עובדי עירייה מסירים את הספסלים בנחל סעדיה (צילום: יהודה ברזני)
עובדי עירייה מסירים את הספסלים בנחל סעדיה (צילום: יהודה ברזני)

שובר נוטל אחריות על הצבת הספסלים בנחל סעדיה

כזכור, היום בבוקר הציבה עיריית חיפה ספסלים באתר הנחל אולם מספר שעות לאחר מכן פינתה אותם. המקרה עורר דיון סוער ברשתות החברתיות שבעקבותיו העירייה נאלצה להבהיר: "הצבת הספסלים נעשתה בשל תקלה בתיאום בין גורמי העירייה". כעת שובר נוטל אחריות על הצבתם ואומר: "מכיוון שלפני הכל יש לי אחריות ואני האחרון שרוצה שיקרה משהו למישהו מכם – קיבלתי את הסרת הספסלים בהבנה"

פורסם בתאריך: 13.8.21 19:27

חבר מועצת העיר, ניר שובר, מסיעתה של ראש העיר לוקח אחריות על מקרה הצבת הספסלים היום באתר נחל סעדיה ופינויים לאחר מספר שעות.
בהודעה שהוציא שובר הוא כתב: "חברים יקרים. כמו שאתם יודעים מאז שנגלה לעיני פלא הטבע הקסום שנמצא בנחל סעדיה לקחתי אותו כפרויקט אישי שלי. יחד עם הגשת ההצעה לסדר בה העלתי לראש סדר היום את הטיפול ואת שיקום הנחל, פעלתי גם במיידית כמחזיק תיק שפ"ע לעשות הכל כדי ללטש את היהלום הזה ולהוסיף לו חן על ידי שילוט והכוונה וכן להביא את מינהל התפעול למקום כדי להתחיל לטפח אותו כראוי. במסגרת הזו פעלתי שיובאו למרחב שסובב את הנחל גם ספסלי קק"ל לטובת התושבים".

עוד מוסיף שובר בהודעתו: "לאחר הצבת הספסלים פנו כמה גורמי מקצוע בעירייה והעלו נקודה חשובה ומשמעותית: מאחר והנחל, למרבה הצער, מזוהם בעוד העירייה ומי כרמל עובדים למצוא את הנקודה בה נמצא החיבור הפיראטי למערכת הניקוז העירונית ולנתק אותו ממנה – ייתכן מצב כי הצבת הספסלים עלולה לעודד את כניסתם של הבאים למקום להיכנס לנחל ולכן הוצע למצוא את מקור הזיהום תחילה ולהמתין עם הצבת הספסלים. מכיוון שלפני הכל יש לי אחריות ואני האחרון שרוצה שיקרה משהו למישהו מכם – קיבלתי את הסרת הספסלים בהבנה. אני מבטיח שלמרות כל חבלי הלידה הללו נמשיך לטפח את הנחל ואני גם סמוך ובטוח שמועצת העיר תצביע בעד ההצעה שלי לתקן את התוכנית ההרסנית לשינוי תוואי הנחל שאושרה בשנת 2012 באופן שערורייתי ללא תסקיר סביבה ותבחן אותה מחדש. אני מתחייב להמשיך לדאוג לנחל ולהילחם על הנחל. בקרוב עיריית חיפה ומי כרמל ימצאו את המזהם הסמוי של הנחל ואז נהפוך אותו באמת לפנינה של חיפה".

ניר שובר (צילום: אדי קפלוב)

ניר שובר (צילום: אדי קפלוב)

 

 

הדברים מגיעים, כאמור, בהמשך לדיווח אודות פינוי הספסלים שהוצבו היום בבוקר באתר הנחל כאשר מספר שעות לאחר מכן הגיעו עובדי העירייה פעם נוספת למקום והסירו אותם.
כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו חיפה והקריות" בשבוע שעבר, שובר הגיש הצעה לסדר בעניינו של הנחל. בהצעתו מבקש שובר לאמץ נוסח החלטה לפיה יש "להפסיק באופן מיידי את הזרמת השפכים וביוב לנחל ולטפל באופן מיידי בנקזים המתחברים אליו במקורותיו, באזור הצ'ק פוסט; לפנות פסולת בנייה ולפקח על הנושא באמצעות מצלמות במעגל סגור ופקחים בסיור רגלי; להנגיש חלקים מהנחל לציבור (מדשאות, אזורי ישיבה מוצלים, הנגשת הנחל לאנשים עם מוגבלויות ועוד); לפתוח את תוכנית 1704ג במטרה לקדם כאן פארק טבע עירוני, דוגמת עמק הצבאים בירושלים, פארק הבאסה בהרצליה, השלולית בנתניה ועוד. אני קורא ומבקש מכל חברי מועצת העיר להצטרף אלינו ולסייע בהצלתו של נחל סעדיה, 'הנחל היתום'". הייתה זו הצעה לסדר שניה במספר אותה הגיש שובר מאז מינויו כחבר מועצה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיים

    ניר שובר
    תבטיח לי שכאשר הספסלים והשילוט יגעו קליש לא תבוא עם מצלמות וסרט לגזור

  2. משה

    חבל שלא מצאו את מקור הזיהומים בקישון לפני שפתחו את פארק הקישון, חלילה שמישהו ירחץ בנחל אעלק.. ומה לגבי נחל אלכסנדר ? ונחל ציפורי ? קשקושי קליש והעירייה

  3. סעדיה בהצעה לסדר עאלק

    כל הסאגה הייתה ארוע מתוזמן של שובר לעלות לכותרות

  4. חיפאי

    כל הכבוד לו לפחות הייתה כוונה טובה
    הוא הבטיח שהספסלים יוחזרו אחרי הטיפול במפגע בנחל

  5. אריה

    לא יודע מה יפה שם. מתחת לגשר מנהרות הכרמל בין כבישים סואנים שכבר נהרגו שם אנשים כי אין מדרכות שם.מקום מסוכן לאללה ליד המזבלה העירונית לשעבר. בחורף סכנת חיים כי זה מישורי בגובה פני הים והקרקע הופכת טובענית.

  6. צפוני

    עכשיו לפנות את כל הבמפרים: רחוב אסיף, הראל ועוד ולהציב תמרור של הגבלת הנסיעה ל 30 קמ"ש.

  7. אלפרד

    עיריה בדיחה. פתאום נזכרו בנחל סעדיה המוכה. ומה עם נחל שיח ובוסתן כיאט? פנינה מוזנחת שהעיריה לא מסוגלת לטפל בה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר