הטכניון (צילום: חגי פריד)
הטכניון (צילום: חגי פריד)

הטכניון התקפל: חזר בו מהכוונה לפטר את משגיחי הבחינות

60 משגיחים, שמחו על הכוונה לזמנם לשימוע לפני פיטורים מהיום למחר, התבשרו היום (שלישי) שהם יוסיפו להיות מועסקים בטכניון עד 30 בספטמבר, המועד הנקוב בחוזה ההעסקה שלהם. יעקב גרינשטיין, שיזם את מאבק המשגיחים: "אנחנו מאושרים. הצלחנו להסיר את גזירת הפיטורים"

פורסם בתאריך: 11.1.22 17:01

בהתערבות "כלבו – חיפה והקריות", חזר בו הטכניון מהכוונה לפטר 120 משגיחי בחינות, שקיבלו בשבוע שעבר זימון לשימוע לפני פיטורים. היום (שלישי), קיבל בא כוחם של המשגיחים, עו"ד יונה אדמון, מכתב החתום על ידי בא כוחו של הטכניון, עו"ד שחר הופמן, שבו מציע המוסד האקדמי להמשיך ולכבד את חוזה העסקתם של המשגיחים עד 30 בספטמבר 2022.

בתחילת השבוע חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי משגיחי הבחינות, רובם אנשים מעל גיל 60, המועסקים בטכניון במשרה שעתית קיבלו מכתב שכותרתו: "שימוע בכתב בעניין הפסקת העסקתך בטכניון". במכתב, בעל נוסח אחיד שלא מוען באופן אישי לאף אחד מהמשגיחים, נכתב: "לנוכח מעבר לחברת השגחה חיצונית החל ממועדי א' של סמסטר חורף תשפ"ב, שוקל הטכניון את סיום העסקתך כמשגיח/ה בבחינות הטכניון. אנו מזמינים אותך להשמיע את טיעוניך כנגד הכוונה לסיים העסקתך, וזאת באמצעות שימוע בכתב. הנך מוזמן/ת להעביר אלינו עמדתך בכתב ולהעלות כל טיעון אשר יכול לשנות או להשפיע על ההחלטה לסיים העסקתך וזאת עד לא יאוחר מיום ראשון, 26 בדצמבר בשעה 12:00".

המשגיחים, רובם עובדים בתפקיד מספר שנים, נדהמו מעצם קבלת המכתב, ועוד יותר – מזמן התגובה הקצר בין קבלת המכתב למועד השימוע שיקבע את גורלם, כשנותרו להם יומיים להתכונן אליו.

 

 

בצר להם, כ-60 משגיחים התארגנו ופנו לעו"ד אדמון כדי שיבטל את הזימון לשימוע בנימוק שמדובר במהלך לא חוקי, שכן כולם חתומים על חוזי העסקה עד 30 בספטמבר 2022. היום כאמור, חזר בו הטכניון מכוונתו לפטר את 60 העובדים, ששכרו את שירותיו של עו"ד אדמון. בין 60 הנותרים, יש כאלו שבחרו לסיים את עבודתם בטכניון, ואחרים בחרו להמשיך להיות מועסקים על ידי חברת ההשמה שנבחרה על ידי הטכניון לתפעל את מערך ההשגחה על הבחינות.

"אנחנו מאושרים", אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", יעקב גרינשטיין, מי שהחל במהלך ואיגד את חבריו להילחם בהחלטת הטכניון, "הצלחנו במאמצינו, באמצעות עו"ד אדמון, להסיר את גזירת הפיטורים לאלתר מהיום למחר, ואנו נמשיך להיות עובדי הטכניון עד תום החוזה שלנו, עם מלוא התנאים והזכויות כבעבר".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר