פוד טראק (צילום: אילן אסייג)
פודטראק (צילום: אילן אסייג)

מפעילי משאיות המזון ישלמו לעירייה כ-2100 שקלים מדי חודש דמי שימוש

טיוטת הסכם ההפעלה בין העירייה למפעילי הפודטראקים מגלה, כי בנוסף לדמי השימוש ולארנונה, יידרשו המפעילים לשלם גם מס עסקים, מס שלטים, אגרת פינוי אשפה, חשמל ועוד. כמו כן יידרשו המפעילים לפנות את המשאיות בסוף כל יום פעילות לחניון ייעודי ויהיו אחראים על הניקיון ברדיוס של 250 מטרים מהמשאית

פורסם בתאריך: 18.8.21 14:51

בימים האחרונים קיבלו כמה מפעילי משאיות מזון בעיר (פודטראק) טיוטת הסכם הפעלה, שאמור להיחתם בינם ובין עיריית חיפה. מטיוטת ההסכם עולה, כי העירייה תחל לדרוש תשלום עבור הצבת המשאיות.

בסעיף שכותרתו "תשלום דמי שימוש ראויים" נכתב: "בגין מתן הרשות להעמיד את הפודטראק בשטח עיריית חיפה, ישלם המפעיל לעירייה דמי שימוש ראויים, כפי שנקבעו על ידי שמאי העירייה בסך 2125 שקלים בחודש ובתוספת מע"מ. קביעתו של השמאי לעניין גובה דמי השימוש תהיה סופית ולא ניתנת לערעור. דמי השימוש ישולמו עבור כל שלושה חודשים בתשלום אחד ומראש".

אולם, דמי השימוש עבור הצבת הפודטראק לא יהיו התשלומים היחידים שיידרשו המפעילים לשלם. מסעיף "מיסים ותשלומים" בטיוטת ההסכם נכתב: "בתקופת מתן הרשות להעמדת הפודטראק ישלם המפעיל, בנוסף לדמי השכירות, גם את המיסים והתשלומים המפורטים להלן: כל המיסים, האגרות, ההיטלים ותשלומים אחרים מכל מין וסוג שהוא המוטלים ואשר יוטלו בעתיד על הפודטראק או על העסק המנוהל בו, לרבות ארנונה, מס עסקים, מס שלטים, אגרת פינוי אשפה וכו' וכן כל מס ו/או היטל ו/או אגרה המוטלים ואשר יוטלו בעתיד על מחזיק ו/או מפעיל… פיגור בתשלום כל סכום, בו חייב השוכר על פי סעיף זה לתקופה העולה על 10 ימים מהווה הפרה יסודית של חוזה זה".

מטיוטת ההסכם עולה עוד, כי המפעילים יחויבו לפנות את הפודטראק לחניון ייעודי מוסדר בהתאם להוראות והנחיות העירייה", וכך נכתב: "לא פינה המפעיל את הפודטראק בסיומו של יום כאמור לעיל, תפנה העירייה את הפודטראק בעצמה ותשית על המפעיל את הוצאות הפינוי. עוד ובנוסף תפעל העירייה לביטול היתר הרוכלות אשר ניתן למפעיל ולא תתיר את הפעלת הפודטראק… העירייה לא תהיה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא אשר ייגרם למפעיל ו/או לפודטראק ו/או תכולתו, אם ייגרם, במהלך פעולותיה כאמור…".

 

 

בטיוטת הסכם ההפעלה נכתב עוד, כי העירייה מתכוונת להסדיר את אספקת החשמל לפודטראקים השונים, שעד כה סופק להם באמצעות גנרטור. "עבודות התקנת קו החשמל והעמדת ארון החשמל לצורך חיבור הפודטראק יבוצעו על ידי העירייה", נכתב בטיוטת ההסכם, "אחת לחודש תשלח העירייה דרישת תשלום בגין צריכת החשמל לכתובת הדוא"ל כמפורט בכותרת לחוזה עבור צריכת החשמל. המפעיל ישלם לעירייה את חשבון החשמל בתוך 14 ימים מיום קבלת דרישת התשלום".

על המפעיל, על פי טיוטת ההסכם, מוטלת האחריות לשמור על הניקיון ולהימנע ממפגעי רעש "בשטח בו יוצב הפודטראק וכל השטח מהפודטראק לצדדיו השונים ברדיוס 250 מטרים, בין אם בכביש ובין במדרכות או כל סוג שטח אחר במשך כל שעות היממה".

גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בעלי הפודטראקים ידעו שמדובר בשנת פיילוט. עברה אפילו יותר משנה מאז התחלנו בפרויקט הפודטראקים ביוני שעבר. עכשיו יחברו אותם לחשמל, כשעד עכשיו הם השתמשו בגנרטורים, וכמובן שהם יצטרכו לדאוג לפנות את המשאית בסוף כל יום".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. קליש את שובר בעמ

    חבורת דגנרטים שחושבים שיודעים לנהל משהו
    איך בדיוק ניתן לפנות פודטראק עמוס במזון שתיה כלי זכוכית חיבור חשמל חיבור מים חיבור ניקוז איך למען השם אתם חושבים שאפשר לעשות דבר כזה???למה נתתם לנו להשקיע מאות אלפי שקלים והבטחתם הבטחות שווא. עלובים ביותר זה מה שאתם עיריית חייפה תתביישו גם רוצים להכניס מיסים בלי סוף היטלים כנסות ועוד, הכל על מנת לשבור את הפרוייקט למה כי כמה בעלי מסעדות קמו לבכות ??

  2. דני

    ככה הורסים משק ומחסלים כלכלה . מיסים מיסים ועוד מיסים מצאו להם פרה חולבת . במצב הזה לא הייתי בכלל חושב על פוד טראק

  3. שרגא

    מצויין. אין שום סיבה שכל בעל קיוסק מסעדה או דוכן בעיר ישלם והם יהנו מנכס עסקי בחינם.

  4. ירון

    האם שווה למפעיל לשלם כל כך הרבה מיסים לפני שבכלל יש מידע או הערכה כמה כסף ירוויח? הייתי מצפה לשנת בדיקת הרעיון

  5. תגובה

    גם ככה המחירים שלהם מופקעים. המבורגר 30 ש"ח וקונס ציפס 15 ש"ח?????? ממש מופרע ומופקע
    בבירות ב- 10 דולר אפשר לאכול יום שלם בכמה מקומות של מזון מהיר, כולל 2 פלאפל, 2 שווארמה, גלידות וכיו"ב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר