החלטה היסטורית: אושר ריקון מיכל האמוניה (וידאו)

בית המשפט העליון הכריע לטובת עיריית חיפה והורה לרוקן את המיכל סופית עד 31 ביולי. ראש העיר יונה יהב: "החלטה אמיצה ומעוררת כבוד"

פורסם בתאריך: 28.5.17 22:50

בית המשפט העליון קבע היום כי מיכל האמוניה במפרץ חיפה ירוקן באופן סופי עד ל-31 ביולי. ההחלטה ניתנה במסגרת ההכרעה בבקשה שהגישה חברת חיפה כימיקלים, מפעילת המיכל, למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מתחילת חודש מרץ לחייבה בריקון המיכל עד ל-1 באפריל.

להחלטת בית המשפט המחוזי הוצא צו עיכוב ביצוע על ידי בית המשפט העליון, שהיום החליט כאמור שהמיכל ירוקן בתוך כחודשיים. בית המשפט העליון החליט לדון בבקשת רשות הערעור כבערעור וקבע כי לחיפה כימיקלים ניתנת ארכה אחרונה להבאה חד פעמית של אונייה או אוניות אמוניה ובלבד שהמשרד להגנת הסביבה יאשר כי מילוי המיכל ככל שיידרש ייעשה בבטיחות הראויה ויאפשר את ריקונו הסופי לאחר מכן לא יאוחר מ-31 ביולי.

שופטי בית המשפט העליון חנן מלצר, נעם סולברג ואורי שוהם הוסיפו בהחלטתם כי בתקופת הביניים שעד להקמת מפעל לייצור אמוניה (שאמורה להימשך כשלוש שנים) במקום מרוחק מאזורים צפופי אוכלוסין "ניתן יהיה, באישור הרגולטורים הרלוונטיים, אף לבחון ולאשר פתרון חלופי זמני (שייושם בטווח זמן של כשנה) שיסדיר ייבוא חומצה חנקתית בעבור תעשיות הדשנים, חלף האמוניה".

יצוין כי את ההליך שהוביל להחלטה ההיסטורית שהתקבלה היום בבית המשפט העליון יזמה עיריית חיפה, שבחודש פברואר הגישה לבית המשפט לעניינים מקומיים בקשה לפי חוק רישוי העסקים להפסקת פעילות המיכל. במסגרת ההליך, בית המשפט לעניינים מקומיים ולאחריו בית המשפט המחוזי הורו על ריקון המיכל, וכיום כאמור גם בית המשפט העליון אימץ את ההכרעה בדבר סיום פעילותו של המיכל וקצב לכך כחודשיים.

ראש העיר יונה יהב: "ההחלטה האמיצה שקיבלו שופטי בית המשפט העליון מעוררת כבוד, ונותנת הרבה תקווה למיליון ומעלה תושבים באזור מפרץ חיפה, שיגיע היום והמפרץ יהיה נקי מכל איום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר