מתכוונים לתבוע. רז ושי אלפסי (צילום: אביהו בן עזרא, הפקות I-DO)
מתכוונים לתבוע. רז ושי אלפסי (צילום: אביהו בן עזרא, הפקות I-DO)

בני זוג שהתחתנו ב"אולמות הנסיכה": "האורחים הלכו לאכול שווארמה אחרי האירוע שלנו"

את עוגמת הנפש שחוו בני הזוג רז ושי אלפסי שנישאו בחודש שעבר ב"אולמות הנסיכה", רגע לפני שסגר את שעריו, הם לא ישכחו לעולם. אוכל שלא הוגש לשולחנות, מלצרים שלא תפקדו והתחמקו, ואורחים כועסים שהסתלקו כבר ב-22:00. שי אלפסי: "אני מקווה שאין עוד זוגות שנפלו כמונו"

פורסם בתאריך: 15.8.21 15:03

לאחר 25 שנות פעילות, "אולמות הנסיכה", מאולמות השמחה המצליחים והיוקרתיים במפרץ חיפה, סגרו את שעריהם. עשרות זוגות שעמדו להינשא באולם, קיבלו מסרון שהודיע להם: "האולם נסגר, החתונה מבוטלת". בני הזוג רז ושי אלפסי עוד הספיקו להינשא באולם, רגע לפני שירד עליו המסך, אך לא כך הם דמיינו את הערב הכי מרגש בחייהם.

עוד בחודש מארס האחרון, כשרק התחילו לדבר על חזרה לשגרה, סגרו בני הזוג אלפסי על חתונתם ב"אולמות הנסיכה" בחוצות המפרץ ב-21 ביולי. החתונה התקיימה כמתוכנן, לצערם. הם היו מעדיפים לקבל את המסרון, כפי שזוגות רבים אחרים קיבלו, ולא לחוות את עוגמת הנפש.

"לפני הקורונה זה היה אחד האולמות הנחשבים באזור ועל כך הסתמכנו", מסביר אלפסי את הבחירה ב"אולמות הנסיכה", "אבל יחד עם זאת, לאחר שהאולם חזר לעבוד ב-2 במאי, היינו בכמה אירועים במקום והבחנו בירידה משמעותית מבחינת טיב האוכל והשירות. למרות כל רעשי הרקע, קיווינו שאצלנו באירוע יהיה יותר בסדר. הבטיחו לנו שהשף יחזור לעבודה ביום האירוע שלנו ועוד אלף ואחת הבטחות אחרות. הגענו לאולם, ואני לא זוכר שהייתי נוכח אי פעם באירוע כל כך מבזה. אף אחד מהמוזמנים שלי גם לא זוכר כזה דבר. זו הייתה קטסטרופה".

מה זאת אומרת קטסטרופה?

"האולם לא נתן מענה כמו שצריך, לא היו מספיק מלצרים, האוכל, אם בכלל הוגש, היה ברמה ירודה. בשעה 22:00 האורחים החלו לעזוב. אנשים ביקשו אוכל ולא יצא. היו שולחנות שלא היו עליהם סלטים. שולחנות אחרים, שכן היו בהם סלטים, לא מילאו אותם מחדש. לא היה בופה בחוץ כפי שהוסכם מראש. הם אמרו ששמו את האוכל של הבופה על השולחנות בפנים, אבל זה לא נכון. מנה ראשונה יצאה בשעה 22:45, אם יצאה, ומנה עיקרית לא יצאה בכלל, כי רוב האורחים כבר הלכו הביתה. בעצם, הם הלכו לאכול שווארמה אחרי האירוע שלנו. זה השיא וזו הבושה הכי גדולה, מבחינתי. אנשים ביקשו סודה ולא היה, לא שמעתי על כזה דבר בשום אולם ובשום אירוע בכל חיי. זה היה מביש. התביישתי".

מתי הבחנת שמשהו לא עובד?

"מי שמכיר את 'הנסיכה' יודע שהחתן-כלה נכנסים מדלת צדדית היישר לחופה. ייבשו אותנו בחוץ כ-20 דקות, כי הדלת בכלל הייתה נעולה. איזה מחדל זה. אנחנו מזיעים, הלחות הרגה אותנו, והאנשים באולם מחכים לחופה. רק לאחר שהתקשרתי לאחי, הגיע מישהו עם מפתח. ב-21:45 התחילה החופה, ואחרי רבע שעה אנשים התחילו לעזוב. אז כבר ראינו את כל המחדל שהיה. חתונה עושים פעם אחת, אבל עוגמת הנפש הזו תישאר לנו לכל החיים. עד היום האורחים שלנו לא מפסיקים לדבר על זה, חושבים שזה בגללי, שאני לא הזמנתי מספיק אוכל. לחתונה הגיעו 300 מוזמנים, כולם כועסים".

כמה עלה לכם האירוע?

"מנה עלתה 200 שקלים, ובסך הכל 64 אלף כולל הגברה. לא שילמנו כרגע כלום, אני לא יודע על מה אני אמור לשלם. אנחנו מאוד מבוישים וכועסים. אין לי פרצוף להראות את עצמי ליד החברים שלי. אף אחד מהם כבר לא יסמוך עליי. אצלנו באירוע הכל התחבר לא טוב – כמעט שלא היה אוכל, לא היה כוח אדם. אנשים קראו למלצר והוא בורח מהם, כי יש לו שמונה שולחנות לשרת. איך הוא אמור לשרת אותם ומה הוא אמור לעשות כשאין לו אוכל להביא? ההורים והאחים שלי צריכים להתעסק עם זה בזמן אירוע? זה נשמע הגיוני? להיכנס למטבח, לראות מה קורה שם. גם לי ולאשתי לא הייתה מנה".

לא היה עם מי לדבר?

"בשעה 21:30 הוריי והאחים שלי חיפשו את מנהלת השיווק קארין קבסה, שמולה סגרנו את כל הפרטים, אבל לא היה עם מי לדבר. היה שם מנהל שהיה אחראי על העובדים, ולא היו לו תשובות. לא היה לו מה להגיד. התקשרו לקארין והיא אמרה שאלו לא שעות העבודה שלה. אף אחד לא נתן מענה. איפה נשמע שחתן וכלה צריכים להתעסק באוכל בזמן החתונה שלהם, בזמן שהם אמורים לשמוח עם האורחים?".

ולאחר החתונה ניסיתם לדבר עם הבעלים?

"למחרת המשפחה שלי הגיעה לשם, ניסו לדבר קודם כל עם קארין, שבעצמה ניסתה לדבר עם הבעלים, אבל הוא לא היה מוכן להגיע. הוא כנראה ידע למה. אמא שלי שאלה אותה אם היא יודעת מה קרה, והיא ענתה 'שמעתי'. המשפחה שלי יצאה משם זועמת ובבושת פנים. לא היה אף אחד שייתן את הדין, כי אף אחד לא היה באירוע".

 

 

ועכשיו אתה תובע?

"אנחנו מתכוונים לתבוע, כי זה אירוע חד פעמי שלא יחזור. אנחנו לא נתחתן שוב, וזה מה שנזכור. אני מקווה שאין עוד זוגות שנפלו כמונו לפני שהאולם סגר את שעריו שבוע וחצי אחר כך. בדיעבד, אם הייתי יכול שלא לקיים את האירוע שלי, הייתי מעדיף לדחות ולהעביר אותו לאולם אחר. הייתי מעדיף לקבל הודעה שהאולם נסגר, כפי שקרה לבת משפחה שלי, מאשר לחוות את מה שהיה שם. היה עדיף שלא היה אירוע, מזה תביני כמה חמור זה היה".

בצר לו, פנה אלפסי לחברת עורכי הדין MMG & CO, ששלחה בשמו בשלב ראשון מכתב התראה לבעלי האולם אביאל חן.

"עצוב לי על כל עסק שנסגר ומתברר שגם עסקים חזקים עם מוניטין ושם אינם חסינים", אומרת עו"ד בלהה מצגר, מבעלי החברה, "אני ממליצה לכל אדם לפני שהוא סוגר מקום לאירוע הגדול בחייו לבדוק את המקום, את ההסכם עליו חותמים ואת המשמעויות במקרה שהאירוע מתבטל. הדבר נכון בתקופת הקורונה, ובכלל. במקרה של בני הזוג אלפסי נשלח מכתב התראה לפני הגשת תביעה בגין הנזק שנגרם להם ועוגמת הנפש. לצערי, טרם קיבלנו מענה וכל הניסיונות להשיג את בעלי האולם עלו בתוהו".

קארין קבסה, שדרנית ב"רדיו חיפה" שעבדה ב"נסיכה" יותר משנתיים הסכימה לומר: "אני כבר לא עובדת שם יותר, ובכלל הייתי שם רק שכירה, כך שעדיף לקחת תגובה מבעלי האולם. אני יודעת שהוא לא יענה עכשיו בגלל אבל במשפחתו. אגב, אני גם כלה שנפגעה, הייתי אמורה להתחתן באולם הזה שאני מאוד אוהבת. מהרגע שהתחיל הבלגן הוצאתי את עצמי משם. מצאתי אולם אחר להתחתן בו וזה יקרה בשבוע הבא, ומצאתי עבודה חדשה. אני מאוד אוהבת את הבעלים, מעריכה אותם ואין לי מילה רעה אחת לומר עליהם. שם הכרתי את בן הזוג שלי, אבל אני לא מוכנה להיות קשורה להתנהלות שלהם".

את תגובתו של אביאל חן לא ניתן היה להשיג.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. מושן

    בכול מקום שאין תנאים לפועל על מינמום אף פעם ובכול דבר לא יעבוד טוב תנו תנאים כמו מגזר הציבורי ועז תראו אנשים יעבדו

  2. אסתר

    אין למוזמנים מה להפגע אתם לא אשמים תנסו באמת לתבוע בתקוה שיהיה את מי כינלי נראה שברח ולא יענה לכם אוניגיב לכם

  3. E.d

    גם אנחנו היינו בחתונה בבריכה במושב מולדת ביוני,והיה נורא
    לא אכלנו כלום כמעט,אוכל קר(מסתבר שאוכל מהמסעדה של האבא של החתן),הגענו הביתה והתנפלנו על האוכל היינו מתים מרעב-גועל נפש!!!

  4. אבי

    200ש"ח למנה, מסביר חלק מהבעיה, במחירים של היום פחות מ 300 ש"ח למנה קשה להשיג אם מצפים לאיכות וגם כמות

  5. דין דין

    שוורמה ושתיה רק 50 שח. זוג סוגר אולם שנה מראש במשך השנה יכול האולם לפשוט רגל.

  6. אור

    לזוג אלפסי היקרים, אני שומעת את מה שאתם אומרים ואתם צודקים, אבל הבעיה היא לא רק באולם אלא גם באורחים שבחרתם להזמין. אלו באמת החברים שאתם רוצים לעצמכם במהלך חייכם המשותפים? אנשים שלא מסוגלים להסתכל מעבר להנאה הפרטית שלכם ובורחים אחרי החופה? אנשים שמאשימים אתכם שאתם לא הזמנתם מספיק? אנשים שממשיכים להתלונן גם לאחר סיום האירוע ולהוסיף לעוגמת הנפש שלכם?
    יצא לי לא פעם להיות באירוע עם בעיות, אף פעם לא אמרתי כלום, אין שום סיבה לקלקל את היום הזה עבור החתן כלה אם אף אחד לא גמר בבית חולים.
    הייתה לי חתונה מהממת! אבל כל מה שאני זוכרת זה את הפשלות שדוד שלי ברוב טובו הואיל לפרט בחוסר טאקט משווע.

  7. שלומי

    חברים להתחתן באולם אירועים זה פסה,עבר הזמן שלו,עדיף מקום פתוח עם קטרינג חיצוני זהו.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ארץ אוכלת יושביה. יש שני צדדים למטבע -עסקים קורסים .לא תמיד באשמתם. חבל – זה היה אחד האולמות הכי מפנקים בארץ.

  9. שווארמה

    תחליף חברים ומשפחה אתה לא יכול, מה זה עזבו בשעה 22:00 ? הם באו לאכול שווארמה? או להשתתף בשמחתכם, דווקא במצב זה שהייתם על הפנים, הם היו צריכים לשמוח לרקוד ולעודד אותכם. מה זה לעזוב אתכם ? בושה !!!

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני הייתי בחתונה בנסיכה ולא היה כלום חוץ מיכמה בקבוקי שתיה

  11. טל

    אני הייתי מציעה לחברים ולמשפחה לעשות לזוג הצעיר חוויה מתקנת ברמה מצומצמת – כל אחד מכין משהו/עושה משהו- ולהרים להם לשמח…

  12. מור

    יש אולם אירועים בצפון קונגרסים שהמשפחה מהצפון חגגה אנחנו מהמרכז תבדקו עם האולם הזה קיים כי זכור לנו שהמקום יפה האוכל היה טוב ויש גם מלון בוטיק צמוד לאולם

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה!!!! קרה מקרה -על בעל האולם לגלות כבוד לאחריות ולהציג עצמו בפני הלקוחות ,להודיע על הקשיים ,לתת להם לפחות עדכנות מה קורה,אולי יכלו לבטל מבעוד מועד את החתונה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר