נאלצו לחנות בצד האפור וחטפו דוחות. רחוב החשמונאים (צילום: שי אמסלם)
נאלצו לחנות בצד האפור וחטפו דוחות. רחוב החשמונאים (צילום: שי אמסלם)

סיוט ברחוב החשמונאים: עשרות תושבים קיבלו דוחות חנייה בעשרות אלפי שקלים

מצוקת החנייה הקשה ברחוב החשמונאים היא לא דבר חדש. אלא שלאחרונה, בשל עבודות השיפוץ שמבצעת העירייה ברחוב, המצב החמיר, וגם מעט החנייה שעוד הייתה לתושבים, נלקחה מהם. עתה, לאחר שרבים מהם קיבלו דוחות, הם מחתימים על עצומה ומאיימים לנקוט בהליכים משפטיים נגד העירייה

פורסם בתאריך: 10.1.22 11:24

זה שנים שתושבי רחוב החשמונאים, הסמוך לבית החולים בני ציון, סובלים ממצוקת חנייה. כלי רכב של מבקרים בבית החולים, של הצוות הרפואי ושל סטודנטים בבית הספר לסיעוד תופסים מקומות חנייה רבים, ודיירי הרחוב נאלצים לחפש חנייה מתחת לביתם במשך זמן רב.

לאחרונה המצב אף החמיר. בחודש אוגוסט החלה העירייה לשפץ ולשקם את המדרכות ברחוב, והעבודות, שנמשכות גם בימים אלה, הפכו את המצב עבור תושבי הרחוב לבלתי נסבל. לדבריהם, לא רק שהם מתמודדים עם היעדר חנייה, בעיה שרק החמירה בעקבות השיפוצים, הם גם "חוטפים" מהעירייה דוחות על חנייה שלא כחוק ברחוב שבו הם מתגוררים.

שי אמסלם, תושב הרחוב: "זה רחוב שהוא עמוס גם ככה. יש פה את בית החולים, בית הספר לאחים ואחיות, אין כאן חנייה אף פעם. במקטע הבעייתי שבין החשמונאים 1 ל-22 אין בכלל חניות פרטיות לבתים. זו מצוקה בלתי נסבלת, והיא ידועה במשך שנים. יש במקטע הזה לפחות 80 דיירים ורק 40 מקומות חנייה. המדרכה אמורה הייתה להיות מסומנת בכחול-לבן, ובעבר זה גם היה ככה וזה מנע מעט את החנייה של המבקרים, אבל במהלך השיפוץ לפני כמה חודשים הורידו את זה. בצידו הימני של הרחוב הייתה חנייה בכחול-לבן, בצידו השמאלי זה לא היה מוסדר – חלק אדום-לבן, חלק אפור. השיפוץ עשה כאן כאוס מטורף עד למצב של אפס חנייה. מאחר שכל הרחובות מסביב היו מפוצצים במכוניות – לא היה אפשר לחנות בשום מקום. לאנשים לא הייתה ברירה אלא לחנות בצד שמאל בחלק האפור עם שני גלגלים, וכולם חטפו דוחות. יש לי פה רשימת דוחות של 18 אלף שקל שחולקו לתושבים, וזה משהו שאספתי רק ביום אחד. 27 בדצמבר היה "היום השחור", עשרות אנשים פה קיבלו דוחות בצורה לא פרופורציונאלית, 500 שקל כל דוח, יש כאלו שקיבלו פעמיים באותו היום, וזה לא שהם מפריעים לתנועה, הם רק חונים על מדרכה אפורה".

גם מעט החנייה שהייתה נלקחה. העבודות ברחוב החשמונאים (צילום: שי אמסלם)

גם מעט החנייה שהייתה נלקחה. העבודות ברחוב החשמונאים (צילום: שי אמסלם)

תושבת נוספת ברחוב: "דיירי הרחוב זועמים על כך שקיבלו עשרות דוחות חניה בסכום של עשרות אלפי שקלים בחודשים האחרונים, כשנאלצו לחנות בחנייה "אפורה", מאחר שהעירייה ביצעה שיפוץ לקוי, הפחיתה את מספר מקומות החנייה ברחוב ויצרה כאוס ומטרד. בנוסף לכך, הרחוב זה שנים הפך להיות בחניון של בית החולים ושל בית הספר לסיעוד. תושבי השכונה הם אנשים מבוגרים, קשישים, הורים לילדים קטנים וסטודנטים, והם נאלצים לחנות במרחק של מאות מטרים כל יום. בעיית החנייה ברחוב הפכה את החיים לסיוט".

בשל המצב שנוצר, יזמו התושבים החתמה על עצומה, שבה הם דורשים מהעירייה לבטל לאלתר את הקנסות שקיבלו תושבי הרחוב ואורחיהם מתחילת אוגוסט 2021 ועד ינואר 2022; להסדיר חנייה קבועה עבור דיירי הרחוב בלבד למשך שעות היממה, וכן לאפשר חנייה עם שני גלגלים בצד השמאלי של הכביש לצמיתות.

"אנו דיירי הרחוב, משפחות עם ילדים קטנים, סטודנטים וקשישים מתגוררים במבנים ישנים עם המון מדרגות ומדי יום לא מצליחים למצוא חנייה סבירה גם ברחובות הסמוכים, בעיקר עקב היעדר הסדר חנייה סביר לבית החולים בני ציון. עיריית חיפה לא יכולה להמשיך לפגוע בתושביה ומחויבת לספק לנו פתרונות באופן מיידי. המצב פוגע באיכות חיינו, פוגע במחירי הנדל"ן ומדכא את התושבים. אנו מבקשים וסומכים על העירייה כי לא תפקיר את תושביה המסורים", נכתב בעצומה.

 

 

אמסלם, מיוזמי העצומה, מוסיף: "העירייה מצאה סוג של מכרה זהב, והיא עושקת אותנו. הנרייטה סולד זה רחוב שממשיך לחשמונאים, חונים בו בצד שמאל ושם אין דוחות. הם עושים את זה רק פה בחשמונאים. הפקחים יודעים שפה הם יכולים לתת דוחות, כי המצוקה פה היא בלתי נסבלת. כל מה שקורה מסביב לבית החולים בני ציון זה בכלל אנדרלמוסיה. אתה יוצא בשמונה בבוקר לקופת חולים, ואין לך לאן לחזור. אתה יכול לחזור הביתה בחמש, כשהמשמרות בבית הספר לאחיות מתחלפות או שהמשמרות מסתיימות בבית חולים, וכמו בניו יורק לשבת באוטו דקות ארוכות ולחכות עד שמישהו ייצא. אי אפשר להתנהל ככה.

"אנחנו לא שוללים נקיטה בהליכים משפטיים", אומר אמסלם, "השיפוץ חייב שייתנו לדיירים התרעה. לא ניתנה לנו שום התרעה, לא הודיעו לנו כלום. יום אחד אתה מגיע, והרכב שלך מפוצץ בחול, בחלק מהרכבים נשברו מראות. אנחנו משלמים פה ארנונה א' ומקבלים תו חנייה של ארנונה ב' – משהו פה לא הגיוני. אם דרישותינו לא יענו, אנחנו גם נפגין מול העירייה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ברחוב החשמונאים מבוצעות על ידי העירייה ותאגיד מי כרמל, לראשונה זה עשרות שנים, עבודות תחזוקה ושיקום נרחבות בעלות כוללת של כ-4 מיליון שקלים. במסגרת זו מוחלפות תשתיות המים והביוב ברחוב, מערכת הניקוז שופרה, קירות תמך מסוכנים הוסדרו, גדרות גן הוחלפו והמדרכות עוברות שיקום. טרם תחילת ביצוע העבודות חולקו לתושבים על ידי תאגיד מי כרמל מנשרים והוצבו שלטים המודיעים על תחילת ביצוע העבודות.

"העירייה מודעת למצוקת החנייה הקיימת ברחוב, בין היתר בשל קרבתו לבית החולים בני ציון, שהוקם לפני עשרות שנים ללא פתרונות חנייה. בימים אלה החלה העירייה ביישום תוכנית אב לחנייה, במסגרתה תוסדר החניה בכחול-לבן ברחובות הסמוכים לבית החולים לרבות ברחוב חשמונאים, כאשר החנייה לתושבי הרחוב תהיה ללא תשלום.

"בתוך כך, העבירה הנהלת בית החולים את חניית העובדים לחניון התיאטרון, אליו מוסעים העובדים באמצעות שאטלים, וזאת על מנת לפנות את החניות לטובת תושבי האזור. בנוסף, נפתחו בקרבת בית החולים שני חניונים פרטיים ובמקום מתוכנן חניון פרטי נוסף. לצד כל אלה, בוחנים נציגי העירייה עם הנהלת בית החולים פתרונות חנייה נוספים בשטח בית החולים.

"אשר לדוחות. פקחי העירייה הונחו שלא לרשום דוחות במהלך ביצוע עבודות השיקום, אלא כאשר מדובר בחנייה המפריעה לתנועת כלי רכב או מסכנת את הולכי הרגל ועבירות חמורות נוספות, כגון: חסימת חניות, חנייה במקומות שמורים לנכים, חסימת מעברים וכו'. יצוין, כי האכיפה מתבצעת בין היתר לבקשת תושבים המתגוררים ברחוב, בהם קשישים ואנשים עם מוגבלויות, שהתלוננו על כי אינם יכולים לעבור ברחוב בשל החנייה הפרועה. בתוך כך, כל אדם הסבור כי קיבל דוח שאינו מוצדק או בלתי חוקי מוזמן להגיש ערעור אשר יועבר לעו"ד שהוסמך על ידי היועצת המשפטית לדון בנושא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ממ

    לגבי רחוב החשמונאים דעתי לא תהיה ברירה תחנות בעיר ותעלו עם הכרמלית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר