בית הכנסת הכללי בבת גלים (צילום: בועז כהן)
בית הכנסת הכללי בבת גלים (צילום: בועז כהן)

בית הכנסת הכללי בבת גלים במצב רעוע. הציבור מתבקש לתרום

בית הכנסת שנפתח מחדש רק במארס האחרון נמצא במצב ירוד: סדקים, טחב, רטיבות, מזגנים משנות ה-80. העלות המוערכת של השיפוצים – 400 אלף שקלים. מפעילי בית הכנסת יצאו במבצע גיוס תרומות

פורסם בתאריך: 25.8.21 18:12

מפעילי בית הכנסת הכללי בבת גלים יוצאים במסע גיוס תרומות לשיפוצו. לדבריהם, בית הכנסת נמצא במצב ירוד וקיימים בו ליקויים רבים: הגג סדוק וזקוק לתיקונים ואיטום; תקרת אולם התפילה מלאה בסדקים, רטיבות וטחב; אגף עזרת הנשים אינו ראוי לשימוש, עד כדי כך שהוקמה עזרת נשים מאולתרת בתוך האולם הראשי; המזגנים הותקנו עוד בשנות השמונים ותפוקת הקירור שלהם אינה מספקת למיזוג החלל, וגם קומת המרתף והשירותים אינם ראויים לשימוש. לדברי מזכיר, ועד בית הכנסת, אפי גילור, מהערכת המחיר שנעשתה לצורך שיפוץ, עולה כי הסכום הנדרש הוא 400 אלף שקלים.

לעת עתה, ההפעלה השוטפת של בית הכנסת מתאפשרת בזכות תרומות המתפללים, אולם למען שיפוצו, מבקשים המפעילים והמתפללים תרומות נוספות.

בית הכנסת הכללי בבת גלים היה בשנה שעברה במוקד של סערה שכונתית. "כלבו – חיפה והקריות" חשף אז, כי תושבים דורשים את פתיחתו המחודשת לאחר שנאלצו להתפלל בחוץ. בעקבות הדרישה הגוברת, ארגנו התושבים, ובראשם יו"ר ועד השכונה, יובל בוסין, ותושב נוסף, גילור, החתמה על עצומה. 110 חתימות נאספו אז. התושבים הפנו אצבע מאשימה כלפי רב השכונה, שמואל קפלן, שהחזיק במפתחות בית הכנסת. קפלן הסביר, כי בית הכנסת סגור בשל אילוצים הנובעים מההגבלות של נגיף הקורונה. גם חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים, יעל שנער, תושבת השכונה, העלתה את הנושא לסדר היום הציבורי.

אלא שפניות של התושבים לעירייה ולמועצה הדתית לא העלו דבר, שכן הפעלתו של בית הכנסת, כפי שהוסבר להם, לא הייתה בסמכותם של גופים אלו. רק בחודש מארס האחרון, התבשרו התושבים, כי בתיווכו של יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר, הרב אורי אוזן, הוסכם, כי בית הכנסת ייפתח באופן קבוע לתפילות לאחר חג הפסח.

 

גילור: "מאז שפתחנו מחדש את בית הכנסת בזכות מאבקם של התושבים, גוברת והולכת הנהירה של הציבור אליו. בכל קבלת שבת יש יותר מ-60-50, ולהזכירך, הרב קפלן טען אז שאין אפילו מניין. בכל שבת בבוקר יש שני מניינים – אחד בשעה שמונה בבוקר ואחד בשעה עשר, וברוך השם כל יום מתקיימת תפילת מנחה ותפילת ערבית, ולעיתים גם תפילת שחרית, והשמועה שבית הכנסת פתוח מתפשטת, אז אנשים באים. זה היה חסר לאנשים".

על מצבו הפיזי של בית הכנסת, אומר גילור: "אני מעריך שהמקום לא עבר טיפול או שיפוץ יותר מ-40 שנה. הגג חייב יציקות חדשות. מסיבה זו אלתרנו עזרת נשים, כי עזרת הנשים אינה מכובדת. אני מפחד שלא ייפול למישהו טיח על הראש או משהו כזה. כל מערכת המיזוג שם צריכה חידוש, כי המזגנים הם משנות ה-80, והם יותר אוכלים חשמל מאשר מקררים את החלל. אנחנו מקווים גם שאת קומת המרתף נוכל להכשיר לבית מדרש, כדי שבית כנסת יהיה מה שנקרא בית כנסת. לכן, אנחנו מחפשים לגייס כמה שיותר תרומות. כבר יש היענות, ואני יכול להגיד שהגענו ל-10 אחוז מהסכום. זה אמנם רק 10 אחוז, אבל התחלנו מאפס וזה בהחלט מעודד. נשמח לעזרה מכל גוף, מכל בן אדם וכל מי שרוצה".

המעוניינים לתרום, יכולים לעשות זאת באמצעות חשבון הבנק של בית הכנסת: בנק יהב 04, סניף 233, ח-ן 117105, על שם "בית הכנסת הכללי בת גלים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר