מתוך סרטון ההסברה ההומוריסטי של העירייה (הפקת הסרטון: שרוטונים)
מתוך סרטון ההסברה ההומוריסטי של העירייה (הפקת הסרטון: שרוטונים)

עיריית חיפה: "ירידה במספר התלונות על חזירי בר" (וגם: סרטון אנימציה הומוריסטי) 

מנתונים שמפרסמת היום (שני) העירייה עולה, כי במהלך השנה נרשמה ירידה עקבית במספר התלונות על חזירי בר שהתקבלו במוקד העירוני. בעירייה מייחסים את הירידה לפעולות המבוצעות למיגור התופעה ומציגים סרטון הסברה בנושא

פורסם בתאריך: 22.11.21 08:00

עיריית חיפה מדווחת על ירידה במספר התלונות הקשורות לחזירי בר שהתקבלו במוקד העירוני. על פי נתונים שמסרה העירייה, ברבעון השני של השנה חלה ירידה של 17 אחוז בדיווחים על נוכחות חזירים לעומת הרבעון הראשון; ברבעון השלישי חלה ירידה של 33 אחוז לעומת הרבעון השני, ואילו ברבעון הרביעי חלה ירידה של 31 אחוז לעומת הרבעון שלפניו. עוד נמסר מהעירייה, כי מניתוח מספר התלונות על אשפה מפוזרת במהלך חצי השנה האחרונה עולה, כי בחודשים יולי-אוגוסט חלה ירידה של 39 אחוז בתלונות לעומת מאי-יוני, וכי בספטמבר-אוקטובר חלה ירידה של 28 אחוזים בדיווחים לעומת אוגוסט-ספטמבר.

בעירייה מייחסים את הנתונים המעודדים לפעולות השונות שביצעה העירייה כחלק ממאבקה למיגור תופעת חזירי הבר. בין הפעולות שמציינת העירייה: הוספת כוח אדם לשמירה על הניקיון, הוספת משמרות ערב לעובדי מחלקת התברואה עבור פינוי פחי אשפה, קיבוע פחים, גידור ועוד.

כחלק ממסע ההסברה, הפיקה העירייה, בשיתוף חברת "שרוטונים", סרטון אנימציה הומוריסטי, המתאר את הפעולות שהיא מבצעת להתמודדות עם תופעת חזירי הבר.

 

רק בשבוע שעבר דיווח "כלבו – חיפה והקריות", כי אגף הדוברות בעירייה מתעתד להוציא עלון הסברה שיודפס בכ-90 אלף עותקים בבתי אב בעיר, ובו יפורטו הצעדים שנקטה העירייה למיגור התופעה. מנגד, ב"קואליציית השינוי" טענו, כי מדובר בתעמולה.

מהעירייה נמסר: "הנתונים מראים שהעיר נקייה יותר. לחזירים יש פחות מוטיבציה לבוא לשכונות, מאחר שאין שם 'מזנון' פתוח של אוכל. החמרנו את האכיפה נגד מאכילי חזירים. גילינו שיש בעיר יותר מ-300 איש שמאכילים חזירים, דבר שמביא אותם לשכונות, גורם להם לאבד פחד מבני אדם ולהתרגל לאוכל שניתן להם. רואים שפעילות ההסברה והאכיפה סייעה לכך גם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דייר מרכז הכרמל

    איזה בולשיט!
    יש פחות תלונות כי העירייה גם ככה לא עושה כלום. התקשרתי כמה פעמים אל המוקד בשביל שיחסמו עם גדרות את האיזור שאני גר בו לאחר שהחזירים פשוט השחיתו את הגדרות הנוכחיות, ואפילו לא זכיתי למענה אנושי מעבר להודעה שהנושא בטיפול.. עברה כבר חצי שנה ומיותר לציין שהנושא לא טופל.
    אנשים לא מחייגים אל המוקד כי זה חסר טעם, לא כי יש ירידה בכמות החזירים. הם עדין מתרוצצים וגדלים ללא שום מכשול אמיתי. גם תיחום הפחים לא מועיל, החזירים הגדולים כבר למדו להישען על הפח ולפתוח את המכסה עם החוטם.. אז בהצלחה לכולנו באביב הבא עם ההמלטות הבאות!

  2. דורי

    שטויות לאנשים נמאס להתלונן.

    יש חזירים בכל פינה …

    בכל שעות היום והלילה …

    קליש תפסיד את הבחירות הבאות גם אם תתמודד לבד
    אם לא תפתור את הבעיה החמורה הזאת שמדרדרת את העיר
    לתהום שאפילו זיהום האוויר לא הצליח לדרדר !

  3. אלעד

    חיים בסרט
    בכרמל צרפתי המצב הכי גרוע שהיה עד היום!!!
    לא נשארו פיסות דשא נורמאליות
    חזירים קופצים לכביש כל היום

  4. זה כשלון נוסף

    ירידה בתלונות כי העירייה לא עושה כלום אז בשביל מה להתלונן
    אני רואה חזירי בר שרצים מולנו כל יומיים, העירייה רוצה שנתקשר אז סבבה.
    זה לא הצלחה זה עוד חלק בכשלון שלכם, שהתושבים כבר הרימו ידיים אפילו לדווח

  5. ספי בולנסקי

    יש ירידה בתלונות -נכון זה משום שאין תגובה
    .לא בגלל ירידה ככמות החזירים.הם קיימים ואנו פוגשים אותם על בסיס יומי

  6. שני

    ה"ירידה" בפניות לגבי חזירי הבר מקורה בייאוש של תושבי חיפה מאי טיפול במפגע שנפל על חיפה כתוצאה מאוזלת יד של העירייה.
    צלצלתי למוקד 106 עד לפני כחודשיים , כל פעם אותה תשובה "מעבירים לטיפול".
    ובזאת זה נגמר.
    כישלון הטיפול של העירייה והעומדת בראשה חובבת החיות בהדרת חזירי הבר מהרחובות , יחד עם כישלונות בטיפול ענייני חיפה יביאו את קליש חזרה הביתה.
    כגודל הצפיות ממנה , גודל האכזבות.
    מעולם לא היה כישלון כזה בבית העיריה.

  7. לייבלה

    שקר כזבים ואשליות כמות החזירים עצומה גם בכרמל האריסטוקראטי וגם בשכונות לכל אורך נחוף קרית שפרינצק שער העלייה ונוה דוד !!היום חזיר תקף אזרח בשכונת שער העלייה ליד סופר ויקטורי!!מכה !!עם היתגברות כמות החזירים !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר