עינת קליש רותם והילה לאופר (צילומים: ראובן כהן, עצמי)

זעם במועצת השינוי: "קליש רותם לא מכבדת את החלטות מועצת העיר"

חברי ועדת החינוך שקיבלו הזמנה לישיבת ועדת החינוך בשבוע הבא הופתעו לגלות, כי בין המוזמנים לישיבה גם חברים שהודחו מהוועדה בהצבעה במועצת העיר. לעומת זאת, חלק מהחברים החדשים שנבחרו בהצבעה – לא הוזמנו. חברת המועצה הילה לאופר שלחה מכתב ליועצת המשפטית של העירייה בדרישה מקליש רותם לכבד את החוק

פורסם בתאריך: 17.8.21 15:38

זעם במועצת השינוי. חברי ועדת החינוך, שבראשה עומדת ראש העירייה עינת קליש רותם, קיבלו הזמנה לישיבה שתתקיים ב-24 בחודש. ההזמנה עולה, כי לישיבה הוזמנו גם מי שהיו חברים בה בעבר והוחלפו על ידי מועצת העיר בהצבעה על הרכב הוועדות, שיזמה מועצת השינוי.

חברת מועצת העיר מהירוקים, הילה לאופר, שלחה בעקבות כך מכתב ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, שבו כתבה: "לפי החלטת מועצת העיר נעשו שינויים בהרכבי הוועדות. הכל נעשה בצורה חוקית. קיבלתי מייל המזמין אותי לוועדת החינוך, אך מה עיניי רואות? אלה שאינם חלק מהוועדה הוזמנו גם. נציגי הציבור עדיין לא הוחלפו, וכל זה לא תקין, בלשון המעטה. החלטות המועצה לא כובדו. אבקש שתנחי את יו"ר ועדת החינוך (קליש רותם – ב״כ) לפעול כחוק״.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש שעבר, מועצת השינוי יזמה שינויים בהרכבי הוועדות העירוניות, ביניהם גם שינויים בוועדת החינוך. בין השינויים: סיום כהונתה של סיגל ציוני מסיעתה של ראש העירייה כממלאת מקום יו"ר הוועדה. לתפקיד זה נבחרה לאופר במקום ציוני. אלי בן דיין מסיעת הליכוד מונה לחבר בוועדה במקומה של ציוני. במקומו של דובי חיון, שפרש ממועצת העיר, מונתה ד"ר אור ברק מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה. כמו כן, הוצאה מהוועדה נציגת הציבור טלי משולם איטח, הנחשבת מקורבת לקליש, ושני רוט קפון נבחרה במקומה לנציגת הציבור בוועדה.

 

 

אלא שלזימון לישיבה שיצא הבוקר מכותבות כמוזמנות גם ציוני ומשולם איטח. לעומת זאת, ברק ורוט-קפון, מהמינויים החדשים עליהם הצביעה המועצה, לא נכללות בין המוזמנים.

נזכיר, כי במהלך ישיבת מועצת העיר, שבה אושרו השינויים בהרכבי הוועדות העירוניות ונשלל שכרם של סגני ראש העירייה וממלאי מקומה, נחשון צוק ומיכי אלפר, אמרה קליש כי אין בכוונתה להאציל סמכויות ללאופר או לבן דיין, שכן מדובר בוועדת חובה סטטוטורית.

לאופר אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ועדת החינוך מתכנסת ב-24 בחודש, ומה אנחנו מגלים? שראש העיר לא מכבדת את השינויים שבוצעו בישיבת המועצה שהתכנסה ב-4 בחודש. שוב לוועדה הוזמנו חברי המועצה ונציגי הציבור שהוחלפו. הוועדה היא ועדה סגורה, ומי שלא חלק ממנה, לא מורשה להיות בה, אלא אם הוזמן למטרה ספציפית. שלחתי מייל ליועצת המשפטית של  העירייה, בדרישה להנחות את ראש העיר לקיים את החלטות המועצה ולכבד את החוק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר