יוליה שטראים (צילום: ניר קופלר)
יוליה שטראים (צילום: ניר קופלר)

סגנית ראש העיר לשעבר, יוליה שטראים: "שוקלת להתמודד למועצת העיר"

שטראים נמנתה על הפוליטיקאים החזקים בעיר אלא שטעות טכנית הביאה לפסילת רשימתה מלהתמודד בבחירות 2018. לאחר שעתירתה לבית משפט המחוזי נדחתה וגם הערעור על כך בבג"צ – הוצאה שטראים מהפוליטיקה המקומית בעל כורחה. שטראים: "החיידק הפוליטי לא יצא ממני עדיין"

פורסם בתאריך: 5.9.21 17:55

סגנית ראש העיר לשעבר, יוליה שטראים, אומרת ל"כלבו חיפה והקריות" כי היא שוקלת להתמודד בבחירות המוניציפאליות הקרובות למועצת העיר.

במשך שלושה קדנציות נחשבה שטראים בין הפוליטיקאים החזקים בזירה המקומית, בעיקר בקרב יוצאי חבר העמים. כניסתה למועצת העיר לראשונה בבחירות 2003 במסגרת "חיפה ביתנו" עם שני מנדטים כשבבחירות אחריהן הגדילה את כוחה לשלושה מנדטים – הביאו אותה עד לכסא סגן ראש העיר תחת יונה יהב. בין שאר התיקים שניתנו לה היו יו"ר הרשות לקליטת עליה ואחראית על תוכנית עיר ללא אלימות.

אלא שלקראת בחירות 2018 רשימתה נפסלה על ידי משרד הפנים משום שעל פי החוק נדרשה להגיש רשימה הכוללת 11 מועמדים בעוד ששטראים הגישה רשימה שכללה שבעה מועמדים בלבד. שטראים עתרה לבית המשפט המחוזי אולם זה דחה את העתירה. שטראים החליטה לערער על ההחלטה בבג"ץ אלא שגם בערכאה זו עתירתה נדחתה. פסילתה סללה את הדרך להתמודדות סיעת עולים יחידה בבחירות – "חיפה ביתנו" בראשותו של לזר קפלון שקיבלה שני מנדטים.

 

שטראים: "עברו כמעט שלוש שנים מאז הבחירות, הייתה קורונה והעירייה הפסיקה לעבוד. העירייה לא עושה שום דבר, מהניקיון ועד החינוך. על החזירים אני בכלל לא מדברת. אני כל הזמן עם היד על הדופק. כואב לי מאוד גם על מה שעשיתי בתפקידי בעמותה לתיירות ובעמותה לקליטת עליה – הכל הלך. אני שומעת מהמון אנשים שמבקשים ממני לחזור. אני שוקלת לחזור להתמודד למועצת העיר, אבל בחוזקה, לא סתם".

שטראים אומרת כי גם ללא תפקיד פוליטי רשמי, היא עדיין מסתובבת במוקדי אלקטורט פוטנציאליים, בעיקר אלו הנמנים על יוצאי חבר העמים: "אני נפגשת עם אנשים, מדברת עם אנשים, אבל להצהיר עכשיו באופן סופי על זה שאני רצה – זה עדיין לא. בוא נראה מה יוליד יום. החיידק הפוליטי לא יצא ממני עדיין".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א.ב

    לצערנו היא עשתה כלום לטובת התיירות בחיפה, למעט ליהנות מטיסות חינם לירידים בחו״ל על חשבון משלם המיסים. טוב שעזבה את המערכת. אין לה מושג איך מקדמים את ענף התיירות ובטח שלא מבינה את הטכנולוגיה הקיימת והמדיה החברתית. אישה מיושנת שכנראה אפילו ליברמן הבין זאת ושחרר אותה לחופשי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר