חיפה (צילום: מיכה בריקמן)
חיפה (צילום: מיכה בריקמן)

חיפה במקום האחרון בפעילות למען העסקים במשבר הקורונה

14 ערים גדולות נבדקו על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה, חיפה דורגה במקום ה-14. במדד הידידותיות לעסקים ל-2021 חיפה דורגה שביעית

פורסם בתאריך: 3.1.22 17:18

חיפה ניצבת במקום האחרון והלא מחמיא ב"מדד הקורונה" שפרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה. המדד בוחן את הפעילות של הרשויות המקומיות למען העסקים בזמן משבר הקורונה. הדו"ח מתבסס על סקר שביעות רצון בקרב העסקים שבתחומי הרשויות המקומיות. הנתונים שוקללו בהתאם לשביעות רצונם של העסקים מפעולות שביצעה הרשות כדי להקל עליהם את ההתמודדות בעת משבר הקורונה והמידה בה הונגש המידע הנוגע למשבר הקורונה באתר הרשות. עוד נמסר כי המדד נוצר "במטרה לעודד רשויות מקומיות לשפר את העמידות של העסקים הקטנים והבינוניים הפועלים בשטחן".

על פי מדד זה חיפה ניצבת המקום ה-14 והאחרון ברשימת הערים הגדולות שבהן מעל 150 אלף תושבים. את הרשימה מובילה העיר רמת גן, ואחריה בסדר יורד – תל אביב-יפו, אשדוד, פתח תקוה, באר שבע, בת ים, ראשון לציון, נתניה, אשקלון, רחובות, חולון, בני ברק, ירושלים, ואחרונה – חיפה.

 

רשימת הערים הגדולות ב"מדד הקורונה"

 

בדו"ח המפרט את נתוני המדד לעשיית עסקים ברשויות המקומיות לשנת 2021, חיפה ניצבת במקום השביעי בידידותה לעסקים מבין כלל הערים הגדולות (מעל 150 אלף תושבים). על פי הדו"ח, העיר הידידותית ביותר לעסקים היא אשדוד, ואחריה – פתח תקוה, רחובות, אשקלון, ראשון לציון, תל אביב-יפו, חיפה, רמת גן, חולון, באר שבע, ירושלים, בת ים, נתניה ובני ברק.

מטרת מדד זה על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה והתעשייה, היא לבחון את רמת הידידותיות של הרשויות לעסקים בתחומן ולעודד את הרשויות המקומיות לשפר את ה"אטקרקטיביות" שלהן לעסקים. הדו"ח בחן ארבעה פרמטרים על פיהן דורגו הרשויות – שביעות הרצון של העסקים, ניגשות למכרזים, גובה הארנונה ונגישות המידע.

במדד הידידותיות לעסקים ברשויות המקומיות שבהן מספר התושבים נאמד בין 150-50 אלף, עיריית קרית מוצקין תופסת את המקום השני ואילו קרית אתא את המקום ה-23. במדד הרשויות המקומיות שבהן מספר התושבים הוא עד 50 אלף – עיריית קרית ביאליק ניצבת במקום ה-12.

 

רשימת הערים הגדולות במדד הידידות לעסקים

מעיריית חיפה נמסר: "ב-2019 (השנה האחרונה בה פורסם המדד) חיפה דורגה במקום ה- 13 מתוך 14 הערים הגדולות (מעל 150,000 תושבים). ב-2021 חיפה מדורגת במקום ה-7. כלומר, קפיצה גדולה של 6 מקומות בדירוג הסופי. מדובר בעליה השנייה החדה ביותר (אחרי רחובות) של עיר גדולה בתוך הדירוג הארצי. העירייה פועלת בצורה נמרצת בשנים האחרונות על מנת לחולל שינוי מהותי בכל הנוגע לקשר שבין העירייה לעסקים. אנו מודעים שנקודת הפתיחה הייתה קשה אך כל מי שנמצא במגע ישיר עם העסקים בעיר מרגיש את השינוי. אנו שמחים להתבשר שהמאמצים של השנים האחרונות נושאים פרי ומביאים גם לקפיצת מדרגה משמעותית בדירוג הארצי. יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו ולא נעצור עד שנעמוד בראש הטבלה. ביחס ל – 'מדד הקורונה' – מדובר במדד שפורסם רק פעם אחת ובשלב זה לא פורסם פירוט אודות המרכיבים שלו למעט העובדה שמבוסס על סקר בקרב עסקים. כמובן שנשמח ללמוד יותר לעומק את הדברים שנבחנו במסגרת הסקר ולהפיק לקחים ביחס לכל מה שטעון שיפור".


 

 


 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר