גופה במצב ריקבון בחיפה (צילום: דוברות זק"א)
גופה במצב ריקבון בחיפה (צילום: דוברות זק"א)

הגופה ה-17 של ערירי נמצאה בדירה בחיפה. שר הרווחה: "תיעשה למידה של כל אחד ממקרי המוות"

גופת גבר כבן 70 נמצאה מוקדם יותר היום במצב של ריקבון בין ערימות פסולת בביתו ברחוב אבא הלל סילבר. זו הגופה השנייה שנמצאת בדירה בעיר ביממה אחת. השר מאיר כהן: "משרד הרווחה והביטחון החברתי העמיד לרשות עיריית חיפה את מיטב אנשי המקצוע בתחום הזקנה"

פורסם בתאריך: 31.8.21 19:14

המקרה המחריד ה-17 בחיפה. גופת גבר כבן 70 נמצאה היום (שלישי) מוטלת בביתו במצב ריקבון בין ערימות פסולת. זו הגופה השנייה שנמצאת בדירה בעיר ביממה אחת.

סמוך לשעה 15:00 התקבל במוקד זק"א דיווח על גופה ריקבון ברחוב אבא הלל סילבר בחיפה. אהרון הורוויץ, מתנדב זק"א צפון שטיפל בזירה: "נקראנו לזירה קשה מאוד. גבר כבן 70 שגר לבדו ונמצא ללא רוח חיים מספר ימים לאחר מותו. גופתו התגלתה בעקבות ריח נוראי שפשט מהדירה לחדר המדרגות, ובעקבותיו הזעיקו השכנים את המשטרה למקום. מצאנו בית מלא בפסולת. ריח צחנה נוראית בכל הבניין. בתוך הבית מצאנו את גופת המנוח מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש. צוות מורחב של מתנדבי זק"א צפון טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה".

ראש אג"מ זק"א, חיים וינגרטן: "זהו מקרה ה-17 מתחילת השנה בעיר חיפה. מקרים קשים של אנשים עריריים וגלמודים, שנמצאו מתים בבתיהם ימים שבועות לאחר מותם. אנא שימו לב לשכנים שלכם. אל תיתנו להם למות לבד מבדידות. בדקו בשלומם לפחות פעם ביום. דווחו לרשויות הרווחה, כדי למנוע מקרי מוות מיותרים ומחרידים".

 

 

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, בתשובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות": "משרד הרווחה והביטחון החברתי העמיד לרשות עיריית חיפה את מיטב אנשי המקצוע בתחום הזקנה, וביחד עם מחוז חיפה והצפון במשרד ואגף הרווחה בעירייה תיעשה למידה של כל אחד ממקרי המוות בבדידות שהתרחשו מתחילת השנה, במטרה לבדוק אילו מהשירותים שמספק המשרד יכולים לסייע באיתור ובמניעה של אירועים מצערים אלו.

"משרד הרווחה מפתח כל העת שירותים להתמודדות עם בדידות של אוכלוסייה מבוגרת ומפעיל תוכנית מגוונת בכל רחבי הארץ – קהילות תומכות, מרכזי יום, מועדוני מופת, חיבור למערכת יוניפר, לחצני מצוקה, חיישני נפילה ותוכניות רבות נוספות. כמו כן, המשרד תומך בתוכניות פיילוט חדשניות שיכולות לסייע בהתמודדות עם תופעת הבדידות, כגון הפיילוט שהחל ביקנעם למעקב אחר שעוני מים של מבוגרים שחיים בגפם, פיילוט שהתרחב לכל רחבי הארץ.

"בדידות של אזרחים ותיקים נמצאת בראש סדר העדיפויות של המשרד, והדבר קיבל ביטוי גם בדיונים על תקציב המדינה, שבמסגרתם השיג המשרד תוספת של 60 מיליון שקלים להרחבה של תוכניות קיימות ופיתוח של תוכניות חדשות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א.א.חיפה

    אנדים הבודדים מגחע להם קצת תשומת לב.לכתוב על כל אחד ומיהם לכתוב עליו איםוא נולד ומי הוא. מקום עבודתו כמה מילים על אישיותו. למה באמת לא לתת להם במה של התייחסות . אפילו במעט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר