האדריכל גיא שחר (צילום: חן שכטר)
האדריכל גיא שחר (צילום: חן שכטר)

30 אדריכלים ופעילי שימור במכתב לקליש: המשיכי להעסיק את האדריכל גיא שחר במחלקת השימור

האדריכל גיא שחר הודיע לאחרונה על עזיבתו את המחלקה. ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר: "לאורך כל הדרך, שבתי והבהרתי את כמות המשימות האדירה ומולה את מצוקת כוח האדם במחלקה לשימור. הדגשתי את התגמול הבלתי מספק למי שעושה מעל ומעבר"

פורסם בתאריך: 29.9.21 13:15

אדריכלים ופעילי שימור פנו לראש העירייה עינת קליש רותם בבקשה שתשקול את המשך העסקתו של גיא שחר, אדריכל במחלקה לשימור מבנים ואתרים של העירייה.

במכתב שכותרתו "דאגה לנושא השימור בחיפה וליחידת השימור בעירייה", כותבים 30 אדריכלים ופעילי שימור: "ככל שהתרשמנו מההתחדשות ביחידת השימור וממינוי ראש יחידה ראויה, נודע לנו עתה על עזיבתו של האדריכל גיא שחר את יחידת השימור. גיא שחר, היחיד שנותר מההרכב הקודם של היחידה, כשלעצמו ידען ואדם סקרן ומעמיק, היה מהותי מאוד לתהליך המקצועי שנעשה לאחרונה באיסוף, בקרה מקצועית, ארגון הידע הנצבר בסקרים על מצאי השימור בעיר והטמעתו למערכת, תהליך שעדיין נמצא בעיצומו . חשיבות העבודה שנעשתה על ידו והידע שברשותו לא יסולאו בפז".

עוד הם כותבים במכתב, שמכותבים אליו גם מהנדס העיר אריאל וטרמן, מנהלת האגף לתכנון עיר ורדה ליבמן, חברי ועדת השימור וחברי מועצת העיר: "אנחנו מודאגים מאובדן זיכרון ארגוני ביחידת השימור ומודאגים מאוד מאבדן הידע המקצועי שברשותו. עשוי לקחת כשנתיים עד שהצוות המקצועי החדש יכיר את מצאי השימור בעיר ואת מערכת תוכניות בניין העיר בה, ויגבש מסגרות ומתכונות בריאות ומקצועיות לניהולו. אנו פונים אליכם כדי שתשקלו מחדש את המשך העסקתו של גיא שחר ביחידת השימור. להבנתנו, יחידת השימור בחיפה תזדקק מאד לנוכחותו בשנים הקרובות".

בין האדריכלים החתומים על המכתב: פארה גולדמן, שמואל גלבהרט, מיכל זוסמן, ענת בן מנחם, ערן מורדכוביץ, יעל סיון גייסט, אמיר פרוינדליך, טל פרידמן ראודניץ, צביקה קורן, שעיה רוט, נעה שק ונוספים.

 

 

שחר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "העיר חיפה עשירה במורשת, וזהו יתרון יחסי משמעותי שלה ברמה בינלאומית. למחלקה לשימור תפקיד מפתח במיפוי, עיגון ומינוף המורשת לטובת צמיחת העיר ושגשוגה. לפני יותר משלוש שנים הגעתי למחלקה עם רקע אקדמי וניסיון רב-תחומי בארכיטקטורה, גיאוגרפיה וטכנולוגיה. זאת לאחר שנים רבות של עבודה בתעשיית ההייטק והחלטה שמן הראוי לפעול למען סביבות החיים שלנו, ובעיר שאני אוהב במיוחד. במסגרת עבודתי קידמתי פרויקטים רבים, בהם סיקרי מורשת בכל רחבי העיר, תשתית ממוחשבת לעריכת הסקרים והנגשת המידע, מתודולוגיות ונוהלי עבודה, על מנת לייצר בהירות, ודאות תכנונית ותשתית איתנה להתפתחות העיר תוך העצמת ערכיה. הייתי שותף לעבודה האינטנסיבית במחלקה של הטמעת ערכי המורשת בתהליכים בעירייה, החל מבקשות להיתר, דרך ליווי תכניות ועד לפרויקטים אסטרטגיים.

"היו אלה שלוש שנים מרתקות, מלאות סיפוק והישגים, וזו הזדמנות להודות לשותפים הרבים לדרך, בעירייה ומחוצה לה. לאורך כל הדרך, שבתי והבהרתי את כמות המשימות האדירה ומולה את מצוקת כוח האדם במחלקה לשימור. הדגשתי את התגמול הבלתי מספק למי שעושה מעל ומעבר. בשנה שחלפה הבעתי ביתר שאת מול בכירים נושאים אלה, כמו גם את שאיפותיי וציפיותיי לקידום מקצועי-ניהולי, לצד משכורת הולמת. לאור העדר בשורות בנדון, הודעתי זה לא מכבר על החלטתי לסיים את עבודתי במחלקה לשימור מבנים ואתרים בעיריית חיפה החל מראשית אוקטובר. פניי לפיתוח ומתן שירותים במגוון מרחבים, בתחומי המורשת הטבעית ומעשה ידי אדם ותכנון ובנייה בסביבות היסטוריות. אהבתי ומחויבותי לעיר חיפה בעינן, ואשמח להמשיך לתרום לעירייה ולעיר במתווה שיימצא מתאים".

תגובת העירייה עדיין לא התקבלה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר