קליש וטל מסיירים בנחל סעדיה
קליש וטל מסיירים בנחל סעדיה

קליש וח"כ אלון טל ערכו סיור בנחל סעדיה

ראש העיר וחבר הכנסת טל סיימו לפני שעה קלה סיור בנחל סעדיה. בסיור נכחו האקולוגית העירונית, יעל אולק, נציגים מרשות נחל הקישון ופעילי סביבה. טל: "צריך להפוך אותו לאתר טבע עירוני מדהים וזה יחייב תקציב. אבל קודם יש למנוע את הזיהומים"

פורסם בתאריך: 19.9.21 08:45

לפני שעה קלה ערכה ראש העיר עינת קליש רותם וחבר הכנסת מטעם סיעת כחול-לבן אלון טל סיור בנחל סעדיה. עבור טל, מי שהקים את "השדולה להבראת מפרץ חיפה יחד עם חברי הכנסת נעמה לזימי, יוראי להב-הרצאנו ולימור תלם-מגן, זהו הביקור השני באזור המפרץ.

נושא שיקום נחל סעדיה עלה לכותרות בחודשים האחרונים וקמפיין לשיקומו החל לצבור תאוצה ברשתות החברתיות ובעקבותיו לסיקור בתקשורת המקומית. כזכור, טל לקח על עצמו את נחל סעדיה כנושא ראשון במעלה לטפל בו. בחודש אוגוסט הוא ביקר בנחל כשלאחריו הוציא מכתב חריף לקליש בו הוא כתב כי "ערכתי ביקור בנחל כדי לעמוד מקרוב על המפגע שעליו קראתי בעיתונות", וכי "מקור הזיהום הוא צנרת באחריות עיריית חיפה. מדובר בעבירה ברורה על חוק המים. האחריות להתנהלות הפלילית של עיריית חיפה בהקשר לנחל סעדיה רובצת על ראש העיר".

 

 

טל אמר לכלבו: "שמחתי שהגיעו כל הגורמים המקומיים, כולל ראש העיר, סגן ראש העיר אביהו האן ופעילים שעוסקים בשיקום הנחל. הייתה תחושה שמשהו קורה. מה שגיליתי זה שבנוסף לכל בעיית הזיהום והזרמת השמנים והשפכים יש בעיה של אתר פסולת פירטי בסמוך שפונה בעבר וחזר להתקיים – וזה נושא שיש לטפל בו. יש גם שאלה של מעורבות המשרד להגנת הסביבה. הייתי יועץ של מנכ"ל המשרד הסביבה לענייני אכיפה, ולעניות דעתי המשטרה הירוקה ואגף האכיפה של המשרד יכולים וצריכים לתת את המשאבים מכיוון שאי אפשר לצפות מהעירייה להגיע ליכולות הטכניות שיש למשרד ממשלתי, וקצב העבודה של המשרד הוא לא מקובל".

עוד אמר טל ל"כלבו": "צריך להפוך אותו לאתר טבע עירוני מדהים וזה יחייב תקציב. אבל קודם יש למנוע את הזיהומים. ראש העיר כבר נתנה רבע מיליון שקל לפיקוח ואני מקווה שאחרי הביקור היום שהיא ראתה מקרוב את הצורך במצלמות ובהרבה דברים פשוטים שלדעתי יכולים לשפר את המצב. ברגע שיתחילו להתחיל להגיש כתבי אישום ההרתעה תתחיל לפעול. הדגש מבחינתי צריך להיות עכשיו על מניעה וצריך לנקוט בצורה שיטתית על פיקוח ואכיפה. סיכמתי עם ראש העיר לקיים פגישת התייעצות עם מוביל בתחום האקולוגיה של נחלים".

חבר מועצת העיר, ניר שובר, שהשתתף בסיור ואף הגיש הצעה לסדר בנושא נחל סעדיה, אמר: "היה סיור חשוב ופורה. אני יכול להגיד שלמדנו הרבה דברים מהאקולוגית העירונית ומנציגי רשות נחל הקישון על מיני בעלים חיים וצמחים מיוחדים שגדלים בו והחשיבות של השארת הנחל בתוואי הקיים. אני שמח שחבר הכנסת טל הגיע והוא באמת גרם לנו להבין שיש בכנסת מישהו שאיכפת לו גם מחיפה וגם מנחל סעדיה. ראש העיר סיכמה על כינוס ישיבת מועצת העיר ביחד עם חברי הכנסת והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שכל נושאה יהיה נחל סעדיה.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי בוחבוט קריות

    בהקשר לנחל סעדיה הכל אחיזת עיניים מי כרמל צריך לעשות בדיקות בשטח ובמתחמי המפעלים בצק פוסט לגלות את מקורות המזהמים לנחל סעדיה ובשיתוף מח' הפיקוח העירוני לתת להם דוחות ולדאוג שמי השפכים יכווונו למקורות הרלוונטים ורק אחרי כן לתת הוראה להתחיל לנקות את הנחל ושיקומו אבל עד שזה יתחיל יקח לעיריית חיפה לפחת עוד 5שנים במקרה הטוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר