כרמליה (צילום: מיכה בריקמן)
כרמליה (צילום: מיכה בריקמן)

לתושבים בכרמליה כואב הראש: מתלוננים על רעש מוטורי בלתי פוסק מעל ראשיהם

הפעיל השכונתי ערן שולמן: "פניתי לחיל האוויר, ונאמר לי שיש תרגיל. כשהתלוננתי על כך שזה מתבצע מעל שכונת מגורים, נאמר לי שהם מבינים, אך אין מה לעשות". תושב השכונה ליאור אפט: "זה כבר היום השלישי ברציפות. האזור של חיפה פשוט צריך להיות מחוץ לתחום"

פורסם בתאריך: 16.11.21 21:08

שלוותם ומנוחתם של תושבי כרמליה מופרות בימים האחרונים. ל"כלבו – חיפה והקריות" הגיעו תלונות של תושבים על רעש מוטורי בלתי פוסק מעל ראשיהם. הפעיל השכונתי ערן שולמן: "בימים האחרונים אני שומע רעש מוטורי של כלי טיס – רחפן או מזל"ט, שמפריע להתנהלות השלווה של תושבי השכונה. יש פה פחד ממעקב אחר הדירות שלנו עקב גל הפריצות של החודשים האחרונים. יש גם פעילות של מטוסי קרב. פניתי לחיל האוויר, ונאמר לי שיש תרגיל. כשהתלוננתי על כך שזה מתבצע מעל שכונת מגורים, נאמר לי שהם מבינים, אך אין מה לעשות".

ליאור אפט, תושב השכונה: "אני לא בטוח שזה רחפנים. יש מזל"ט, שמטרטר מעלינו 24/7, זה כבר היום השלישי ברציפות, ובנוסף, מטוסי קרב שחולפים מעל ראשינו מדי יום בחודש האחרון. האזור של חיפה פשוט צריך להיות מחוץ לתחום. יש מספיק חלופות – מערבה מעל הים, למשל, או מזרחה מעל אזור לא מיושב ברמות מנשה או עמק יזרעאל. סתם חוסר התחשבות. צריך למגר את התופעה הזו אחת ולתמיד".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תרגיל צבאי רחב היקף יתקיים במהלך השבוע הקרוב במרחב הגליל התחתון. התרגיל יתקיים בשילוב כוחות מילואים וכחלק מחודש הגברת המוכנות המבצעית בפיקוד הצפון. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב וכוחות הביטחון וכן יישמעו הדי פיצוצים במרחב. נדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2021".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

31 תגובות
  1. אוהד צוויגנבאום

    תגובת דובר צהל לא מפתיעה, במדינה בה האזרחים לא מעניינים את המשטר. אנחנו כלים חסרי משמעות המשמשים לתירגול צבאי, כעכברי מעבדה לחיסונים חדשים וכו. איך יתכן שחייהם של כמה מאות אלפי תושבים אינם נספרים בתואנה שיש תרגיל צבאי ואין מה לעשות? יש מה לעשות, אבל למה להתאמץ כשאיכות חיי האזרחים נמצאת מחוץ לטבלת השיקולים? בריונות ותו לא.

  2. יוסי

    אני גר ברמות רמז והרעש הזה נשמע היטב בכל שעות היום ובעיקר בלילה

  3. אורי

    התלונה מאוד מוצדקת.במשך שלושה ימים סבלנו מהרעש הנוראי הזה.לא ישנו בלילות בגלל הרעש הנוראי הזה.
    אז הגיע הזמן להפסיק עם הטמרוף הזה.

  4. בן

    וזה לא רק במשך היום .גם בלילות.נסו לישון כשהרעש הזה מעל לראשכם בשתיים או שלוש בלילה..

  5. סיגלית מוס

    הרעש לא רק מעל כרמליה !
    גם מעלצשכונות האחרות בכרמל .
    אני גרה בשכונת ורדיה ובאמת הרעש בלתי נסבל !

  6. נעמי

    רעש בלתי פוסק, ביום ובלילה, ממש היה קשה לי הצבא, מדינה בתוך מדינה

  7. ראובן

    גם ברוממה יש מדי פעם רעש,לא ברור לי אם זה רחפן או משהו אחר.כלי טיס, זה ברור.

  8. אילן בורנשטיין

    התלונות האלו – ממש מוגזם – מחר הם גם עלולים לדרוש סילוק ופינוי של משפחות החזירים מהשכונה – או חלילה שייממשו את הפתרון האיכותי של התכנון אותו הכנתי ל-11,000 דירות בשכונות החדשות בעיר – תכנון שייפתור, בין השאר את פקקי התנועה ברכס הכרמל. שובבים תושבי כרמליה האלה …

  9. אלי

    1. שימו לב לתגובת הצבא: אף מילה בנושא התלונה.
    2. הטרטור והזמזום נשמעים היטב גם בשכונת אחוזה – אזור בי"ח "כרמל".
    3. החשש מפני רחפנים עוקבים אינו בעלמא.
    4. על האח הגדול שמעתם ? לא אתפלא…….

  10. קובי

    אנשים חיים בסרט של עצמם אותו מזל"ט מסייר בכל הצפון . מעניין ששכונה של 5000 משפחות מצליחה לעשות כותרת משעממת בעיתון שהפריעו להם לשנ"צ . אנחנו מדינה עם הרבה אוייבים בחוץ שהצבא יעשה תרגיל כמה שצריך על מנת לשמור עלינו . ומי שלא טוב לו שיקנה אטמי אוזנים

  11. לייבלה

    לתושבים מכרמליה הרעש מפריע ליספור את רכושם וממונם כל בר דעת מבין שישנה פעילות צבאית ומכורח המציאות מפעילים כלי טיס שונים היתנהלות המגיבים מכרמליה מיתנשאת ואינה הולמת

  12. גילי

    מפונקים וואוו. אגב בעמקים יש מושבים, קיבוצים, ועשרות אלפי אנשים שכל החיים !!! לא 3 ימים – אוכלים את רעש המטוסים ורחפנים קבועים שישנם ..נראה לכם שמה ? שהם צריכים לספוג הכל ? תמיד? 3 ימים ומחוץ לתחום עיר של 300k ? חיפאים טיפשים.

  13. דוד

    צודקים,גם בטירת הכרמל מתקיימת ההרעשה השמיימית הקבועה הזו…למי שלא לחם בקרבי זה נקרא מלחמת התשה,אך בדרך כלל המזלאט המרעיש הזה עובד מעל עזה,ראשית,מסכנים העזתים,שנית זה םשוט גיהנום שאינו פוסק,שלישית,אבוי למדינה שמחזיקה מזלט כזה רקוב בשירות,מזלט כזה רק מסגיר לוחמים ולא מסייע בכלום,שיא הטכנולוגיה והצבא עדיין תפרן וחסכן על חשבון הציבור

  14. שלמה גרוס

    גם מעל הבית שלי ביקינתון מופיע הרעש זה נסבל ומספיק להיות מפונקים אם זה תרגיל לכמה ימים אפשר להשלים עם זה רק הכותב מפונק.

  15. דייי

    למה כרמליה כולם שומעים את זה גם בדניה וגם באחוזה 3 ימים לא הגיוני !@

  16. בהצלחה

    מטוס ללא טייס מסתובב מעל חיפה כבר חודשים ואיננו מתרכז רק בכרמליה. עכשיו נזכרו בכרמליה? לגבי רעש מטוסי סילון מעל חיפה. נכון, בימים האחרונים קיימת פעילות רבה במסגרת אימונים בכל הארץ. אין ברירה, מדינה קטנה ואין הרבה שמיים. פעם, אפשר היה להתאמן בסיני, אבל זה סיפור לנכדים.

  17. שקד

    כמו שגילי בתגובה למעלה כתבה באמת פינוק לדעתי
    והמשפט "שיתאמנו מזרחה באיזורים לא מיושבים, ענק יזרעאל ורמות מנשה", כאילו שזה אמצע הנגב של שם גם ערים של עשרות אלפי תושבים, אין מה לעשות זאת המציאות בישראל וצריך לחיות עם זה

  18. דוד

    כתושב השכונה 50 שנה לא זכורה לי בכיינות כזאת של תלונות. משעמם לכם צפו בנטפליקס שחקו עם ילדכם. תלונות הזויות.

  19. רק לא שדה תעופה

    אם יקום שדה תעופה בחיפה עוד נתגעגע לרעש כזה.
    צריך להעביר לקליש שבנית שדה תעופה בחיפה תהייה אסון לחיפאים.

  20. קרייתי

    לא רק חיפה בכל הקריות זה נשמע ולא רק עכשיו יש כמה ימים בחודש שבאופן קבוע שומעים את הרעש של המזלט/כטבם הזה, כמו שטענתי בעבר מדובר בחניכים בחיל האויר שלומדים להטיס אותם על חשבון השקט שלנו במקום שיטיסו מעל הים או מעל השטחים הפתוחים מטיסים אותם מעל הערים ועל הדרך גם מצלמים אותנו ועוקבים אחרינו, מישהו אמר פרטיות?? מזמן מזמן נעלמה ולא קיימת

  21. תושבת רמת בגין

    כרמליה אתם לא לבד. ברמת בגין המזלט מטרטר גם בשעות הלילה. הרעש הזה הוא בלתי נסבל. נמאס כבר. חוסר התחשבות בתושבים וזיהום רעש מטורף.

  22. ג.

    ותודה לדובר צה"ל שהודיע אחרי תחילת התרגיל ולא לפניו, ותודה שהזכיר תנועת כלי רכב ולא מטוסים. אם חשבתם שהצבא שייך למדינה – טעות. המדינה שייכת לצבא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר