נסיעת הרצה. הרכבלית (צילום: עופר בן עוז)
נסיעת הרצה. הרכבלית (צילום: עופר בן עוז)

התפתחות חיובית: האם הרכבלית תתחיל לנוע בקרוב?

מסתמנת פשרה בתביעה שהגישו החברות האוסטריות נגד יפה נוף, משרד התחבורה ונתיבי ישראל. לבקשת החברות, הדיון שאמור היה להתקיים היום (חמישי) נדחה לפברואר. עד אז, יש סיכויים גבוהים שהצדדים יגיעו להסכמות

פורסם בתאריך: 9.12.21 12:05

התפתחות חיובית בתביעה שהגישו החברות האוסטריות, שהקימו את הרכבלית, נגד התאגיד העירוני יפה נוף, משרד התחבורה ונתיבי ישראל. לבקשת החברות, בית המשפט המחוזי דחה את הדיון שאמור היה להתקיים היום (חמישי) לפברואר הקרוב.

אתמול (רביעי) הגישו החברות האוסטריות לבית המשפט בקשה לדחות את הדיון בין הצדדים, תחת הכותרת "בקשה בהולה". את בקשתן נימקו באי כוח החברות בכך ש"הצדדים עושים מאמץ בימים האחרונים, כדי להגיע להסכמות, אשר ייתרו את המחלוקות ביניהם וכך גם את הדיון… קיימת התקדמות משמעותית במשא ומתן שבין הצדדים, ולמעשה נדמה, כי ניתן יהיה להגיע לפתרון. אולם דרושים לצדדים מספר ימים נוספים בשל היעדרותם של גורמים מוסמכים, אשר ללא אישורם לא ניתן לחתום על ההסכם".

עוד נכתב בבקשה: "בנסיבות מיוחדות אלה, ועל מנת שלא לפגוע באפשרות של הגעה להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט, מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות בשלב זה את מועד הדיון למועד אחר, קרוב ככל הניתן, בהתאם ליומנו של בית המשפט הנכבד. למותר לציין, כי ככל והצדדים יגיעו בימים הקרובים להסכמות ביניהם, הם יודיעו על כך לבית המשפט הנכבד".

 

 

הבקשה, כפי שמודגש בה, נעשתה "בתיאום והסכמת באי כוח יתר הצדדים".

במאי האחרון חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי החברות האוסטריות הגישו לבית המשפט המחוזי עתירה, שבה טענו, כי בשל ההחלטה של משרד התחבורה על העברת הפרויקט מידיה של יפה נוף לנתיבי ישראל, הן נקלעו ל"מצב קפקאי". לטענתן, נוצר מצב, שבו אף חברה לא לוקחת אחריות מלאה על הפרויקט, וכתוצאה מסכסוך לא להן, הן נקלעו למצב בלתי אפשרי בכל קנה מידה ונגרמו להן נזקים כספיים כבדים.

כפועל יוצא מכך, הרכבלית שאמורה הייתה להתחיל לפעול בתחילת אוקטובר, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, דוממת עד עתה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר