לוח מודעות סמוך למועצה הדתית ועליו מודעת ההפגנה
לוח מודעות סמוך למועצה הדתית ועליו מודעת ההפגנה

משגיחי כשרות יפגינו מחר מול בניין המועצה הדתית

משגיחי הכשרות מוחים על ההסכם שנחתם בין המועצה הדתית להסתדרות ומחייב אותם להשתמש במכשירים חכמים לצורך שימוש באפליקציית הנוכחות "שירת הים". לדבריהם, ההסתדרות והמועצה הדתית חיפה פוגעות בזכויותיהם ובפרטיותם

פורסם בתאריך: 3.11.21 17:07

מחר, בשעה 13:00, יפגינו משגיחי כשרות מול המועצה הדתית בהדר במחאה על ההסכם שנחתם בין המועצה הדתית וההסתדרות הכללית במרחב חיפה בחודש יולי, המחייב אותם להשתמש ב"מכשירים חכמים" לצורך עבודתם.

במקביל, הגישו מספר משגיחי כשרות עתירה לבית המשפט המחוזי בעיר, שבה ביקשו מבית המשפט להורות על ביטול תקנון משגיחי הכשרות שנחתם בין המועצה הדתית וההסתדרות "שלא בהסכמתם של משגיחי הכשרות בחיפה תוך כדי ביצוע מחטף, וזאת על מנת לפרסם מצג שווא של 'הסכם הדואג' לתנאי שכרם ותעסוקתם של המשגיחים תוך כדי פגיעה בפרטיות".

תחילת הפרשה באפריל האחרון עם דרישת ההסתדרות מהמועצה הדתית להקפיא לאלתר את השימוש ביישומון הנוכחות המכונה "שירת הים",, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו חיפה והקריות". במכתב אותו שלחה ההסתדרות במרחב חיפה בשיתוף יו"ר הסתדרות המעוף גיל בר טל, ליו"ר מועצה הדתית בחיפה, הרב משה דגן, נטען בין היתר, כי ההחלטה לחייב משגיחי כשרות להשתמש ביישומון "שירת הים" ולחתום באמצעותו נוכחות מהווה פגיעה קשה בזכויותיהם של המשגיחים וכן שינוי חד צדדי בתנאי העסקתם. הם דרשו מדגן להקפיא לאלתר את השימוש ביישומון. מקורבים לדגן אמרו אז, כי ההחלטה על שימוש ביישומון היא חלק מחזונו לשיפור מערך הכשרות במועצה הדתית עם היכנסו לתפקיד בתחילת שנה שעברה, לאור תלונות על מחדלים במערך הכשרות בחיפה, כפי שאמר בעת מינויו לתפקיד יו"ר המועצה הדתית.

ביולי יצאה הודעה לתקשורת על הסכם קיבוצי מיוחד שנחתם בין המועצה הדתית חיפה לוועד משגיחי הכשרות והסתדרות מרחב חיפה. על פי ההודעה, ההסכם "מסדיר את מלוא זכויותיהם וחובותיהם של משגיחי הכשרות במרחב", לאור הטמעת היישומון 'שירת הים' לצורך הסדרת מערך הכשרות. יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי הודה מקרב לב לראש המועצה הדתית בחיפה הרב דגן ולכל צוות המועצה על עשייתם המבורכת. בנוסף הודה רבות לחברי ועד משגיחי הכשרות הרב שמואל אוטמזגין, הרב מאור ציונוב ויוסף ציון על התגייסותם, תרומתם ועשייתם למען כלל משגיחי הכשרות במרחב חיפה.

 

 

 

בשעות האחרונות נתלות בעיר מודעות המבשרות על ההפגנה מחר תחת הכותרת "צו 8 למשגיחים". במודעות נכתב: "בעקבות התנהלות המועצה הדתית נגד משגיחי הכשרות בעיר חיפה, הרינו להודיע לכלל המשגיחים – ביום חמישי כ"ט בחשוון בשעה 13:00 כולם מגיעים מחוץ לבניין המועצה הדתית. בברכת ולא תגורו מפני איש".

לדברי המארגנים, ההפגנה היא חלק מהמחאה נגד השימוש במכשירים חכמים. "גדולי הרבנים התנגדו לבקשת המועצה הדתית", אמרו.

מהמועצה הדתית נמסר בתגובה: "מטרת המועצה היא לשפר את מערך הכשרות ולהדק את הפיקוח בין היתר באמצעים טכנולוגיים, כמו היישומון 'שירת הים' של המשרד לשירותי דת, כפי שזה מתנהל במקומות רבים ברחבי הארץ וזכה לברכת הרבנים שליט"א. המשגיחים יוכלו לקבל מכשירים מסוננים ומפוקחים כהלכה. ההסדרה הזו מעוגנת בהסכם שנחתם עם הסתדרות במרחב חיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר