רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

זעאתרה בעקבות תקיפת חזיר הבר: "לא צריך לחכות לקורבן הבא. אין מנוס מדילול מבוקר"

אחרי התקיפה אמש של תושב העיר על ידי חזיר בר, חבר המועצה מסיעת חד"ש לא מהסס להצהיר באופן רשמי, כי התרחבות תופעת החזירים בעיר מחייבת תפנית בטיפול. זעאתרה: "למרות כל הצעדים שנעשו – קיבוע פחים, גידור גינות ועוד – זו עדיין תופעה מטרידה ומסוכנת, שעלולה לעלות בחיי אדם"

פורסם בתאריך: 18.10.21 14:03

התקיפה של תושב העיר, דוד סוכוי, על ידי חזיר בר אמש (ראשון) ברחוב הפרחים ברוממה החדשה, תעורר, כך נראה, תגובות במערכת הפוליטית. הראשון לעשות זאת באופן רשמי הוא יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר וחבר ועדת הביטחון, רג'א זעאתרה. זעאתרה לא מהסס להצהיר, כי לדעתו, אין מנוס מביצוע פעולות דילול.

זעאתרה: "לפני כשבועיים קיימנו דיון מיוחד בוועדת הביטחון בנושא השפעת חזירי הבר על ביטחון התושבים. לדיון הגיעו מומחים, תושבים, אנשי רשות הטבע והגנים והווטרינר העירוני. בין חברי המועצה נכחנו רק אני ואיציק בלס. למרות כל הצעדים שנעשו – קיבוע פחים, גידור גינות ועוד – זו עדיין תופעה מטרידה ומסוכנת, שעלולה לעלות בחיי אדם. אני מאחל החלמה מלאה לתושב העיר שנפגע".

מוסיף זעאתרה: "בשבוע הבא נקיים ישיבת המשך בנושא, אליה יוזמנו אקולוגית העירייה יעל אולק, היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, גזבר העירייה רוני בן חיים וראש מנהל טיפול בחזירי הבר נחשון צוק. לעניות דעתי, המצב מחייב תפנית בטיפול. לא יהיה מנוס משימוש באמצעים של דילול מבוקר ומידתי, שהופסק ללא סיבה ברורה, לצד האמצעים שהעירייה מבצעת כיום למיגור התופעה".

צפו בעדותו של תושב חיפה שהותקף אמש על ידי חזיר בר

יצוין, כי נושא דילול החזירים נחשב למוקש פוליטי, שרבים מחברי מועצת העיר נמנעים מלהיכנס אליו. כבר בחודש הראשון לכניסתה לתפקיד, הורתה קליש רותם על עצירת פעולות הדילול, ומאז מופנות אליה לא מעט אצבעות המאשימות אותה בהתרחבות התופעה לממדים עצומים.

 

 

 

חבר המועצה הראשון שהצהיר על תמיכתו בפעולות הדילול היה חבר איציק בלס מהליכוד. בשל עמדתו זו, הוא ספג ביקורת קשה מפעילי זכויות בעלי החיים. הצעתו מיוני אשתקד, שנחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות" ושבה הציע לחזור לפעולות הדילול ולמכור את בשר החזירים, עוררה אז רעש תקשורתי. עד היום בלס מעלה את תופעת חזירי הבר לסדר היום בהצעות לסדר ובשאילתות לראש העירייה. חברת מועצה נוספת שהצהירה שיש לחזור ולבצע פעולות דילול היא יו"ר סיעת חיפה בשבילנו, עו"ד שרית גולן שטיינברג.

עתה, כך נראה, גם עמדתו של זעאתרה לשוב ולדלל את חזירי הבר, תגרור אחריה תגובות נוספות  של חברי מועצה, שיצטרפו לעמדתו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אנטי חזירים

    צודק‼️
    ודי לתת משקל יתר ולא פרופורציונלי למיעוט הקולני ההזוי, שחס רק על חזירי בר מסוכנים

  2. עד מתי ?

    חזירים קפצו לי לכביש כאשר נהגתי ברכבי . בדרך נס נמנע אסון.
    נערות שחגגו יום הולדת בטבע נאלצו לברוח מפני שחזירים עטו על כל הכיבוד.
    משפחות צעירות חוששות לרכוש בית בחיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר