מחאת נהגי האוטובוסים במרכזית המפרץ (צילום: "כוח לעובדים")
מחאת נהגי האוטובוסים במרכזית המפרץ (צילום: "כוח לעובדים")

מחאת נהגי האוטובוס: שיבושים במרכזית המפרץ ובכל הכניסות והיציאות של העיר (וידיאו)

הנהגים החברים באגד, סופרבוס ודן בצפון מוחים על תנאי העסקתם ועל סירוב המדינה להכיר בנהגי האוטובוס כעובדי ציבור. "הפכנו לעובדי קבלן", הם אומרים, וקוראים לשרת התחבורה להיפגש עם הוועדים ומאיימים בהשבתה כללית של התחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 13.9.21 18:31

עשרות נהגים, המאוגדים באיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" מפגינים בשעה זו בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה. הנהגים, החברים בחברות אגד, סופרבוס ודן בצפון, מוחים על תנאי העסקתם וסירוב המדינה להכיר בנהגי אוטובוס כעובדי ציבור. "הפכנו לעובדי קבלן", הם אומרים. במקום שיבושי תנועה בכניסה לתחנה בשל צעדת המפגינים.

מיכה וקנין, חבר ועד נהגי סופרבוס: "המדינה מפקידה בידינו אחריות כבדה לשלומם של הנוסעים, אבל לא ראו בנו, הכוח המניע את התחבורה הציבורית, עובדי ציבור. אנחנו מרגישים זאת באלימות הגוברת מצד נוסעים, שלא זוכה למענה מצד המשטרה, אבל גם בתנאי ההעסקה הירודים. במשרד התחבורה חייבים להפנים שללא נהגים אין תחבורה ציבורית. כ-4000 נהגים חסרים בישראל, והמצב רק יחמיר. מי ירצה לעבוד בעבודה שוחקת, אלימה וללא אופק?

 

 

מוועד הפעולה בדן בצפון נמסר: "נהגי האוטובוס הפכו לעובדי קבלן. הנה בימים אלה מסתיים המכרז על המטרונית. כל הנהגים מפוטרים באחת, ומי שייקלט בחברה החדשה מתחיל מאפס – הוותק שלו מתאפס. נהג שעובד 20 שנה שקול לנהג שהחל אתמול. אנחנו נלחמים כאן על עתיד התחבורה הציבורית. ללא נהגים הענף יקרוס.

מאיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" נמסר: "אנחנו מעריכים את האמפתיה שרוכשת השרה לנהגי האוטובוס ומאבקם, אבל בכל הכבוד הראוי, היכרות אמיתית עם הענף נעשית בשטח. בפריפריה החברתית-גיאוגרפית ולא בתל אביב. לא במפגש אקראי עם נהג, אלא עם מנהיגות ומנהיגי העובדים בתחבורה הציבורית. אנו קוראים למפגש השרה עם הוועדים לקידום משותף של מצוקות הענף. אנו קוראים לארגוני העובדים האחרים, להצטרף אלינו למאבק אמיתי שכולל התחייבות לשביתה כללית של התחבורה הציבורית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לייבלה

    ההשבתה והמחאה מווסתת פוליטית כאשר ישנה תחרות בין כוח לעובדים הימנימוההיסתדרות הותיקה וכל זאת על גב הנוסע איני יודע מה בדן אך באגד זוכים הנהגים בשכירים ליחס הוגן על כל המישתמעמות ותנאים בהתאם אין כל סיבה לפחות מועד אגד לעורר פרובוקציות והמולות עם כל הכבוד

  2. נהג אחד

    אולי זה הזמן שגם נהגי המשאיות והרכב הכבד יקבלו שכל ויצטרפו להפגנה הזו…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר