הגרפיטי ברחוב עקרון 9 (צילום: חגית הורנשטיין)
הגרפיטי ברחוב עקרון 9 (צילום: חגית הורנשטיין)

העירייה דרשה מבעלי נכס בשוק תלפיות להסיר את הגרפיטי וחזרה בה

שבעה בעלי עסקים ברחוב עקרון נדהמו לקבל השבוע מכתב מהעירייה, שבו היא דורשת להסיר את ציורי הגרפיטי המעטרים את המבנה התעשייתי. אם לא יעשו כן, נכתב, הם צפויים לקנס של אלפי שקלים. בהתערבות "כלבו – חיפה והקריות", חזרה בה העירייה מדרישתה וסגרה את התלונה

פורסם בתאריך: 9.12.21 15:37

שבעה בעלי הנכס ברחוב עקרון 9 בשוק תלפיות יכולים לנשום לרווחה. השבוע הם נדהמו לקבל בדואר רשום הודעת דרישה מאגף הפיקוח העירוני, לפיה עליהם להסיר את ציורי הגרפיטי המעטרים את קירות המבנה התעשייתי, הנמצא בבעלותם הפרטית. בהודעת הדרישה נכתב, כי בנכס שלהם, הנמצא בתחום עיריית חיפה, מתקיים "מפגע הנובע מציור גרפיטי על חזית הבית במבנה הנ"ל ללא היתר". בהתערבות "כלבו – חיפה והקריות", חזרה בה העירייה מהדרישה ומאיומיה לקנוס את בעלי הנכס באלפי שקלים.

מכתב הדרישה מעיריית חיפה

מכתב הדרישה מעיריית חיפה

בהודעת הדרישה נכתב עוד: "עליכם לצבוע את קיר חזית הבניין בצבע אחיד, למחוק את הגרפיטי ולשמור על ניקיון החזית באופן תמידי". עוד נכתב בהודעה, כי אם בעלי הנכס לא יבצעו את המפורט בהודעת הדרישה, תיאלץ העירייה לנקוט נגדם באמצעים החוקיים העומדים לרשותה, שהם: להטיל עליהם קנס בכל דוח, לבצע בעצמה את המפורט ולגבות את הוצאות הביצוע ולהגיש נגדם תביעה משפטית, לפיה הם צפויים, לאחר חיוב בדין, להיקנס ב-3600 שקלים וכן ב-160 שקלים לכל יום שבו נמשכת העבירה לאחר ההרשעה.

 

 

בעלי המבנה נדהמו לקבל את הדרישה, מה גם שהציורים נעשו באישורם. אחד מהם הסכים לומר ל"כלבו – חיפה והקריות", כי אם הדרישה הייתה נשארת בעינה, הוא לא היה מוחק את הציור שמעטר את חזית העסק שלו, אותו ירש מהוריו. "כל כך כאב לי לקרוא את הדרישה הזו", הוא אומר, "אני לא מצליח להבין את ההיגיון מאחוריה. זה מבנה פרטי שלא שייך לעירייה, אלא לשבעה אנשים ואני אחד מהם. הציורים מייפים את הבניין הישן הזה, הם מדהימים ביופיים. אני כל כך מאושר שבעקבות התערבותכם העירייה התעשתה".

מעיריית חיפה נמסר: "לאחר בחינת החומרים מחדש, הדרישה למחיקת הגרפיטי הוסרה והתלונה נסגרה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר