רופית הים (צילום: אולגה ודוב)
רופית הים (צילום: אולגה ודוב)

צמח נכחד נמצא מחדש במורד הקישון

רופית הים - צמח אופייני לביצות מלוחות שההערכות היו כי נכחד מהקישון - התגלה באזור הצ'ק פוסט, בבריכת מים קטנה במורד הנחל. ברשות הנחל מתכוונים לשמר אותו בגן בוטני שהיא הקימה

פורסם בתאריך: 27.5.17 12:57

בסקר גופי מים עונתיים שערכה רשות נחל הקישון נמצאו באזור הצ'ק פוסט בחיפה מרבדים בעלי צפיפות בינונית של רופית הים – צמח מלחות נדיר שכבר התגבשה הערכה כי הוא נכחד מאזור הקישון.

רופית הים הוא עשב טבול הגדל בבריכות מים ובביצות מלוחות, והוא מוגדר בישראל כצמח בסכנת הכחדה. תפוצת רופית הים בארץ נמצאת בנסיגה, וכיום ידועים רק עוד חמישה אתרים בלבד שבהם נמצא מין זה – חוף הכרמל, פלשת, הבקעה, ים המלח והערבה.

גוף המים שבו נמצאה רופית הים באזור הצ'ק פוסט הוא בריכת מים קטנה המהווה חלק ממערכת מורד נחל הקישון. בריכה זו היא בעלת מליחות גבוהה מאוד ביחס למים מתוקים, ומליחותה היא ברמה של כחצי ממליחות מי הים.

בכוונת רשות נחל הקישון לשמר את רופית הים בגן הבוטני לשימור צמחי מלחת הקישון שהיא הקימה בשיתוף עם מכללת אורנים. הימצאות הצמח הנדיר באזור הצ'ק פוסט, ביחד עם שטחים נוספים בקרבת נחל הקישון כדוגמת האפנדיקס (השריד האחרון למלחת הקישון), מלמדת על ייחודו של המרחב שאותו רשות הנחל פועלת לשמר.

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "בשל לחצי הפיתוח לאורך מישור החוף נדחקים ונעלמים בתי הגידול הייחודיים שהיו כאן. גילוי אוכלוסיית המין רופית הים מעלה מחדש את חשיבותו של שימור בתי הגידול הלחים בישראל בכלל, ובפרט מה שנותר ממלחת הקישון. בעתיד מתכננת הרשות להשיב פרטים של רופית הים לפארק מורד הקישון, כמו גם צמחי מלחה אחרים, ובכך לשקם ולשמר בית גידול ייחודי זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר