עומסי התנועה ליד סמי עופר אתמול (צילום: דוברות העירייה)
עומסי התנועה ליד סמי עופר אתמול (צילום: דוברות העירייה)

עיריית חיפה לפיקוד העורף: מצאו פתרונות לעומסים בנאות פרס, ולא – המתחם ייסגר מחר

תושבת נאות פרס מתארת את הסיוט שעובר על תושבי השכונה: "החל מהשעה 07:00 בבוקר שוב פקקים בכל הכניסות והיציאות של השכונה. מכוניות מצפצפות ללא סוף. סוג של מצור. לא ניתן להזמין אורחים, חלקינו עובדים בבית, ולאנשים אין גישה, בלתי אפשרי לחיות כך. המוקדים של העירייה לא נותנים מענה, המשטרה שולחת ניידות שעומדות בפקק בדרכן לכאן"

פורסם בתאריך: 9.9.21 09:17

עיריית חיפה הוציאה הודעה לתקשורת, שבה היא מתריעה בפני פיקוד העורף, כי תסגור את מתחם בדיקות הקורונה באצטדיון סמי עופר, אם לא יימצא פתרון לפקקי הענק שנוצרו בשכונת נאות פרס.

בהודעה נכתב: "ראש העיר שוחחה הבוקר עם מפקד נפת חיפה בפיקוד העורף ודרשה ממנו למצוא באופן מיידי פתרונות לעומסים במתחם בדיקות הקורונה בחניון סמי עופר, ולא – המתחם ייסגר מחר".

נציגי עיריית חיפה כבר פנו אתמול (רביעי) לפיקוד העורף בבקשה להוסיף עמדות בדיקה, כדי לצמצם את העומסים בשכונת נאות פרס, שמהווים מטרד של ממש לתושבי השכונה. בפיקוד העורף הסבירו שהייתה תקלה ארצית והם לא צפו ביקוש כה גדול לבדיקות. הם הבטיחו שהבעיה תטופל עוד היום.

אלא שהבוקר שוב התעוררו תושבי נאות פרס לבוקר של פקקים ועומס בצירי התנועה. לפיכך, דרשה ראש העיר, עינת קליש רותם, ממפקדי פיקוד העורף לתגבר עמדות ולהוסיף מוקדי בדיקה, אחרת העירייה לא תאפשר מחר את פתיחת המתחם בשכונה.

ד״ר קרן חת שוער, תושבת השכונה: "החל מהשעה 07:00 בבוקר שוב פקקים בכל הכניסות והיציאות של השכונה. מכוניות מצפצפות ללא סוף. סוג של מצור. לא ניתן להזמין אורחים, חלקינו עובדים בבית, ולאנשים אין גישה, בלתי אפשרי לחיות כך. הדרישה של ראש העיר להוסיף עמדות לא תעזור, משום שנוצר צוואר בקבוק בשתי הכניסות לשכונה. מדובר במתחם דרייב-אין. חייבים להעביר את המתחם לאזור פחות מיושב או לאזור עם יותר נתיבי גישה בנוסף ליותר עמדות.

 

 

 

"אני, באופן אישי, עם ילד בבידוד בבית, נמנעתי מלגשת למתחם להיבדק בשל תורים של שעתיים-שלוש. נסעתי למרפאת קופת חולים מרוחקת כדי להיבדק. קבוצות הוואטסאפ של תושבי השכונה רוחשות וגועשות. המוקדים של העירייה לא נותנים מענה, המשטרה שולחת ניידות שעומדות בפקק בדרכן לכאן. חייבים לפנות את המתחם באופן מיידי ולהחזיר לתושבים את השגרה והשקט".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "פיקוד העורף מפעיל מתחמי בדיקות PCR בפריסה גדולה ברחבי הארץ. בימים האחרונים, עקב חגי ישראל והחזרה ללימודים, ניכרת עלייה משמעותית במספר הנבדקים, מה שגורר עומסים בדרך ובתוך מתחמי הבדיקה. חשוב לזכור, שבחגים חלק מקופות החולים צמצמו מתחמי בדיקה, מה שהסיט את העומסים אל מתחמי פיקוד העורף. מתחמי פיקוד העורף שואפים לעמוד בזמני בדיקה וקבלת תוצאות בהקדם האפשרי, כל זאת תוך עמידה ברמת השירות הנדרשת ומתאימים את עצמם עד כמה שניתן בהתאם למשאבים שהוקצו לצורך המשימה.
נדגיש כי האחריות על הסדרי התנועה, אכיפת הסדר והבטיחות מוטלות על הרשויות המקומיות. אנו קוראים לציבור להתאזר בסבלנות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ראש העיר דורשת

    אילו רק היתה פועלת תוך שיתוף פעולה ומנסה לסייע לפיקוד העורף ולמשטרה למצוא פיתרון לבעיה, אילו לא היתה דורשת, מאיימת ומתנערת מאחריות כהרגלה, אילו רק היתה מבקשת יפה ומושיטה יד לעזרה, אולי כבר היה בנמצא פתרון לבעיה.

  2. משה שר

    יש מול מרכז הקונגרסים לא רחוק משם שטח חנייה עצום ואין מגורים שם ובנוסף צמוד לאותם צירי תנועה מרכזיים כמו סמי עופר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה של עירית חיפה, במקום להודות לפיקוד העורף שעושה עבודת קודש, היא עוד מקשה עליו.
    שהעיריה תמצא פיתרון לבעיות עומס התנועה בשכונת נאות פרס. זו חובתה!!!

  4. עידן חדש

    עירית חיפה צודקת. מותר לשתק את השכונה רק במשחקי כדורגל ולא לטובת שמירה על בריאות הציבור. תנחשו למי שייך מגרש הכדורגל?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וואו אולי צריך לפנות לנפתלי..הוא כתב ספר אך לנצח את הקורונה ב5 דקות.
    בטח הוא יפתור במהירות האור את נושא הפקקים בנאות פרס….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר