעיל צפוי לפוג היום (שלישי – ב"כ), ועם פקיעתו תוכל חברת נתיבי אילון להמשיך בקידום הליך תחרותי להצבת עגלת קפה במרכז התחבורה", דהיינו – מרכזית המפרץ.

בשנת 2007 הודיעה עיריית חיפה ללב המפרץ, כי המקרקעין שהיו בבעלותה באותה העת הופקעו ממנה לטובת הקמת "מרכזית המפרץ". מאחר שהתוכנית הייתה אמורה לגרום לנזקים לקניון, כמו שלב המפרץ טוענת בבקשתה כעת, הגישה החברה התנגדות להפקעה. בשנת 2008 נחתם הסכם בינה ובין יפה נוף, שבו הצדדים הגיעו להסכמות, לפיהן תצומצם ככל האפשר הפגיעה בחברה. לטענת לב המפרץ, יפה נוף התחייבה בהסכם לא לבצע כל פעילות עסקית או מסחרית בתחומי מרכז התחבורה, למעט הצבת מכונות אוטומטיות לממכר שתייה וכריכים בלבד, "אשר מהווה את השימוש העסקי היחיד המותר על פי התוכנית".

 

 

עוד טוענת לב המפרץ בבקשה, כי, בניגוד לסיכומים, בחודש מאי האחרון נודע למנכ"ל הקניון על כוונה להקים מזנונים בשטח מרכז התחבורה, וכי מפניות ליפה נוף, התברר לה, כי ניהול מרכז התחבורה עבר מידיה לנתיבי איילון, בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר האחרון.

טוענת לב המפרץ בבקשתה: "כאשר הפניות בעניין לנתיבי איילון לא הועילו, ונתיבי איילון עמדה על המשך קידום הצבת עגלות קפה בשטח מרכז התחבורה, לב המפרץ נאלצה לפנות לבית המשפט בבקשה לסעדים ארעיים וסעדים זמניים כמבוקש". לב המפרץ מתכוונת בכך לבקשה שהגישה בחודש מאי האחרון לבית המשפט, למתן צו מניעה לנתיבי איילון להרחיב את השימושים המותרים במרכז התחבורה "באופן שיכללו גם פעילות עסקית או מסחרית". אלא שבית המשפט דחה את בקשתה, תוך שהוא מותיר את הצו הארעי שאמור לפוג היום (שלישי).

בבקשתה מוסיפה וטוענת לב המפרץ, כי בשיחה של מנכ"ל הקניון עם היועץ המשפטי של נתיבי איילון, אישר בפניו האחרון, כי נתיבי איילון אכן פועלת לצורך הקמת עגלת קפה בשטח מרכז התחבורה, ואף הוסיף ואמר, כי נתיבי איילון אינה מחויבת, כביכול, להסכמים עליהם חתומה יפה נוף או לפסקי הדין החלים עליה".

מיפה נוף נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שבין לב המפרץ לנתיבי אילון. אנחנו נקבל כל החלטה".

מנתיבי אילון עדיין לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עמוס

    עכשיו מתגלית השערוריה-לעזאזל נוחות הנוסעים במרכזית-לא יכולים אפילו לשתות בגלל האינטרסים העסקיים

  2. אילנה

    ממש כך בלתי נסבל מחכים לאוטובוס רוצים לקנות בקבןק מים אז חייבים ללכת עד לקניון שערוריה

  3. נעם

    המחירים בקניון הצמוד רצחניים. הלוואי שיהיה איזה דוכן קפה עממי בתחנה המרכזית.

  4. נעם

    הייתי במרכזית לפני שבוע ויש מכונת שתייה אוטמטית, לא צריך להגזים… מי שרוצה הפוך או אספרסו, יש בקניון במחירים סבירים לגמרי. 8 שח להפוך.
    לדעתי דווקא בדוכן בתחנה יהיו מחירים מופקעים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר