גן החיות של חיפה (צילום: צבי רוגר)
גן החיות של חיפה (צילום: צבי רוגר)

חברת המועצה הילה לאופר מעלה שוב את עתיד גן החיות לסדר היום

חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים, הילה לאופר, הגישה שאילתה בעקבות מידע שקיבלה ועל פיו מתוכננת הגעתו של נמר לגן החיות. לאופר: "מצד אחד מדברים על סגירת הגן ושינוי אופיו, מצד שני אני מקבלת מידע שככל הנראה הוא נכון שבמארס מתכוונים להביא נמר ואני שואלת איך זה מתקשר עם התוכניות של השלטון הנוכחי"

פורסם בתאריך: 4.10.21 16:56

חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים של חיפה, הילה לאופר, הגישה שאילתה שדנה בגן החיות העירוני בעיר ובעתידו.

בשאילתה כתבה לאופר: "העליתי את נושא גן החיות החיפאי כמה פעמים. טענתי ועדיין טוענת כי גן החיות הוא כתם לעיר חיפה ויש לשנות אופיו של המתחם, לתת לבעלי החיים המבוגרים שאינם יכולים לעמוד בזעזוע של שינוי מקום, לסיים חייהם בכבוד בתוך הגן תוך שיפור משמעותי בתנאיהם ואילו בע"ח שניתן, להעביר למקומות טובים יותר וכך לסיים את סאגת הגן העצוב הזה. במסגרת ועדת בע"ח ניסינו לקדם זאת אני ורכז הועדה ח"מ ניר שובר אך ללא הצלחה. התפטרתי מתפקידי כיור הועדה לאחר שהבנתי כי הועדה הזו לא מקבלת גיבוי ונראה כי זו ועדת קש. נושא גן החיות נשאר תקוע. הדיווחים השליליים על גן החיות ממשיכים להגיע".

עוד הוסיפה לאופר וכתבה: "פניתי במייל פעמים רבות למזכירת העיר ולכל גורם אפשרי בכדי לקדם מפגש בין כל גורמי המקצוע בכדי לדון בנושא הגן ולהתחיל לפעול למען סגירתו ושינוי ייעודו. לצערי לא זכיתי למענה! חשוב לציין כי לאחר שיחות מרובות עם מיטב המומחים בארץ, כולם תמכו בהצעתי להפיכת המקום למרכז לגרעיני רביה, שימור ושחרור לטבע בבוא העת של מינים מקומיים. חיפה נתברכה במינים רבים בסכנת הכחדה הזקוקים לעזרה הזו. תהליך ארוך ומורכב אך בהחלט אפשרי. מרכז שמטפח ומשמר מינים מקומיים ומרכז לימודי הקיים ממילא במתחם הגן, אליו יגיעו תלמידים מכל הארץ ללימוד משמעותי, חינוכי וערכי. תושבים רבים מכל הארץ שיגיעו ללמוד על המינים המקומיים שלנו".

 

הילה לאופר

 

במסגרת השאילתה מבקשת לאופר מענה למספר שאלות: כיצד ומתי תתאפשר תיאום פגישה בין כל הגורמים הרלוונטים ולדון בנושא עתידו של הגן; "כזכור לי, ראש העיר וסגנה אמרו כי לא ירצו לקלוט בע"ח לתוך הגן. האם זה נכון?", שאלה. עוד ביקשה לאופר לדעת, כי "ממידע שקיבלתי, מפעילי גן החיות מעוניינים לייבא נמר מאירופה לגן החיות החיפאי בסביבות מרץ. אבקש לדעת האם המידע נכון. אבקש להבין כיצד זה מסתדר עם הרצון שלא לקלוט בע"ח חדשים, האם ראש העיר תסכים לקליטת הנמר?; לאחר שהוסכם כי נכון להוציא את גן החיות מידיו של אתוס, האם נעשתה או תיעשה פעולה לשם כך?".

לאופר אמרה לכלבו: "מצד אחד מדברים על סגירת הגן ושינוי אופיו, מצד שני אני מקבלת מידע שככל הנראה הוא נכון שבמארס מתכוונים להביא נמר ואני שואלת איך זה מתקשר עם התוכניות של השלטון הנוכחי. ראש העיר דיברה גם איתי על הרצון לסגור את הגן ואני כלל לא בטוחה שראש העיר בכלל יודעת על התוכנית להביא בעלי חיים חדשים באירופה. לכן חשוב לי שבאמצעות שאילתה זו הדברים יובאו לידיעתה, במידה ועדיין לא הובאו, ובהמשך גם לקבל תשובות על עתידו של הגן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אנה

    תסגרו כבר את הגן העלוב הזה, זאת בדיחה. לכו לחי פארק במוצקין אם אתם רוצים לראות גן חיות עשיר ועכשווי.

  2. עופר

    הרעיון נחמד אבל בשום פנים ואופן זה לא צריך לבוא על חשבון גן החיות. אין אף עיר רצינית באירופה ולדעתי בכלל בעולם שאין בה גן חיות. אם הטיפול בחיות הוא רע וגם הניהול לא משהו אז שישנו מה שצריך.

  3. משפחה

    העיר חיפה מחלת כל פינה מעניינת.מטפחת את חזירי הבר בחצרות הבתים בכרמל שזה מפגע תברואתי מסוכן ובמיוחד בזמן הקורונה אבל פקידת עיריה מתחסדת עם חזה חשוף רוצה לחסל את גן החיות שזו פינת חמד ואלפי ילדים ומשפחות באים מכל הצפון לבלות יום בפארק הנחמד עם מדריכים נהדרים שמסבירים לילדים הסקרנים על חיות שאין סיכוי אפילו קטן שלרובם תהיה הזדמנות לראות. רחמים על העיר הזו שמעולם לא ניצלה את הפוטנציאל שלה ושהמובילים שלה הם עדיין מפאייניקים של פעם חסרי מעוף וחסרי הבנה לאיך עיר צריכה להראות.ומה המחוייבות של העיר כלפי התושבים.למזלי הלכתי עם משפחתי רחוק רחוק מחיפה לפני שנים רבות.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו תגובה מרושעת של "משפחה", שמתעכבת על לבושה של לאופר יותר מאשר על הסיבה לשאילתה. אני בכלל תושבת כפר סבא לידיעתך – "רחוק רחוק מחיפה" כמו שאת/ה מתארים. לפני שבוע וחצי נפשתי עם משפחתי בעיר וכשהגענו לכלוב הטיגריס נקרע לנו הלב. הוא הלך בכפייתיות מצד לצד במשך 20 דקות. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שמשהו לא טוב עובר על החיה המרשימה הזאת, שמעבירה את חייה השלמים בכלוב קטן ועלוב שלא מתאים למידותיה או לאופן שבו היא צריכה לחיות. תיכנסו לבידוד של עשרה ימים, ואז תחשבו מה אם כל החיים הייתם צריכים להתקיים כך. העובדה שזו פינת חמד ושיש מדריכים נפלאים משמחת, אבל בטח שלא מצדיקה עוול מסוג זה שעושים ליונקים הגדולים בגן החיות. את/ה מרחמים על העיר ומקוננים על חוסר מעוף. חבל שאין בלבך רחמים כלפי יצורים שאינם יכולים להביע במילים את הסבל שלהם. חבל שאין לך המעוף לראות כיצד אפשר לקיים גן חיות חינוכי אמיתי, שאינו מסב סבל וייסורים לאף אחד. לידיעתך, כנופשת מבחוץ אחשוב פעמיים אם אחזור לגן החיות ההוא עם ילדיי, שהזדעזעו כמוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר