מי שומר על הולכי הרגל? (צילום: "אור ירוק")
מי שומר על הולכי הרגל? (צילום: "אור ירוק")

חיפה מדורגת במקום השישי והלא מכובד ברשימת הערים המסוכנות להולכי הרגל

מבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל שבוע הבטיחות בדרכים עולה, כי בחיפה נהרגו בשלוש השנים האחרונות 477 הולכי רגל בתאונות דרכים. דוח של המועצה האירופית לבטיחות דרכים מגלה ששיעור הולכי הרגל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל גבוה בכ-50 אחוז מהממוצע במדינות אירופה

פורסם בתאריך: 2.11.21 14:15

477 הולכי רגל נפגעו בחיפה בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות (2020-2018), שהם 1.67 הולכי רגל שנפגעים בתאונות דרכים לכל 1000 תושבים. חיפה מדורגת במקום השישי במסוכנות להולכי רגל. העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1000 תושבים היא בת ים, יותר מכל עיר אחרת בארץ. כך עולה מבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל שבוע הבטיחות בדרכים.

דוח של המועצה האירופית לבטיחות דרכים (ETSC) חושף, כי ישראל נמצאת במקום הרביעי והגרוע בשיעור הולכי הרגל ההרוגים מכלל הרוגי תאונות הדרכים. הדוח בדק את שיעור הולכי הרגל ההרוגים במהלך שלוש שנים (2018-2016) בכל מדינות אירופה, וממנו עולה כי שיעורם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, נאמד ב-32 אחוז בממוצע. ליטא (38 אחוז), רומניה (37 אחוז) ולטביה (35 אחוז) נמצאות במקומות הראשונים בשיעור הולכי הרגל ההרוגים, בעוד הולנד (9 אחוז) נורבגיה ופינלנד (11 אחוז כל אחת) הן המדינות הבטוחות ביותר עבור הולכי הרגל.

כאשר בוחנים את ממוצע הולכי הרגל ההרוגים בקרב מדינות אירופה עולה, כי 21 אחוז מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל. כאשר משווים את הנתונים הממוצעים של מדינות אירופה, ניתן לראות עד כמה גדול הכישלון של מדינת ישראל, כאשר שיעור הולכי הרגל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל גבוה בכ-50 אחוז מהממוצע במדינות אירופה.

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. לכן, האחריות לבטיחותם מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ובעיקר על ראשי הרשויות והערים. הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומה הן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אין

    בהתחשב בעובדה שהעירייה לא עושה כלום בכדי להפסיק את התופעה של רכבים החונים על מדרכות ועל כבישים (בנתיבי נסיעה), זה, למרבה הצער, ממש לא מפתיע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר