הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)
הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)

זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

יום שישי, א' בכסלו, תשפ"ב. הדלקת נרות: 16:16, צאת השבת 17:24 - על פרשת השבוע "תולדות" והקשר שלה לתוכניות בישול

פורסם בתאריך: 5.11.21 15:01

לא סתם התוכניות הנצפות (לפחות בישראל) הן תוכניות הבישול. זה לוקח זמן, זה מאתגר, אבל התוצאה משתלמת. רק צריך להיזהר לא לשים יותר מידי מלח.

בפרשת השבוע, "תולדות", אנו קוראים על אהבתו הגדולה של יצחק אבינו לבנו,  עשו. "ויגדלו הנערים ויהי עשו איש יודע ציד איש שדה… ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו". זה רציני? יצחק הצדיק והרוחני מבכר את עשו על פני יעקב הצדיק בגלל האוכל הטעים שהוא מכין לו?

מפליא או לא, אך בתורתו של הרבי על פרשת השבוע נגלה עולם חדש בנושא.

יצחק, שכל חייו עבד בחפירת בארות, בגילוי המים הטמונים מתחת לאדמה, אוהב את עבודת הבישולים. לימוד תורה באוהל (יעקב יושב אוהלים) הוא דבר נעלה וגדול, אבל העבודה הקשה והמיוחדת יותר היא עשיית מטעמים. לדעת להוציא את המיטב מכל דבר, לערב מספר תבלינים וחומרים כדי להפיק את המרב.

וברוחניות הדברים – יצחק ראה את הטוב הטמון בעשו. הוא לא הסתכל על החלקים הגרועים שבעבודה זו, אלא דווקא על הפוטנציאל הטמון בו, ורצה שמה שיתגלה זה רק הטוב, מה שלא קרה בסופו של דבר.

בספר התניא (פרק כ"ז) מובא שיש שני סוגי מטעמים: כאלו שהם מתוקים בטבעם, ואלו שצריך לתקן אותם ולתבל אותם כדי שיהיו טעימים, וזה מקביל לצדיקים (מתוקים בטבעם) לעומת בעלי תשובה (צריכים לעבוד ולתקן את עצמם) – כי דווקא באלו שאינם צדיקים יש טוב עמוק יותר, רק שצריך לעבוד קשה כדי להוציא את הטוב מהם, וזו העבודה שלנו!

בשבוע האחרון התקיים "כנס השלוחים העולמי" של שלוחי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מכל רחבי תבל. עבודתם של השלוחים היא כמעט כמו מאסטר שף. לגלות בכל יהודי את הפוטנציאל שבו, ולהכין מזה "מטעמים" לקדוש ברוך הוא.

אין נחת גדולה מזו שיהודי שמעולם לא שמע על יהדותו מגלה לפתע את ההיסטוריה המרתקת שלו; שאישה שתמיד נמנעה מלעשות מצוות מתחילה להדליק נרות לכבוד שבת קודש.

אז למרות שאפשר להעדיף ולבכר את הישיבה ב"כולל", הרבי דוחף, ממריץ ומבקש לצאת לשליחות. לגלות את הטוב הטמון בכל יהודי ולהאיר אותו, עד לגילוי האור הגדול עוד היום – הגאולה השלמה בביאת משיח צדקנו.

הרבי לא הסתפק ב-5000 השלוחים. הוא מבקש גם ממך, להיות שליח! לראות את מי אפשר להאיר, על מי אפשר להשפיע להוסיף במעשים טובים ובלימוד התורה,
ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

שבת שלום וחודש טוב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר