בית הספר לגלישה "גליש" בחוף הסטודנטים (צילום: חיים שמו)
בית הספר לגלישה "גליש" בחוף הסטודנטים (צילום: חיים שמו)

מדוע העירייה דורשת לפנות את המשאית המשמשת בית ספר לגלישה בחוף הסטודנטים?

כבר חמש שנים שחיים שמו מפעיל את בית הספר לגלישה שלו, "גליש", באותו המקום בלי שהפריע לאיש. לאחרונה הודבק על המשאית צו דרישה לפינויה לאלתר, ובכל יום הוא סופג קנס של 730 שקלים. שמו: "המועדון הזה משמש בית ומקום לכל כך הרבה בני נוער וילדים על הספקטרום. אני צריך את העזרה והתמיכה של העירייה, ולא שתבוא ותתקע לי מקלות בגלגלים"

פורסם בתאריך: 13.1.22 15:46

לפני מספר ימים הודבק על גבי המשאית המשמשת את בית הספר לגלישה "גליש" צו דרישה לסילוק הרכב. בצו, תחת הכותרת "דרישה לסילוק רכב שיצא משימוש/גרוטות רכב", נדרש הבעלים של בית הספר, חיים שמו, לפנות את המשאית במיידית, ואם לא – תעשה זאת העירייה. עוד נכתב בצו, כי הרכב "אינו בשימוש החונה ומוחזק בשטח הציבור ברשות הרבים לפרק זמן ממושך כאשר פג תוקף רישיונו".

בית הספר "גליש" הוקם על ידי שמו לפני כ-10 שנים. תחילה הוצב סמוך למה שהיה אז הסטייל-ביץ', אולם לפני כחמש שנים, לדברי שמו, בעקבות הצבת מגדל ההצלה 6, הוא התבקש להעתיק את מיקומו, וכך במשך חמש שנים הוא פועל באותו המקום בחוף הסטודנטים.

"לפני עשר שנים נפתח המועדון ליד הסאן ביץ', ולפני חמש שנים העירייה הזיזה אותנו דרומה, כי הקימו את מגדל המצילים מספר 6, שהוא המגדל הדרומי ביותר. אנחנו באותו מקום כבר חמש שנים", מספר שמו.

אלא שלפני חודש, כך לדברי שמו, יחסה של העירייה השתנה. "כל יום הם באים ושמים דוח של 730 שקלים. על בסיס יומיומי הם באים. דוחות, איומים. יש לי כבר חמש דוחות. כל הבלגן התחיל, כי למשאית ולעגלה אין טסט. מדובר על משאית ועגלה, כלומר נגרר. המשאית והעגלה מקבלות קורוזיה מהים, והנזקים שנגרמות להן בטווח של שנה הם מטורפים. אז בשנה הראשונה עשיתי טסט, בשנה השנייה גם, ובשנה השלישית, המשאית כבר לא מניעה ולא נוסעת, אי אפשר להזיז אותה, גם אם אני רוצה. אז הם החליטו שזה מפגע תברואתי, ואם אין לי טסט, אני צריך לפנות אותה במיידית", מספר שמו.

צו הדרישה לסילוק שהודבק על המשאית

צו הדרישה לסילוק שהודבק על המשאית

שמו מוסיף: "אמרתי לעירייה שאני רוצה להסדיר את העניין. המשאית היא לא באמת מפגע תברואתי. לטסט אין חשיבות, כי המשאית הזו לא נוסעת, לא זזה ממקומה, והם מתעקשים לפנות אותה, כי אין לה טסט. הם רוצים שאני אביא משאית חדשה, אבל אין טעם שבכל שנתיים אני אביא משאית חדשה, אבל נגיד שכן. אמרתי להם שייתנו לי זמן להתארגן על משאית. בסופו של דבר התחלתי בתהליך של הבאת משאית, אפילו מאובזרת. עכשיו, תוך כדי, אני שומע מגורמים בעירייה שגם אם אני אביא משאית, אני לא אחזור להיות באותו מקום, ושאני אצטרך להזיז את המשאית בכל סוף יום. אני רוצה שהם יבינו שאני מביא משאית חדשה, אבל שלא יחליטו פתאום שאני לא נשאר, ואז לא יאפשרו לי להביא משאית אחרת. הזמן להבאת משאית חדשה הוא בערך חודש, והדרישה לפינוי היא מיידית. ומה אם אביא משאית חדשה והם יגידו לי שאני לא יכול להציב אותה?

"אני רוצה שהעירייה תכיר במועדון כמועדון גלישה, שיוצב על ידי מבנה יביל או על גלגלים ושיהיה משהו מוסדר. העירייה נותנת לי היום רישיון עסק, אבל לא רישיון עסק שנתי. היא נותנת לי רישיון עסק להפעלת קייטנות גלישה, כך שבפסח אני הולך ומקבל רישיון עסק לפסח; בחופשת הקיץ, ביולי-אוגוסט, אני מקבל רישיון עסק ליולי-אוגוסט; זה רישיון העסק שלי. אבל במהלך כל השנה, אני עושה פעילות בית ספרית, עובד מול עמותות, עד עכשיו הכל עבד בצורה הזאת, אבל אז אמרו לי שאני צריך שיהיה לי רישיון עסק שנתי, וזה שאני נותן להם רישיון עסק של יולי-אוגוסט זה לא עוזר להם לפעילות של ספטמבר-אוקטובר. אז גם בנוגע לזה ניגשתי לעירייה בבקשה לרישיון עסק שנתי שנדון עד עכשיו, וגם בנושא הזה שלחתי מכתבים, ואין שינוי".

 

 

שמו חושש כי בכל רגע נתון יגיעו נציגי העירייה ויפנו את המשאית על הנגרר שלה. "המועדון הזה משמש בית ומקום לכל כך הרבה בני נוער וילדים על הספקטרום. אני עובד עם כל כך הרבה גורמים בהתנדבות. עם המרכז לעיוור. עושה כל כך הרבה פעילויות בהתנדבות, ועזוב את זה שאני לא באמת מתעשר מהעסק הזה, אבל אסור שהמקום הזה ייסגר ולא יפעל. העירייה צריכה להרים את הכפפה ולדאוג שיהיו פה תנאים. שאנשים יצאו מהמים מפעילות ספורטיבית יהיו להם מקלחות כמו שצריך, שירותים, ואין את הדברים האלה. אני כל בוקר מנקה את כל החנייה מסביב משברי זכוכיות, מזרקים, באנגים, כל מה שעושים בלילה, אני קם בבוקר ומנקה את הכל. אז אני צריך את העזרה והתמיכה של העירייה, ולא שתבוא ותתקע לי מקלות בגלגלים. להיפך. שיבואו ויעזרו לי להרים את המקום ולשפר את התנאים המינימליים. אפילו שייתנו לי אישור להציב מבנה יביל, ואני אחתום איתם על הכל. אני מוכן אפילו להזיז את המשאית אם הם מתכוונים להמשיך את הטיילת ואין לי שום חזקה על המקום".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר בעסק הפועל ללא רישיון. חרף פניות חוזרות ונשנות של העירייה להסדרת הנושא, הוא לא טופל. עיריית חיפה פועלת ותמשיך לפעול על פי חוק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאיש

    יצא לי להכיר את חיים והמועדון גלישה המקסים שיצר עם אווירה משפחתית .
    למרות שלא אני ולא בני ידענו לגלוש הרגשנו הכי שווים שם ושמרו עלי ובני כאילו זה הילדים שלהם.
    עצוב וחבל מאוד שהעירייה מקשה על אנשים טובים בתחום מאוד יחודי לשמור על פרנסתם וסוג של בילוי ספורטיבי לחיפאים.
    ואז מתפלאים למה הצירים עוזבים את חיפה.
    נתפלל שהמצב ישתפר לאחר שראשת העיריה תעוף.

  2. רמי

    למה? כי זה נראה רע, או כמו חלטורה, כמו משהו לא מכובד ולא מכבד את המקום ואת העיר השלישית בגודלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר