בניין משרדי הממשלה בחיפה (צילום: אסף אורן)
בניין משרדי הממשלה בחיפה (צילום: אסף אורן)

ההסתדרות נגד הכוונה של הנהלת קרית הממשלה להציב מצלמות במתחם

במכתב ששלח סגן יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה יעקב גבאי למנהל קרית הממשלה הוא מתריע: "ההסתדרות לא תוכל לתת ידה למהלכים פוגעניים וחד צדדיים מצד ההנהלה, כאשר בעניין זה ההסתדרות שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל צעד העומד לרשותה על פי דין"

פורסם בתאריך: 7.10.21 10:15

סגן יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה יעקב גבאי שלח מכתב למנהל קרית הממשלה בעיר, גבי בן דוד, שכותרתו "הצבת מצלמות מעקב אחר עובדים – קרית הממשלה".

כותב גבאי: "הובא לידיעתי על ידי ראשי ועדי העובדים, כי בכוונת הנהלת קרית הממשלה להציב מצלמות בבנייני הקריה הממשלתית והחניונים. במסגרת ההודעה שנשלחה על ידכם נכתב, כי בסיסה של החלטה זו נעוץ ב'עבודת מטה שנעשתה בין הנהלת הקריה לבין הפרקליטות'… מעיון בנוסח ההודעה עולה, כי לבד מהעובדה שזו מנוסחת בצורה סתומה ובלתי נהירה, הרי שההחלטה עצמה אף לוקה, בין היתר, במספר מישורים: ראשית, מדובר בהחלטה חד צדדית של הנהלת קרית הממשלה (בעלת השלכות מהותיות על ציבור העובדים), אשר התקבלה ללא אישור ו/או היוועצות ו/או שיתוף ועדי העובדים ו/או ההסתדרות הכללית. שנית, מדובר בהחלטה אשר יישומה מעלה חשש ממשי לפגיעה בזכויות יסוד של עובדים לרבות אך לא רק הזכות לפרטיות. שלישית, מדובר בהחלטה הטומנת בחובה שאלות רבות, הן במישור הארגוני והן במישור המשפטי, הדורשות ליבון והסדרה בין נציגי ההנהלה לוועדי העובדים. כך, בין היתר, בכל הנוגע לגוף ולאופן קבלת ההחלטה, אופן יישום ההחלטה והיקף השלכותיה על ציבור העובדים".

גבאי מסיים את מכתבו: "ההסתדרות הכללית החדשה לא תוכל לתת ידה למהלכים פוגעניים וחד צדדיים מצד ההנהלה, כאשר בעניין זה ההסתדרות שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל צעד ארגוני ו/או משפטי העומד לרשותה על פי דין. בניסיון לכונן מערך הידברות חיובי ובונה בין הצדדים, אבקש לתאם מועד, קרוב ככל הניתן, לפגישה משותפת לטובת ביאור הנושא".

 

 

גורמים בהנהלת קרית הממשלה, עימם שוחח "כלבו – חיפה והקריות" טוענים, כי ההחלטה נובעת מהוראת משרד הבריאות, ומטרתה, לאכוף, למשל, מעשנים בחדרי מדרגות שעושים זאת בניגוד לחוק.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לאחר קבלת תלונות רבות שהגיעו מעובדי הקריה בדבר עובדים שמעשנים במבני הממשלה, בשטחים משותפים ובחדרי מדרגות באופן קבוע, ולאחר התייעצות וקבלת אישור מהגורמים המוסמכים, הוחלט על התקנת מצלמות אשר נועדה לאפשר אכיפה לשמירה על הוראות החוק בעניין איסור עישון במבני הממשלה ושמירה על בריאותם של העובדים. למרות בקשות חוזרות ונשנות, עובדים אלה מסרבים לשנות את מנהגם, ובכך אינם עומדים בהוראות החוק ופוגעים בבריאותם של יתר העובדים. למרות שישנם מקומות מסומנים לעישון ברחבי הקריה עובדים אלה ממשיכים לעשן בשטחים המשותפים. המצלמות אינן מצלמות מעקב ויותקנו בשטחים ציבוריים בלבד לצורך אכיפת הנושא כאמור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר