פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן"
פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן"

בעלי עסקים במושבה הגרמנית: להפוך את הרחוב למדרחוב בסופי שבוע

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת "דוזאן" הוותיקה, אומר שסגירת הרחוב היא הפתרון למפגעי הרעש שגורמות המכוניות המשופרות וההתפרעויות בכביש. לדבריו, כל בעלי העסקים בציר תמימי דעים בנושא זה. "ביום שישי שעבר ישבו אצלי משפחות בגיל לא צעיר, ואז באו ועשו חארקות כמו ירי. האנשים קמו והלכו", הוא מספר

פורסם בתאריך: 6.12.21 10:13

בעלי עסקים בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית קוראים לעיריית חיפה להפוך את שדרות בן גוריון למדרחוב בסופי השבוע לאורך כל השנה בין השעות 19:00 בערב ל-01:00 בלילה. לדבריהם, המנועים המשופרים ורעשי האופנועים מפריעים לקהל הלקוחות, וסגירת הרחוב בשעות האלו ימנעו את מפגעי הרעש והפגיעה בעסקים.

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת "דוזאן", הוא מוותיקי בעלי העסקים ברחוב. בחודש הבא ימלאו 21 שנה למסעדה שלו. נג'אר השתתף בסיורים שנערכו במוקדי הבילויים, הן בסיור של ועדת הביטחון, בראשותו של חבר המועצה יצחק בלס, והן בסיור שערכה שבוע קודם לכן ראש העירייה עינת קליש רותם עם מפקד תחנת חיפה, סנ"צ חיים אזרד.

"זה הציר הראשי, זה ציר שמביא תיירים, מביא יהודים וערבים. יש לנו נזק רב בגלל המכוניות ובגלל ההתפרעויות בכביש", אומר נג'אר, "לכן אנחנו רוצים שהרחוב ייסגר בכל סופשבוע, כמו שהיה בתקופה של יונה יהב. ראש העיר באה לכאן ביום שישי שעבר, וראתה את ההתפרעויות. היא אמרה שנתנו 40 דוחות למכוניות, ואמרתי לה שזה לא יעזור שיתנו דוחות, אלא שימצאו פתרון, והפתרון הוא לסגור את הרחוב או לשים פסי האטה. מספיק לנו שיסגרו הרחוב בסופי שבוע משבע בערב עד אחת בלילה. הלקוחות שלנו באים ליהנות מהרוגע, ועובדה שבשישי-שבת הזה היו המונים והיה רוגע לא נורמלי וכולנו התפרנסנו ולא היה שום רעש. דקה אחרי אחת בלילה, כשהרחוב נפתח, שוב הייתה השתוללות".

לדברי נג'אר, רוב בעלי העסקים ברחוב תמימי דעים שיש להפוך את הרחוב למדרחוב בסופי שבוע. "כל בעלי העסקים בעד. אמרתי לראש העיר שזה הסלון של העיר והיא צריכה להחליט מה שטוב לחיפה. ביום שישי שעבר ישבו אצלי משפחות בגיל לא צעיר, ואז באו ועשו חארקות כמו ירי. האנשים קמו והלכו. בנוסף, יש גם מכוניות שעוברות עם מוזיקה רועשת, אופנועים שעושים חארקות ונעמדים על גלגל אחד, שזה יכול להיות מסוכן. אמרתי לראש העיר שזה יפה שהיא מעודדת הקמת בתי מלון פה ברחוב, אבל בתי המלון לא יסכימו שהאורחים שלהם, שמשלמים 800 או 1000 שקל ללילה, לא יוכלו לישון בלילה כי יהיו חארקות. צריך לזכור שגם יש אנשים שגרים כאן, אנשים מבוגרים, שלא ישנים בלילות".

בסיור של ועדת הביטחון שהתקיים ביום שני שעבר לבקשתו של חבר הוועדה, חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה, אמר ראש משרד תנועה בתחנת חיפה, רפ"ק ירון עציון, שבמפרים אינם הפתרון. עציון המליץ לבחון הצבת מחסום, שיהיה מקובע ומקופל כל השבוע, ובעזרתו ניתן יהיה למנוע התפרצות לא מבוקרת של רכבים. מנהל מחלקת תכנון תנועה במינהל הנדסה, ולד זסלבסקי, אמר, שיש מספר חניונים מסביב למושבה הגרמנית, כך שבעת סגירת המדרחוב תתאפשר החנייה בחניונים אלה.

 

 

מפרוטוקול הסיור עולה, כי בלס ביקש ממנהל אגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה, יאיר זילברמן, "לרכז את הנושא לסגירת השדרה בצורה פשוטה ויעילה, יחד עם רשות התנועה מעיריית חיפה וקצין התנועה מתחנת חיפה וליידע את חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה, ואת נציג בעלי העסקים בסיכומים".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר בלס, כי הוא התכוון לכך שיש לדון בנושא ולהסיק מסקנות, וזה לא שכבר הוחלט לסגור את הרחוב.

תגובת העירייה תפורסם כשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה העירייה לא עושה שיימינג למתפרעים? לשים את התמונות שלהם בלוחות המודעות בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר