שדרות בן גוריון בזמן "החג של החגים" (צילום: עדי אביקזר)
שדרות בן גוריון בזמן "החג של החגים" (צילום: עדי אביקזר)

בפעם הראשונה בעידן קליש רותם: תקציב החג של החגים זינק אל מעבר ל-3 מיליון שקלים

מפירוט התקציב, שהועבר לחברי ועדת הכספים ויובא לאישורם מחר (שני) עולה, כי תקציב קישוטי תאורה עומד השנה על 1,498,639 שקלים, מהם 548,325 שקלים לקישוט רחובות וכיכרות; 354 אלף שקלים - לקישוטי כנסיות, ולחנוכיות רק 133,600 שקלים. לראשונה, על פי התכנון, תקושט טיילת לואי בעלות של  40 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 21.11.21 11:00

פסטיבל החג של החגים ה-28 יחל ביום חמישי הבא, וחברי ועדת הכספים יידרשו באופן מהיר לאשר את התקציב עבורו. מתוך הנתונים שהועברו לידיהם עולה, כי אומדן התקציב רק עבור קישוטי תאורה (כנסיות, חנוכיות, התקנה והסרתם) עומד על 1,498,639 שקלים, תקציב האבטחה והסדרנים עומד על 1,244,057 שקלים, ותקציב הלוגיסטיקה (גדרות, חשמל, דוכנים, שירותים כימיים וכו') עומד על 618,503 שקלים. בסך הכל נדרשת ועדת הכספים לאשר 3,361,199 שקלים לפסטיבל.

זו תהיה הפעם הראשונה מאז היכנסה של קליש רותם לראשות העירייה שתקציב פסטיבל החג של החגים נאמד בסכום העולה על 3 מיליון שקלים. זאת לאחר שנתיים שהחלטותיה הקשורות לפסטיבל גררו ביקורות קשות נגדה. ב-2019, כפי שחשף אז "כלבו – חיפה והקריות", עמד תקציב הפסטיבל על 1.5 מיליון שקלים (800 אלף שקלים לקישוטי רחובות ו-700 אלף להפקה). תקציב זה ביטא הפחתה בשיעור של 65 אחוז בהשוואה לתקציב הפסטיבל לשנת 2018 שעמד על 4.4 מיליון שקל (2.1 מיליון לקישוטים ו-2.3 מיליון להפקה). עוד חשף אז "כלבו – חיפה והקריות" את הכוונה לשנות את שם הפסטיבל ל"פסטיבל חגי החורף", זאת בשל החשש מהגעתם של אלפי מבקרים בשבתות, למרות שהוחלט, כי לא יתקיימו אירועים בשבתות. כוונה זו רק העצימה עוד יותר את גלי הביקורת נגד הנהלת העירייה.

בשנה שעברה דווח, כי העירייה מתכוונת לצמצם את היקף מיצגי האורות בפסטיבל, ולאחר מכן החליטה קליש רותם, כי הקישוטים ייתלו רק בכנסיות ועל העצים, וזאת בשל התפשטות מגפת הקורונה והרצון שלא תיווצר התקהלות.

בתחילת החודש דרשו חברות "קואליציית השינוי", סופי נקש ועו"ד שרית גולן שטיינברג, מקליש רותם להגדיל את תקציב הפסטיבל השנה לסכום שיעמוד בין 2.5 ל-5 מיליון שקלים. השתיים כתבו לראש העירייה: "זמן קצר לאחר כניסתך לתפקיד, ב-27 באוגוסט 2019, הודעת בפוסט בפייסבוק, כי 'תפקידה של עירייה אינו לבדר את התושבים, במיוחד כשמצב התשתיות שלה קשה… מלבד אירועים ציבוריים מרכזיים כמו יום העצמאות ופסטיבל הסרטים, שאר האירועים יצמצמו עלויות ויהיו במתכונת חדשה, כולל החג של החגים…'. ואכן, בהנחייתך, הפסטיבל נחגג בשנתיים האחרונות בצורה מצומצמת ביותר (אשר מביישת את חיפה כעיר השלישית בגודלה), תוך קטיעת מסורת שהיוותה אבן שואבת לתיירים רבים מן הארץ ומן העולם".

עוד באותו היום, לאחר פרסום מכתבן של נקש וגולן, מיהרה קליש רותם לפרסם פוסט שבו כתבה: "לאור החשיבות והייחודיות של אירועי "החג של החגים", מינהלי ואגפי העירייה בשיתוף עם בית הגפן עובדים זה כחודשיים על תכנון חודשי החורף החגיגיים של חיפה, ואף הרחבתם, לרבות קישוטים, תאורה, תוכן פעילויות ודוכנים".

להלן פירוט תקציב הפסטיבל:

1. אומדן התקציב רק עבור קישוטי תאורה עומד, כאמור, על 1,498,639 שקלים, כשמהם 548,325 אלף שקלים לקישוט רחובות וכיכרות, 354 אלף שקלים לקישוטי כנסיות, 133,600 לחנוכיות, 373,000 להתקנות הקישוטים ופירוקם ו-18,350 לשונות.

תקציב קישוטי הרחובות והכיכרות מתפלג כדלקמן: שדרות בן גוריון – 269 אלף שקלים, קישוט עץ גדול שיוצב בכיכר שדרות המגינים – 45 אלף שקלים, קישוט רחוב הוואדי – 83 אלף שקלים, קישוט על עמודים ברחוב העוגן בעין הים – 10,000 שקלים, כיכר אמיל חביבי – 25 אלף שקלים, כיכר עין דור-המגינים – 15 אלף שקלים, כיכר מאירהוף – 11,325 שקלים, כיכר עבאס – 15 אלף שקלים, שלטי מרי כריסמס ואלמנטים גדולים בקרית אליעזר – 10,000 שקלים, כיכר אונסק"ו – 25 אלף שקלים. כמו כן מתוכנן קישוט טיילת לואי, לראשונה בתולדות הפסטיבל, בעלות 40 אלף שקלים.

תקציב קישוטי הכנסיות יתפלג כדלקמן: הכנסייה הקתולית (כולל עץ בגובה 10 מטר) – 56 אלף שקלים, הכנסייה האורתודוקסית (כולל עץ בגובה 8 מטר) – 58,500 שקלים, הכנסייה הלטינית – 31 אלף שקלים, מבני בית הגפן – 12 אלף שקלים, הכנסייה הארמנית – 10,000 שקלים, הכנסייה המרונית – 25 אלף שקלים, הכנסייה שעל חוף שקמונה – 25 אלף שקלים, הכנסייה האנגליקנית (כולל עץ בגובה 8 מטר) – 43,500 שקלים; הכנסייה האורתודוקסית ברחוב יפו, בית החסד (כנסיית גבירתנו) והכנסייה הקתולית הסמוכה לבית החסד – 10,000 שקלים כל אחת; הכנסייה הקתולית סנט גבריאל (בחיפה אל-עתיקה) – 15 אלף שקלים, בית אל-מחבה – 7000 שקלים, סטלה מאריס (מר אליאס) – 12 אלף שקלים, הכנסייה הרוסית בשדרות הנשיא וכנסיית בוטרוס ג'רייב – 10,000 שקלים כל אחת.

תקציב החנוכיות בסך 133,600 שקלים יוקצה לשלוש חנוכיות חדשות (73,600 שקלים), רכישת 25 חנוכיות עמודים קטנות (30 אלף שקלים), תיקון והשמשת שמונה חנוכיות גדולות (15 אלף שקלים), ושיקום חבלי אור וכו' – 15 אלף שקלים.

 

2. תקציב האבטחה והסדרנות עומד על 1,244,057 שקלים למשך תקופת הפסטיבל. מעיון בתקציב עולה, כי האירועים יימשכו לאורך חמישה סופי שבוע, מיום חמישי עד שבת, החל מ-6 בדצמבר 31 31 בדצמבר.

תקציב זה יחולק כך: 50 אלף שקלים לסדרנים, רכבי חסימה ומאבטחים בשבתות – 37 אלף שקלים, מאבטחים בוואדי – 40 אלף שקלים, עגלות חץ לבן וקונוסים בשבתות בבן גוריון – 104 אלף שקלים, מאבטחים לשטח הרישוי מהמגינים ועד אלנבי – 371 אלף שקלים. עלות השוטרים בשכר לסגירת התנועה בשדרות בן גוריון והוואדי – 413 אלף שקלים.

3. תקציב נפרד הוקצה ללוגיסטיקה, והוא עומד על 618,503 שקלים, מהם 12,500 שקלים למפיק ועוזרי הפקה; 75,500 שקלים ללוגיסטיקה ובינוי שכוללים גדרות, חשמל, גנרטורים, שירותים כימיים, הצבת 40 דוכנים וניקיון; נושא התוכן, שכולל את מצעדי הצופים, אמני רחוב ורמקולים, עומד על 76 אלף שקלים; נושא הרישוי והבטיחות, הכולל מהנדס תנועה, מהנדס בטיחות, מהנדס מזון, בודק חשמל, קב"טים, כוחות מד"א ומגן דוד אדום – 25,350 שקלים; דגלים ושילוט – 10,000 שקלים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. יעקב

    זה חג של העיריה בלבד, לא של התושבים.
    לא קיים תושב שהוא גם יהודי, גם נוצרי וגם מוסלמי.

  2. הם מריחים את הבחירות הבאות ...

    ראש העיר שאמרה שתפקיד העירייה זה לא לבדר, מבינה שהציבור החיפאי מאס בה- ולכן תשפוך הרבה מאוד כספים עד הבחירות הקרובות על מנת לנסות לגרד עוד כמה קולות.

  3. רוני

    טיילת לואי הפכה מזמן לרחוב השוהדא- אוטובוסים מהכפרים,כמויות של זבל ורייסים ברכבים.

  4. רעות

    במקום לשפוך כספים על קישוטים זמניים ולא מועילים- עדיף שתשקיעי בילדים של תושבייך, ותאשרי את התקציב להסעות לילדי ביה"ס מוריה ברקאי!

  5. רחל

    טוב שקלטו שמדובר במותג חיפאי שצריך לעודד ולטפח. לפי ההתבטאויות הקודמות של הנהלת העירייה היה נראה כאילו הם רוצים לעשות הכל כדי להכשיל את החג של החגים- רק בגלל שטופח על ידי ראש העיר הקודם.

  6. ארנון חממה

    כל הכסף הזה אפשר לתת. אבל כאשר מדובר בבטיחות לילדים של בית ספר מוריה ברקאי אז לא מאשרים!
    התקציב כבר אושר וחברה כבר זכתה במכרז הוכנו מסלולים וגב' קליש לא מאשרת סופית!
    כנראה שזהירות בדרכים לא חשוב לה כל כך…
    קליש תתעוררי תמנעי את האסון אל תשחקי על הגב של הילדים שלנו!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לבזבז כל כך הרבה כסף על קישוטים ותיירים כשהתושבים לא מקבלים שירותים על בסיס יומי.
    למה אני צריכה לשלוח ילדים לבית ספר בתחבורה ציבורית ולא זכאית למימון הסעות מהעירייה אם אני משלמת את חובותי לעירייה.נראה שיש בעירייה ולראות העיר אפליה בוטה נגד הציבור שלא בצד הפוליטי והדתי שלה.

  8. מבשרת ציון חממה

    הכסף על חשבון הגב שלי!!
    אני ילדה מבית ספר מוריה ברקאי, ואין לי איך לנסוע ולחזןר בבטחה

  9. אביעד כיתה ג

    כסף לבידור ישב אבל לא לבטיחות הילדים של בית ספר מוריה ברקאי!

  10. כיתה ד ברקאי

    קליש תתעוררי ילדי בית ספר ברקאי הם לא הפקר!
    די לתת כסף רק לחג של החגים, תני גם לזהירות בדרכים

  11. רועי

    למה תקציב כה עלוב לקישוט חנוכיות? בושה… אמנם חילוני אבל מתבייש.. עירייה עם סדר עדיפויות הזוי. מדוע אף אחד לא אומר דבר? רק בגלל שעץ כריסמס יותר צבעוני? אוי עירייה ביזיונית..

  12. תושבת חיפה מודאגת

    אני בהלם מהתיעדוף של ראש העיר. לחג של החגים יש תקציב של 3 מיליון ש"ח ולתקציב לבטיחות לילדים להסעות לבית הספר אין?! איך קישוטים יותר חשובים מבטיחות של ילדים? הילדים הקטנים של בית ספר מוריה ברקאי נמצאים יום יום בסיכון בגלל שאין הסעות מסודרות מטעם העירייה. איפה המוסר הבסיסי?

  13. חן

    פשוט הזוי!! מכעיס עד מאוד!! על הסעות בטוחות לפי חוק מתקמצנים! אבל על קישוטי רחוב שופכים כסף בלי משים! נורא!!!

  14. רבקה אשרוף -אמא מודאגת

    ומה עם ילדי ברקאי? לבטיחות הילדינו אין תקציב?
    למה מחכים שיהיה אסון כדי לעשות!
    עוד לא מאוחר! בבקשה גברת קליש תתעוררי ! ותמנעי אסון! הכתובת על הקיר!

  15. לילך

    מה לגבי תקציב להסעות עבור ילדי מוריה ברקאי? למה קישוטי תאורת רחוב מקבלת עדיפות על פני בטיחות של ילדי חיפה???

  16. א.א.חיפה

    האמת הבנתי שפנו לקליש חברות מהאופוזיציה. ואמרו לה כן להכין ולקשט לא ת החג החגים. מאוד כעסתי בעבר כי החג חנוכה לא שמענו לא ראיתי איזה חנוכיה העיר חיפה. ועכשיו החליטו כן להתמקד בחג הכריסמס. למה? כ אושר סכום סמלי לחנוכיות

  17. מ ש

    ואת מה שמגיע לילדים בחוזר מנכל את לא מוכנה לממן? עינת קליש רתם , בושה! לא הכל זה פוליטיקה

  18. גוכמן ז'יכלינסקי

    זה הפרס שנותנים להם על ההצתות הפגיעה ברכוש והתקיפות. ובכלל על השתלטות על כל דירה יהודית פנויה בעיר. מעלים את התקציב לחג של ערביי חיפה.

  19. אורלי

    סדר עדיפויות של עיריית חיפה!שפטו בעצמכם:
    מליונים על קישוט העיר
    מול
    סבסוד הסעות לילדים רכים,המגיע להם על םי חוק ואושר על ידי כל גורמי העיריה, שיוכלו להגיע הביתה בשלום ולא להפגע בדרך מבית הספר!
    ובכן,עיריית חיפה מעדיפה עיר מקושטת, מאשר ילדים בטוחים!
    הכתובת על הקיר!!!

  20. אמא לילדים קטנים מביה''ס

    אוי ואבוי לסדרי העדיפויות המעוותים של העירייה!!! כסף לשפוך על החג של הגויים יש, אבל ילדינו מסתכנים יום יום בדרכים, רק בניסיון לעלות לאוטובוס להגיע הביתה!!! כל יום שעובר זה נס שלא קרה שם אסון!!! בטיחות ילדינו מעל לכל!! אשרי את ההסעות לילדיי מוריה ברקאי!!!

  21. יעקב

    איפה יונה יהב. מקווה מאד שיסכים להחזיר את חיפה למסלול. קליש תודה על הנסיון האמיץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר