המטרונית החדשה של 'סופרבוס' אוטובוס מפרקי חשמלי (צילום בן ניקסון)

חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס" תפעיל בחיפה ובקריות 121 מטרוניות חדישות

החברה, שזכתה במכרז של משרד התחבורה, תפעיל החל מיום שישי הבא את קווי המטרונית בחיפה ובקריות שהופעלו עד כה על ידי חברת דן. לראשונה, יתווספו לצי המטרוניות רכבים המונעים באנרגיה חלופית

פורסם בתאריך: 5.10.21 15:10

החל מיום שישי הבא, 15 בחודש, תחל חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס" מקבוצת "בליליוס" בהפעלת המטרונית בחיפה, לאחר שזכתה במכרז בפברואר האחרון. תהיה זו הפעימה הראשונה במסגרת המכרז, במהלכה תפעיל החברה את שלושת קווי המטרונית הקיימים, שהופעלו עד כה על ידי חברת דן: קו 1, הקו האדום – ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל – ימשיך לפעול כרגיל בכל ימות ושעות השבוע, גם בשבת, במתכונת 24/7; קו 2 – הקו הכחול מקרית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים – יוותר גם הוא ללא שינוי; קו 3 – הקו הירוק – ממרכזית הקריות להדר הכרמל.

המטרונית החדשה של 'סופרבוס' אוטובוס מפרקי חשמלי (צילום בן ניקסון)

בעתיד צפויה "סופרבוס" להפעיל שני קווי מטרו חדשים: קו 4 – קו המנהרות, שיחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל; קו 5 – קו מטרונית לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר ועד שכונת הדר בחיפה.

 

 

כחלק מכניסתה להפעלת המטרונית בחיפה ובקריות, עתידה "סופרבוס" להחליף את 100 המטרוניות הפועלות כיום במערך ב-121 מטרוניות חדשות. לראשונה, יתווספו לצי המטרוניות רכבים מונעים באנרגיה חלופית, ו-40 אחוז מצי הרכב יורכב מ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים ידידותיים לסביבה, המספקים חוויית נסיעה מהירה ושקטה יותר. יתר הצי יופעל באמצעות 71 אוטובוסים מפרקיים העומדים בתקן המחמיר "יורו 6". כל הרכבים נגישים ומותאמים לאנשים עם מוגבלויות.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יעקב ישראל נתניהו: "מטרופולין חיפה עומד בפני עידן חדש של תחבורה ציבורית. השנה הקרובה תביא עימה בשורות חדשות שישפרו בצורה משמעותית את שירות התחבורה הציבורית במטרופולין כולו. בימים אלו יוצא לדרך מהלך הכולל שורת בשורות, לרבות, רכבלית חדשנית ומתקדמת. וכן, המטרונית המתחדשת ושני הקווים שיתווספו במסגרתה בעתיד הלא רחוק. אנחנו פועלים בכל האמצעים על מנת לתת לכם ולכן, תחבורה ציבורית איכותית, יעילה ומתקדמת, שתאפשר לכם להשאיר את הרכב הפרטי בבית, לחסוך זמן, כסף וכאבי ראש".

מנכ"ל סופרבוס, צחי נווה: "אנו שמחים להפעיל את המטרונית החדשה. מלבד תפקידן של מערכות תחבורה איכותיות לנייד אנשים ממקום למקום ביעילות, יש להן ערך משמעותי בפיתוח החברתי והכלכלי של המטרופולין. לכן, סופרבוס גאה לקחת חלק בפרויקט המורכב והמאתגר הזה, ולהמשיך לבסס את המטרונית כלב הפועם של העיר. כחברה המפעילה את מערך התחבורה באשכול העמקים , אנו חשים ומכירים בצורכי 'השירות לנוסע' ברמה גבוהה. אנו נעשה הכל על מנת להבטיח שנוסעי התחבורה הציבורית במטרופולין ייהנו משירות זה ומשדרוג אמיתי של המערך התחבורתי שלהם".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מלכישוע

    מבקש לשמוע כיצד מהגדלת צי הרכב ב-21% ניתן להפיק גידול של 50% בשירות.
    תודה.

  2. המטרונית נכשלה נקודה

    כל עוד מדובר בקווים הקיימים שבהם האוטובוסים עוצרים בכל תחנה גם אם אין בה נוסעים, הנסיעה תישאר ארוכה ומייגעת בין הקריות לחיפה. חייבים קווי אקספרס

  3. עירית איזנברג

    חיפה חייבת תחבורה ציבורית בינעירונית בלילות ובסופש לפיתוח הכלכלי העיסקי ולרווחת תושבי חיפה שסובלים כל יום מכך שאין רכבות ואוטובוסים בשעות הלילה ואינם זוכים לבלות עם משפחותיהם ערב חג וסופש.
    על עיריית חיפה למצוא פתרון לכך ולדאוג לתושבי חיפה לתחבורה בינעירונית הולמת כמו עירית כפר סבא, חריש, בת ים ועוד….
    חיפה מטרופולין בירת הצפון ועל ראשת העיר לדאוג לחיפאים לתחבורה בינעירונית.
    אנחנו לא עיירת ספר….

  4. מלחזיה

    המטרוניות עד כה איטיות מזדחלות לא מגיעות לשכונות במקום להקל על חיי התושבים עשו אותם מסובכים ביטלו ככ הרבה קוים בשביל המטרונית החילזון הזה גם איטי גם לא מגיע לשכונות היה מוטב להחזיר את כל הקווים שבוטלו קו 103 113 היו קווים עמוסים אבל היו מהירים על פני המטרוניות גם קווי השכונות פינו דרכן לאלוף האיטיים המטרונית עתה, עוד 2 קווים בתכנון?? לעבור כבר עתה לסוס ומרכבה אולי זה מה שרוצים במשרד התחבורה

  5. מתאים למקור

    כל הקוים עמוסים לעייפה בצורה קיצונית ולא משנה כמה תחכה לא פעם אחד אחרי השני בקושי נכנסים.
    היו צריכים לחשוב על אוטובוסים נוסח ברזיל של 270 נוסעים.כי הכמות רק עולה כל הזמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר